HiFi2you Banner11

Topping E30

Mere
3 år 2 måneder siden - 3 år 2 måneder siden #13845 af gasolin
Topping E30 blev oprettet af gasolin
Ny dac modtaget. Topping E30 som for rigtig gode anmeldelser over det hele.

Kan bruges via en usb port for strøm og det prøver jeg,kan bruges med et moderne tv med usb og aktive højtaler i pre mode (senere prøver jeg dacen med min audioquest jitterbug), coaxial kabel fra supra fra min cdafspiller, bruger 1.5 meter Inakustik Premium USB (Type A - B) fra min windows 10 pc til dacen, der dac og preamp mode, bruger den i dac mode og med små sonic design fødder, for dem havde jeg i overskud, korte wbc goitham med eminence stik fra dacen til min forstærker (forforstærker)

Asr siger usb, hvad mener i www.audiosciencereview.com/forum/index.p...hich-is-better.1943/

Hvad mener i med at digitale kabler skal være mindst 1.5 meter audiosensibility.com/blog/faqs/why-is-1-...cabnc-digital-cable/

Dac mode er normal mode og pre så kan den bruges med en effektforstærker, 6 filter som dog ikke umiddelbart ændre så meget for mig og ellers en af hver indgange usb,optisk og coaxial

pris ca 1150kr incl fragt fra audiophonics (fri fragt på amazon.de men stadig billigst hos audiophonics) max en uge hvis ikke f.eks gls fejler, min er sort som i linket www.audiophonics.fr/en/dac-with-volume/t...s-black-p-14486.html

Enkelt og let forståelig fjernbetjening (excl batterier) usb kabel, usb til dc kabel, samt bruges forvirring på japansk eller kinesisk

Dacen køre altid 24 eller 32 bit, må være noget pre indstillinger så lyden ikke bliver dårligere når der skrues op og ned som når bit raten går ned når man via windows skruer ned for lyden, ingen driver behøver at blive installeret, hvor ligger den og hvilken hvis det er mere end en, det virker bare out of the box med windows 10 og der burde så være mindre problemer med driver der ikke virker eller er ustabil eller driver der skal opdateres.

Lyden: Den har en klar og åben lyd, den har ikke den mest varme og fyldige lyd, der må man lede efter noget med rør eller bruger en tube buffer, den er ikke som sådan lys i det og bassen er ikke stor og voluminøs, men den virker naturlig og velkontrolleret, med mit anlæg er den til den lidt tørre side og slanke,lyse siden af neutral, det siges i mange test at strøm via usb gir den dårligste lyd, så måske en linear power supply fra audiophonics i frankrig skal i indkøbskurven, toppen er veldefineret uden at være dæmpet eller for høj og en mellemtone med fin bredde som ikke skriger, der er faktisk fodtrampe effekt i dacen, den hvor man pludselig opdager man bevæger foden i takt til musikken.

Til prisen er det meget svært at få noget brugt der er bedre til prisen, min nad d1050 kostede 750kr incl fragt (fik 1000kr for den da jeg solgte den), den har en lidt merte markant top og en varmere lyd, hvad er bedst, naden er til den mere varme lidt lyse side hvor topping e30 er mere til den klare,tørre lyd end varm og fyldig, i betragtning af naden kan have usb dropouts er toppingen dacen trods det en nad d1050 kostede 4000kr som ny bedre(er udgået), dog har naden 2x optisk,coax og 1 usb indgange og 1 sæt rca + xlr udgange mod 1x usb,coax,optisk og 1 rca udgang på toppingen www.head-fi.org/threads/nad-d1050-dac-usb-dropouts.766518/



Bilag:
Sidste redigering: 3 år 2 måneder siden ved gasolin.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum