HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Deezer...

Deezer... 05 feb 2018 18:16 #8703

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 63

A-manden skrev: Jeg synes virkelig jeg har gjort mig umage med min rør cd-spiller af rimelig kvalitet og Tidal via Bluesound/PW Link streamer og jeg kan ikke høre forskel. Men på Sportify kan der høres en hævning i basområdet (loudness) men det skulle de have reduceret. Har jeg dog ikke afprøvet.

Jeg skrev vist så det nemt kunne misforstås...... Det lyder lidt som om at niveauerne er kørt lige til grænsen og der mangler dynamik, men nu er det begrænset hvad jeg har prøvet af det.

Lige som på billedet her (Remasteret)

Bilag:

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Deezer... 05 feb 2018 18:21 #8704

Det billede af re-mastered og oprindelig har du helt sikkert ret i men det vil være på alle medier. Personligt synes jeg man skal passe på med re-mastered da det som regel ikke er godt for lyden. Der er altid undtagelser.

Deezer... 05 feb 2018 18:28 #8705

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

A-manden skrev: Det billede af re-mastered og oprindelig har du helt sikkert ret i men det vil være på alle medier. Personligt synes jeg man skal passe på med re-mastered da det som regel ikke er godt for lyden. Der er altid undtagelser.

Ja det er desværre nok sådan at billedet herunder er sandt, uanset hvor det kommer fra :blush:

Og vi siger 2018 nu :-O
Bilag:

Last edit: af Thomas.

Deezer... 05 feb 2018 18:41 #8706

Jeg tror personligt der lys for enden af tunnelen. Streaming tjenester vil ikke sidde stille og kigge på hele det hype der er blevet omkring vinyl.
De vil svare igen og kræve bedre lyd og bedre opløsning i musikken (24/96) på dogitaæt format og jeg tror at vinyls opblomstring på hele området med alt det woodoo der følger med i kølvandet vil få kamp til stregen fra streaming tjenester. Tror ikke der går mange år før vinyl er en døende patient igen :-)

Deezer... 05 feb 2018 19:04 #8707

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

A-manden skrev: Jeg tror personligt der lys for enden af tunnelen. Streaming tjenester vil ikke sidde stille og kigge på hele det hype der er blevet omkring vinyl.
De vil svare igen og kræve bedre lyd og bedre opløsning i musikken (24/96) på dogitaæt format og jeg tror at vinyls opblomstring på hele området med alt det woodoo der følger med i kølvandet vil få kamp til stregen fra streaming tjenester. Tror ikke der går mange år før vinyl er en døende patient igen :-)

Man må bestemt håbe at det bliver bedre hvis også LPerne dør hen, ellers kan man jo ligeså godt nøjes med et Sonos anlæg :-D

Deezer... 05 feb 2018 21:28 #8708

:-))

• Side:
  • 1
  • 2
Leveret af Kunena Forum