HiFi2you Banner11

HIFI nørdens prioriterings liste

Mere
7 år 4 måneder siden #3641 af TommyBoy
set i lyset af tråden om signal kabler, hvor mange indlæg, og hvor meget tid der bruges på netop dette emne,
kom jeg til at tænke på om vi spilder vores tid :-)
emnet er jo meget sjovt og alt muligt, men kunne tiden og energien bruges bedre ANDRE steder først ?

Derfor :
Listen over sager og deres vigtighed prioriteret
efter hvad der giver den bedste HIFI oplevelse der hjemme.
I Andre er velkommen til at komme med jeres liste over vigtighed,
samt kommenter gerne på, HVORFOR i mener prioriterings listen er som i mener er mere korrekt.

her mit eksempel.

1. lytterummets akustik, det må være den absolutte første plads, de dette påvirker lydoplevelsen mest.
2. højtaler, type, placering
3. musik signal kilden
4. effekt forstærkeren
5. forforstærkeren
6. højtalerkabler
7. signal kabler
8. strømforsyning og jord mv.

snakeoil findes ikke i virkeligheden, det vil normal sund fornuft hurtigt afsløre.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nielsen
  • Gæst
  • Gæst
7 år 3 måneder siden #3651 af Nielsen
Besvaret af Nielsen på emne HIFI nørdens prioriterings liste
Jeg tror da det er et ganske udmærket bud, du har lavet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 3 måneder siden #3656 af Thomas

TommyBoy skrev: set i lyset af tråden om signal kabler, hvor mange indlæg, og hvor meget tid der bruges på netop dette emne,
kom jeg til at tænke på om vi spilder vores tid :-)
emnet er jo meget sjovt og alt muligt, men kunne tiden og energien bruges bedre ANDRE steder først ?

Derfor :
Listen over sager og deres vigtighed prioriteret
efter hvad der giver den bedste HIFI oplevelse der hjemme.
I Andre er velkommen til at komme med jeres liste over vigtighed,
samt kommenter gerne på, HVORFOR i mener prioriterings listen er som i mener er mere korrekt.

her mit eksempel.

1. lytterummets akustik, det må være den absolutte første plads, de dette påvirker lydoplevelsen mest.
2. højtaler, type, placering
3. musik signal kilden
4. effekt forstærkeren
5. forforstærkeren
6. højtalerkabler
7. signal kabler
8. strømforsyning og jord mv.


Så godt som enig, jeg ville bare bytte 4 & 5 ;-)

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
7 år 3 måneder siden - 7 år 3 måneder siden #3657 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne HIFI nørdens prioriterings liste

TommyBoy skrev: set i lyset af tråden om signal kabler, hvor mange indlæg, og hvor meget tid der bruges på netop dette emne,
kom jeg til at tænke på om vi spilder vores tid :-)
emnet er jo meget sjovt og alt muligt, men kunne tiden og energien bruges bedre ANDRE steder først ?

Derfor :
Listen over sager og deres vigtighed prioriteret
efter hvad der giver den bedste HIFI oplevelse der hjemme.
I Andre er velkommen til at komme med jeres liste over vigtighed,
samt kommenter gerne på, HVORFOR i mener prioriterings listen er som i mener er mere korrekt.

her mit eksempel.

1. lytterummets akustik, det må være den absolutte første plads, de dette påvirker lydoplevelsen mest.
2. højtaler, type, placering
3. musik signal kilden
4. effekt forstærkeren
5. forforstærkeren
6. højtalerkabler
7. signal kabler
8. strømforsyning og jord mv.


Må jeg foreslå, at du rykker punkt tre til punkt 1. Herunder musikken man spiller.

Nysgerrig, som jeg er, har jeg netop vovet mig ud i at lytte til "The Vision Bleak - The Unknown". Foreslået et eller andet sted. Jeg føler mig musikalsk alsidig og musikken ER spændende. MEN........ lytter man til den type musik og tilhørende produktion, står det mig lysende klart, hvorfor ordet "kabeltosser" er hentet frem af ordbogen. Om man bruger hegnstråd eller sølvkabler vil det ikke nogensinde være muligt at afgøre forskellen på dem. Eller om det er musikken og de fyrretyve OP-AMPs der er årsagen til resultatet. :woohoo:
Sidste redigering: 7 år 3 måneder siden ved Kaj..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 3 måneder siden #3658 af TommyBoy
>Så godt som enig, jeg ville bare bytte 4 & 5 ;-)

4. effekt forstærkeren
5. forforstærkeren

Jeg har tænkt meget over det, forklaringen er :
effekforstærkeren trækker de krævende højtalere, og er derfor mere vigtig at have valgt rigtig og god nok til opgaven,
den mindre hårdt belastede forforstærker er også lettere og billigere at lave god nok,
forforstærkeren påvirker lyden meget mindre i negativ retning pr krone investeret,
derfor mener jeg at effekforstærkeren er vigtigere at kikke på før man fikser / opgradere forforstærkeren.

snakeoil findes ikke i virkeligheden, det vil normal sund fornuft hurtigt afsløre.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 3 måneder siden - 7 år 3 måneder siden #3659 af TommyBoy
Kaj, denne liste omhandler IKKE materialet man lytter på dvs musikken,
denne liste er KUN noget om hardware :-)
det er absolut ikke uvæsentligt hvilken type musik eller hvordan det er inspillet eller planlagt eller udført hele vejen,
det er bare en helt anden diskution, vi sagtens bør tage i alle de andre, om god musik tråde

snakeoil findes ikke i virkeligheden, det vil normal sund fornuft hurtigt afsløre.
Sidste redigering: 7 år 3 måneder siden ved TommyBoy.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kaj.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum