Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Dynaudio Xeo - Chromecast Audio 27 jul 2016 17:12 #1475

• Peter Pan
  • Peter Pan's profilbillede Emne forfatter
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Modtagne Tak: 2

TEST AF Chromecast Audio

Læs mere: - Click her .

TEST Chromecast adio i multirum

Se alle tilgængelige apps til Chromecast.

Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Dynaudio Xeo - Chromecast Audio 29 jul 2016 09:46 #1510

• Peter Pan
  • Senior Member
  • Senior Member
For nogle er ferien snart slut, og for andre begynder den.

"Hotel Toyota" er er vores foretrukne transportmiddel i ferien. For et par år siden købte jeg
Dynaudio Xeo 3 systemet + en ATV3 boks fordi vi kan få glæde af dette både ude og hjemme.

En app på min iPad er YouSee Musik, og hjemme fra kan jeg gemme "min playlister" med den
musik vi gider at høre. Her efter er det bare at trykke AirPlay på iPad'en eller på en iPhone.

Nu streammes musikken via ATV3, kablet til Xeo's transmitter trådløs i Wi-Fi til Xeo 3 højttalerne,
som kan stå både ude og inde, inden for en afstand fra på ca. 50 meter. Lyd udfald er ikke noget
vi har oplevet Dynaudios interne Wi-Fi system.

Dynaudio Xeo - Chromecast Audio 11 jun 2018 16:03 #9728

• Peter Pan
  • Senior Member
  • Senior Member
Idag er Xeo 3, den del af mit setup jeg benytter mest. Mit 5.1 Beo setup benyttes når vi ser tv/ film.

Bilag:

Dynaudio Xeo - Chromecast Audio 12 jun 2018 06:23 #9734

• Peter Pan
  • Senior Member
  • Senior Member
Opdatering -

Mit elskede digitale audio lydkort stod af, og kan ikke købes mere. PC bundkortet tillader
næsten ingen plads mellem grafik kort og lydkort, nok der for.

Så jeg måtte finde ud af hvad der skal afløse det.
Det endelige valg blev NuForce uDAC2, da den ikke installeres i computeren. En lille bitte sag -
USB kabel mellem PC og uDAC2 og Coaxial S/Pdif IN på mit BeoVision TV. Jeg fandt driver
på internettet. Installationen gik glat. Manglede så at få konverteringen til den optiske S/Pdif
indgang på mit Dynaudio Xeo systemet, men det er en anden sag, der gav lidt problemer.
(Ikke alle Coaxial til optiske S/Pdif converter virker lige godt).

Jeg syntes ikke jeg oplever en lyd forskel mellem Pro Sound E-Mu 0404 PCI Express og NuForce
uDAC2. NuForce uDAC- kan håndtere lydfiler med samplingfrekvenser op til 96 kHz til 24 bit
(aka 96/24). Håndtere FLAC.lyd-filer og er baseret på en ESS9022 Sabre DAC chip.
Jeg valgte at downloade ASIO Audio driver (2015) for min Windows PC.

Bilag:

Sidste redigering: af Peter Pan.

Dynaudio Xeo - Chromecast Audio 12 jun 2018 06:37 #9735

• Peter Pan
  • Senior Member
  • Senior Member
Er min tegning ikke forstået, forsøger jeg også med tekst.

Den almindelige stereo switch boksen på tegningen.
Her benyttes kun den ene række rca indgange, og en rca udgang. I det coaxiale kabel findes jo
både højre og venstre line signal.

På de tre rca indgange er coaxial tilslutning for PC- DAB+/FM Tuner, og en CD afspiller, der kan
vælges indgang for.

På switch boksens rca udgang er tilsluttet en rca Y fordeler. Fra den ene Y udgang føres et coaxial
kabel til BV 7's AV 6 (cinema) coaxial S/Pdif indgang. Altså audio til de TV 5.1 tilsluttede højttaler.

Fra den anden switch boks rca Y udgang, føres en ½ meter coaxial kabel, som er tilsluttet
indgangen på en "Coaxial til Toslink converter", med tilsluttet strømforsyning. Fra denne converters
optisk udgang, til en af de to optiske indgange på en "Lindy Toslink Digital optisk audio switch",
med tilsluttet strømforsyning, er ført et optisk kabel.

Til den anden optiske indgang Lindy switch, er tilsluttet et optisk kabel fra en ATV3 boksen.
Fra Lindy switch udgangen er ført ennu et optisk kabel, som er tilsluttet den optiske indgangen
på Xeo 3's - 2,4 GHz Transmitter boksen.

Så er der hul igennem. Jeg kan nu på Lindy switch boksen vælge A, for audio Wi-Fi 'AirPlay'
streamning via ATV 3 fra Netværket F.eks: NetRadio - Audio fra min NAS Server eller f.eks
Spotify Premium, som giver op til 320 Kbps Audio.

Sættes Lindy switch i B, hentes audio fra PC- DAB+/FM Tuner, eller CD afspiller.
Bilag:

Dynaudio Xeo - Chromecast Audio 12 jun 2018 15:43 #9738

• Peter Pan
  • Senior Member
  • Senior Member
Jeg søger på div. køb og salg tråde efter endnu et sæt Xeo 3 højttaler i sort. Når endnu set Xeo 3 er
på plads i køkken/alrum, sendes også trådløst til dem. Transmitteren sender i WiFi, og signalet når
der ud uden problemer. Der efter kan jeg få fjernet en masse gamle højttaler kabler, det vil være rart.

Dynaudio Xeo - Chromecast Audio 14 jun 2018 08:34 #9750

• Peter Pan
  • Senior Member
  • Senior Member
Hifi Test.de. Af trådløse Xeo højttalere -

Trådløse højttalere -

Jovist de findes, men slet ikke i samme seriøse udgaver, som Dynaudios Xeo 3, en ægte audiophile-højttaler.
Xeo 3 er en meget seriøs trådløse High-End højttaler, som kun skal have strøm og signalkilde for at spille.
Dynaudio Xeo 3 er prissat som tilsvarende trådløse tilbud fra Sonos, B&O og Bose. I denne henseende er
Xeo 3 miles foran konkurrenterne, i form af dens naturlige levering af tonal finesse.

Dynaudio Xeo 3 er en aktiv Hi-Fi højttaler med 27 mm soft dome-diskant og en 14.5 cm basenhed. Højttalerne
er ikke bare trådløse, men også fjernebetjent, så volumen kan justeres, dermed er der heller ikke brug for en
forforstærker, som normalt ved aktive højttalere.

Xeo 3 accepterer musik med en bit-rate og samplerate på op til 24-bit/48 kHz, ligesom Xeo 3's sender-modulet
ikke komprimerer signalet. Indbygget er 2 x 50 watt digitale klasse D - Delefilter: Digitalt (DSP), og indbygget
D/A konverter (DAC).

Xeo 3 er forberedt til brug i flere rum, da et enkelt Xeo sender-modul kan transimttere signaler til op til tre sæt
Xeo-højttalere, mens hver enkelt højttaler kan styres individuelt med sin egen fjernbetjening. Højttaleren kan
placeres op til 50 m væk fra senderen.

Lyden er åben, detaljeret og med virkelig god dybbas. Un-plug and play. Tænk ikke på højttalerkabler, software,
eller IP adresser, ingen D/A konverter. Kun strøm og en lydkilde, så er der ren musik-nydelse for entusiaster!.

Konklusion:
Dynaudio Xeo3 trådløse højttalere er den ægte vare: ægte high-end højttalere, der bare tilfældigvis er trådløs.
En telefon eller tablet fyldt med melodier, og et par ledige bogreol hylder er nok til et Xeo komplet hi-fi system.
Dynaudio Xeo er langt det bedste trådløst lyd system, jeg har hørt. /CNET.com / by: Steve Guttenberg.

God sommer.

• Side:
  • 1
Leveret af Kunena Forum