HiFi2you Banner11

Nakamichi stik fra wish, de ikke så ringe

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
5 år 5 måneder siden #10408 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Nakamichi stik fra wish, de ikke så ringe
Producenten påstår mine stik er messing, men jeg kan ikke teste det. Mht nakamichi navnet så er det ligegyldigt. Det findes ikke mere. Der er blot nogle der har købt rettighederne til navnet. Stikkene findes under alle mulige navne. Hvis jeg køber 2000 stik kan jeg få mit eget navn på.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 5 måneder siden #10409 af gasolin
Findes nakamichi ikke mere?

Nakamichi

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
5 år 5 måneder siden #10410 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Nakamichi stik fra wish, de ikke så ringe
Husk også at alle metaller leder godt, nogle leder bare bedre end andre. Kan man høre forskel, måske. Jeg kan ikke høre nok forskel til at bekymre mig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 5 måneder siden #10411 af Thomas

Kaj. skrev: Man anvender ikke messing til kabler af den simple grund af materialet ikke er fleksibelt som vi kender det fra kobber. Fremstillingsprocessen umuliggør anvendelsen af messing til formålet.
Med hensyn til messing som strømskinner kan jeg oplyse at de leder tilstrækkelig godt, er mekanisk stabile og solide, med fremragende egenskaber når der skal skæres gevind, som skal holde stort moment. Men at der også i denne sammenhæng er skrevet og fortalt gode historier (storytelling, som nogle har forklaret de hader) om hvorfor valg af et materiale til netop deres produkt gør det så meget anderledes end konkurrenterne. Og hører man en hi-fi entusiast fortælle (undertegnede inklusive til tider) falder de alle “i hullet” med at fremhæve historierne de er blevet fortalt af en guru, der har vundet deres tillid. Og det tager tid at ændre en “story” flere har hørt gentaget.


Messing er faktisk brugt i kabler ;-)
Hvad er det for en guru og hvem er det der hader storytelling ?

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
5 år 5 måneder siden #10412 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Nakamichi stik fra wish, de ikke så ringe

gasolin skrev: Findes nakamichi ikke mere?

Nakamichi


Lenco og Tandberg findes også. Nakamichi blev solgt til nogle Kinesere i sluthalvfemserne og har intet med det oprindelige firma at gøre. Navnet er stadig et godt brand og derfor penge værd. Jeg har skam solgt kinesisk Nakamichi og det fik Bose til at lyde som high end

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
5 år 5 måneder siden #10413 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Nakamichi stik fra wish, de ikke så ringe

Kjeldsen skrev: Producenten påstår mine stik er messing, men jeg kan ikke teste det. Mht nakamichi navnet så er det ligegyldigt. Det findes ikke mere. Der er blot nogle der har købt rettighederne til navnet. Stikkene findes under alle mulige navne. Hvis jeg køber 2000 stik kan jeg få mit eget navn på.


De to små skruer der holder kablet fast er magnetiske. Resten er umagnetisk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum