HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE: Gasolins anlæg 2019

Gasolins anlæg 2019 22 Mar 2019 10:30 #11417

• gasolin
  • gasolin's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 1
  • Modtagne Tak: 0
Jeg vil da godt lige opdatere mit anlæg.

Fik den ide at jeg ville prøve Denons meget roste all in one anlæg med cdafspiller og radio, blev med dab da modellen uden dab ikke var på lager.

Jeg tog til hifiklubben og lyttede, det vidste sig den løb beder en denons pma-30 og argons sa1 forstærker

Denon RCD-M41DAB spiller mindre lyst,skarpt i forhold til en Denono PMA-30 og bassen var bedre, i det hele taget i forhold til denons pma-520 og tilsvarende cdafspiller vil jeg påstå Denons RCD-M41 DAB er bedre, den spiller særledes godt, har den nok power, ja det har den.

Til pladespilleren skulle der en Riaa og det argons phono 1 som spiller godt jeg har intet at udsætte på lyden.

Pladespiller er en Reloop RP2000MK2 jeg fik meget billigt, den ligner en technics sl1210 og spiller med en reloop om black som har en behalig top, eneste opgradering er en gummi og kort måtte på 3mm fra pathewings. Pladespilleren har en bedre modstandsdygtighed overfor vibrationer end mig gamle pladespiller som var mindre god.

Højtalerne er mission QX-2 som trods det den går ned til 3.6 ohm ikke synes at være nogen svær belastning at trække for min forstærker, går ned til 44hz og -6db er 38hz, fik dem lige før der var black friday tilbud hos hififreaks, endda til lavere pris pr stk end de kom til at koste og som de stadig koster, 1399kr pr stk

Højtalerne står på isoacosustics 155 stander som jeg har haft i mange år og er noget jeg ikke vil ændre på, med mindre jeg skal have et sæt af de nye modeller.

Kabel havde jeg lidt fra Qed som jeg ville prøve og det hele blev så QED

Qed performance graphite usb (usb harddisk), optisk fra mit bundkort til den optise indgang på forstærkeren og 1 meter graphite fra riaaen og til den eneste analoge indgang på min forstærker.

Højtalerkabel for at fortsætte synergien hvis man kan kalde det det, skulel også være fra QED, prøvede først QED performance silver micro men besluttede trods af det har en meget klar og åben lyd at returnere dem for at få noget mere fyldigt og mere neutralt i toppen, blev anbefalet QED original som var lidt tykkere 14 gauge istedet for 16 gauge og det gav lige den forbedring af balancen samtidig med den stadig har en klar åben lyd, som jeg gerne ville have, montere med nakamichi banan stik købt på wish som trods det silver micro var monteret med QED airlock banan stik (markant bililliger på futureshoip en hififreaks) ikke lyder til at have nogen negativ indflydelse på lyden .

Jeg skal måske have 2 pladespillerhylder fra vm acoustics fra hifiklubben når jeg for penge tilbage i skat, da den hifi hylde med 2 hylder som av experten har (er udsolgt på amazon) simpelthen er for lille til en pladespiller pga vægbeslaget, så kan jeg have 2 eller 3 kasser (de billige fra ikea) til min lper under mit anlæg hvor jeg pt et hifi rack med 4 hylder stående

Ekstra detalje er at jeg bruger kork hifi fødder under mit all in one anlæg, et ældre figure 8 merlin tarantula strømkabel som var blevet lidt grimt pga solen og det var løst i forstærker enden, så det har fået noget sort elektriker tape og monteret i min ca 10 år gamle VT Clean Power strømfordeler fra hifiklubben (vhalla technology)

Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Gasolins anlæg 2019 07 Jun 2019 16:04 #11780

• gasolin
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Gasolins anlæg 2019 07 Jun 2019 16:47 #11782

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 4
  • Modtagne Tak: 35
Fint simpelt setup

Gasolins anlæg 2019 07 Jun 2019 16:50 #11783

• gasolin
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Skal nok have en hylde mere da jeg så kan have de billige lp holder fra ikea under anlægget (2)

ikea

Gasolins anlæg 2019 14 Jul 2019 14:54 #11912

• gasolin
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Onkyo TX-8020, hvide wharfedale diamond 225 med 4x4 meter supra classic 2.5

• Side: