HiFi2you Banner11

Måling ---> Niveau

Mere
6 år 2 måneder siden #8431 af Thomas
Måling ---> Niveau blev oprettet af Thomas
Efter hvad jeg kan læse mig frem til, så er det optimale niveau at måle rum/højttalere ca 75 db
Jeg synes det er meget lidt, men er det for ikke at skade højttalere og ører eller ?
Der er da godt nok forskel på en måling taget ved ca 75 og så 90 db, men hvad er mest rigtigt ?
Hvad gør i ?

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
6 år 2 måneder siden #8432 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne Måling ---> Niveau
Hvor læser du kildematerialet til din påstand?

Det naturlige er vel at måle ved den lydstyrke man lytter ved. Og er det 75 dB skal man være opmærksom på at støj får øget indflydelse på målingen i takt med reduceret lydstyrke. Derved forskel mellem målingerne du beskriver.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden #8436 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Måling ---> Niveau

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
6 år 2 måneder siden #8437 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne Måling ---> Niveau
OK. Det er REW som anbefaler dette. Og det er jo ganske fornuftigt, når det kommer til spørgsmålet om produktansvar. Opholder man sig i et rum over flere arbejdsdage med vedvarende toner og bredspektrede støjsignaler er 75dB et fornuftigt niveau, hvis ikke det skal ende i en varig arbejdsskade. Hvor lydstyrke kombineret med tid er afgørende for risikoen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden #8438 af Miki
Besvaret af Miki på emne Måling ---> Niveau

Kaj. skrev: OK. Det er REW som anbefaler dette. Og det er jo ganske fornuftigt, når det kommer til spørgsmålet om produktansvar. Opholder man sig i et rum over flere arbejdsdage med vedvarende toner og bredspektrede støjsignaler er 75dB et fornuftigt niveau, hvis ikke det skal ende i en varig arbejdsskade. Hvor lydstyrke kombineret med tid er afgørende for risikoen.


75 dB?. Almindelige mennesker vil være godt trætte i hovedet for at sige det mildt, hvis de bliver udsat for sådan et støjniveau henover en arbejdsdag. 30 dB(A) er et typisk niveau man designer kontormiljø efter i vore dage.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden #8439 af FotoKarsten
Besvaret af FotoKarsten på emne Måling ---> Niveau
Jeg ville altid måle mine højtaler i det niveau jeg lytter til musik i. For nogle højtaler kan godt ændre sig lidt. Og især i PA sammenhæng...

- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Det handler om lyden og ikke hvad det er eller har kostet!!!
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum