HiFi2you Banner11

Hegel 11, coaxial kabel, cd-afspiller.

Mere
6 år 4 måneder siden #8193 af Thomas

stiv skrev:

Ribbontweeter skrev: Jamen det er da rart at du har fundet en vinder ;-)
De lærde/selvlærde fortæller ellers at et elektrisk digitalkabel skal være af coax typen.

Jeg har nu hørt andre lave digitalkabler selv som også var 2 ledere ved siden af hinanden og det fungerede efter sigende ganske fint.

Har du prøvet det tynde (umulige) RG kabel ?
Hvad synes du mht analog & digital ?


Jammen det er jo et coaxial kabel, hvor lederen er af sølv istedet for kobber ( en.wikipedia.org/wiki/Coaxial_cable ). :-D

Det tynde kabel, er jeg ikke begyndt at tænke på i nu. Når jeg ser på det, kan jeg godt fornemme mine fordomme og betænkeligheder :!:

Ribbontweeter, hvad anbefaler du det tynde kabel til :?: Kan ikke lige se det som et velegnet kabel mellem pre og amp....

Vh
:cheer:


Jeg tænkte mere på dit hjemmelavede kabel med bomuldsstrømpe ;-)

Anbefaler og anbefaler :-) Jeg bruger selv det tynde RG kabel til både digital og analog.
En gut ved navn Flemming fortalte mig at kunne et kabel bruges til digital overførsel, kunne det også bruges til analog fordi frekvensen var langt lavere ved analog brug - og det er den jo også :-D
Men nu har jeg fået en del af det RG kabel og når man har det kan man jo ligeså godt bruge det ;-)
Det er så dejligt fleksibelt og nemt at have med at gøre............... Når det er loddet :-D

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • stiv
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
6 år 3 måneder siden - 6 år 3 måneder siden #8234 af stiv
Besvaret af stiv på emne Hegel 11, coaxial kabel, cd-afspiller.
Jeg er ganske så veltilfreds, med det løft den Hegel 11 har givet. :-p

SACD spilleren og DAC'en, er forbundet med samme type lydkabel (og stik) til pre'en, så jeg nemt kan sammenligne ved afspilling. Det har bevirket, at de cd'er som i forvejen lyder bedre, lyder nu endnu bedre via Hegel-dac'. SACD' kan ikke afspilles via den Hegel-dac', men de spilles så som vanligt.

Jeg kan ikke høre, om den ene spiller højre/-lavere ind den anden, men der er måskel en forskel hvis man måler på det.
For hvorfor skulle jeg være så heldig, at der ikke er en forskel, vel :-D

En cd-skive som virkelig er kommet frem. er en HDCD mærket, så dem må jeg til at finde nogle flere af :cheer:

Her er HDCD skiven, og ja, der står også HDCD på cd'.


Bilag:
Sidste redigering: 6 år 3 måneder siden ved stiv.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • stiv
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
6 år 3 måneder siden - 6 år 3 måneder siden #8270 af stiv
Besvaret af stiv på emne Hegel 11, coaxial kabel, cd-afspiller.
Ribbontweeter, var jo så venlig at sende mig nogle kabler, nu har jeg fået monteret RCA- stik på det tynde kabel og lytter :-p :cheer:


Sidste redigering: 6 år 3 måneder siden ved stiv.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
6 år 3 måneder siden #8271 af Kjeldsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • stiv
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
6 år 3 måneder siden #8278 af stiv
Besvaret af stiv på emne Hegel 11, coaxial kabel, cd-afspiller.
Så har jeg haft fornøjelsen, at lytte til det kabel som Ribbontweeter sendte til mig "Gratis" :lol:

Det kabel, fik da lige flyttet rundt på mine fordomme, det er faktisk et hammer godt audio-kabel :-D

Men mit favorit-kabel fra LCAudio (Stripline 2000), er stadigt mit foretrukkende. :woohoo:

Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • stiv
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
6 år 14 timer siden - 6 år 14 timer siden #9125 af stiv
Besvaret af stiv på emne Hegel 11, coaxial kabel, cd-afspiller.
Kender i dette gamle Audioquest Video-X digital kabel !...

Nysgerrig som jeg er, blev det skilt ad så jeg kan se det inden-i :cheer:

Jeg fik bytte mig til det, for nogle højtalerenheder, via en bytte-annonce på Vintagehifi.dk, og den byttehandel
har jeg ikke fortrudt :-p
Det er ind til nu (ud af dem jeg afprøvet), det som passer bedst i mit setup. Der er stor klarhed i lydbilledet, der
ikke stikker af i toppen.
Skal jeg betegne det på en anden måde, bliver det jeg tænker på "Holfi" :arrow: savner sgu de Tyra Carisma...
Bilag:
Sidste redigering: 6 år 14 timer siden ved stiv.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum