HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Hitchhiker's Guide to HiFi

Hitchhiker's Guide to HiFi 18 Dec 2018 13:47 #10677

• Zig
  • Zig's profilbillede Emne forfatter
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 5
Are you sitting comfortably; then I will begin.

1. Musik er en god ting. Det gør noget godt for de fleste af os. Det bunder nok i noget så trivielt som dopamin, serotonin og endorfin. En lille belønning i verdens tomhed.

2. Fordi det er så hårdt at leve, kan man blive helt afhængig af de små lyspunkter. Det kan da blandt andet være alkohol, heroin, sex og musik.

3. Vi har allesammen vores egen version af Sex, Drugs & Rock n' Roll.

4. Mere vil have Mere.

5. Dette er HiFi's sirene sang. En lille smule nydelse kan kun blive endnu bedre med mere nydelse. Hvilket i bund og grund er en skrue uden ende. Fortsæt med det.

6. Jeg har selv ejet halvtreds forstærkere. På en øde ø med mine 12 LP'er vil jeg have været ovenud lykkelig for en hvilken som helst af disse forstærkere - selv den allerværste (hvis ære tilhører Croft).

7. Det viser sig, at Nydelse ikke kan forstærkes op. For hver tur på karussellen bliver Mere til Mindre. Men dette ignorerer man og man søger videre efter et endnu større hit af sin egen private dopamin.

8. Fora og Blade puster til ilden. Sammen med de andre afhængige bliver man overbevist om, at man er på en Rejse, en Quest. Man er en Helt, der drager ud på at finde dragen, der altid lige befinder sig rundt om det næste sving.

9. Objektivister dukker pludselig op og siger, at der er ingen forskel på forstærkere, kabler, 0'er og1'er. De siger også, at Vinyl er en mega primitiv teknologi, der burde smides på lossepladsen. De siger også, at The Old Guard har løjet og bedraget i årtier og alle deres læsere er hypnotiserede.

10 Så bliver der griflet videre på nettet - på livet løs - med vældige mudderkastnings dueller som følge.

11. Alle bliver usikre og dermed mere sikre i egen sag.

12. Musikkens nydelse daler.

13. Streaming bliver opfundet med løftet om enorme, økonomiske gevinster til forbrugerene og ingen gevinst til kunsterne (med mindre man selv ejer en streamingstjeneste, eller er venner med én der gør).

14. Moderne musik bliver designet efter velkendte algoritmer, der nærmest kører automatisk på computeren og kan derefter ikke skelnes fra hinanden.

15. The Old Guard lytter endnu mere intenst til The Eagles, Dire Straits, Kind of Blue og Diana Krall samtidig og på flere formatter.

16. Pludseligt kommer der en melding igennem æteren

17. Toget kører ikke videre. Næste station er endestation.

18. Nytårs fortsæt 2019.

19. STOP BEING A JUNKY.

20. Nyd hvad du har i stedet for....

H2G2HiFi

Put it away, Sam.
Bilag:

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Put it away, Sam.
Sidste redigering: af Zig.

Hitchhiker's Guide to HiFi 18 Dec 2018 15:11 #10678

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 68
Genialt indlæg Zig der mangler bare lige den ting, at det er så trist at når folk endelig viser noget af deres grej, så er det eneste der bliver påpeget "fejlene".
Der er ingen der f.eks skriver "Det må være en fornøjelse at sidde i din stol og lytte til musik" (Eller noget der ligner, find selv på noget :-D )
"Fejlene" kan være "fejl" der slet ikke er der, men som en person af en eller anden grund mener er en fejl og så kører det tog du skriver om ;-)

Jeg er sikkert ikke det fjerneste bedre selv :-p Jeg har f.eks allerede fundet en fejl i dit indlæg og det er billedet........ Det skulle ha været en boxer :-)

_________________________________________________________________________________

Hvorfor hoppe ud af legen, når man så enormt gerne vil være med i den ? :-)
Bilag:

_________________________________________________________________________________

Sidste redigering: af Thomas.

Hitchhiker's Guide to HiFi 18 Dec 2018 17:36 #10681

• Zig
  • Elite Member
  • Elite Member
Jeg er ikke så god til ansigter.....men personligheder plejer jeg at have et godt greb om....og det der med at fange nogle gode bider (ligesom i tråden "Dit seneste køb").....ja men, det siger mig noget..... Nu ved jeg ikke, om der er en boxer imellem, men her er et par billeder af vores individuelle måder at tackle HiFi-DESIRE på........

Jeg kan starte med mig selv. Zig...

Lettere bedrøvet over det hele....

Og så er der ham der med de mange navne, men lad os nøjes med Jandk...

Han virker bare en lille smule mellemfornøjet.

Og så husker jeg en, der hed Encore

Elegant var hans mellem navn.

Jeg vender tilbage med flere....

H2G2HiFi

Put it away, Sam.

Put it away, Sam.

Hitchhiker's Guide to HiFi 18 Dec 2018 17:48 #10682

• Zig
  • Elite Member
  • Elite Member
Vi skal ikke glemme vores vært, Thomas

En rar hund, der trænger måske til at blive klippet.

Og så var der min gamle skygge, Medlem

Absolut én, der ikke var bange for at tage ansigtet i de rigtige folder, når det drejer sig om en god sags tjeneste.

Der var vist også én, der hed Olsen, var der ikke?

Jeg tror, jeg har fat i den rigtige størrelse.

To be continued.

H2G2HiFi

Put it away, Sam.

Put it away, Sam.

Hitchhiker's Guide to HiFi 18 Dec 2018 18:07 #10684

• Zig
  • Elite Member
  • Elite Member
Gasolin dukker vist op alle vegne og er altid klar med et godt spørgsmål.....

Men det er jo ikke altid, han kan nøjes med den ene gode bid.

NV har ofte men ikke altid en beroligende virkning på diskussionen

Og det kan man tydeligt se i det fjerne men filosofiske blik, der ikke en gang savner den næste gode bid.

Og så er der ham der med cigaren og de få men meget fyndige ord....

Tag ikke fejl af bidet, sukkerknaldet og navnet, Miki.

Der mangler et par stykker endnu....

H2G2HiFi

Put it away, Sam.

Put it away, Sam.

Hitchhiker's Guide to HiFi 18 Dec 2018 18:23 #10685

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Zig jeg bliver nødt til at "afbryde" denne tråd kortvarigt med at skrive at, "trænge til at blive klippet" passer ingen steder ind, for der er ikke meget hår at klippe :-D
Det er ligeså kort som billedet af boxeren som faktisk er min egen bedste ven :-D

Hitchhiker's Guide to HiFi 18 Dec 2018 18:25 #10686

• Zig
  • Elite Member
  • Elite Member
Autodidakt Kaj skal selvfølgelig også med....Jeg var ikke i tvivl, da jeg så dette billede, at det var ham.....

Der er jo noget muppet over Kaj - men ikke en mand, der skal undervurderes, og han er blevet mester i at sætte de mere opsætsige på plads med en nonchalant bemærkning, der alligevel skærer ind til sagens kerne.

Og så havde jeg helt glemt Ducati, hvis ejer hed Morten B.

And this is him/them. En præmie hund (eller to) med kun de aller bedste gode bider importeret fra Tibet - meget udsøgte kaffebønner ekstrakt fra bjerggedernes afføring.

WymaxReborn er også da med på begærlighedernes fortrop....

Han tager jo aldrig munden for fuld, men forstår at gribe øjeblikket.

H2G2HiFi

Put it away, Sam.

Put it away, Sam.

Hitchhiker's Guide to HiFi 18 Dec 2018 18:31 #10688

• Zig
  • Elite Member
  • Elite Member
Kære Thomas - du skal ikke tage det bogstaveligt min ven. Det var det indre hår, der skal klippes - uanset om du er skaldet eller ej. Men når vi nu er i metaforernes uendelige univers, så kan det da godt være, at du skal lade håret vokse.

Jeg tror, det kommer ud på ét.8-) 8-) 8-) 8-)

Put it away, Sam.

Put it away, Sam.

Hitchhiker's Guide to HiFi 18 Dec 2018 18:40 #10689

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Zig skrev: Kære Thomas - du skal ikke tage det bogstaveligt min ven. Det var det indre hår, der skal klippes - uanset om du er skaldet eller ej. Men når vi nu er i metaforernes uendelige univers, så kan det da godt være, at du skal lade håret vokse.

Jeg tror, det kommer ud på ét.8-) 8-) 8-) 8-)

Næsehårene ? :-D
Nej jeg elsker mit meget korte knapt så tykke hår, da det kræver omhyggelighed at vågne op med morgenhår :-D

Hitchhiker's Guide to HiFi 18 Dec 2018 18:50 #10690

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Der er også denne Zig…………. Jeg har et (bruger)navn til den men vil først lige se hvilket navn du vil sætte på den :-D

Bilag:

Hitchhiker's Guide to HiFi 18 Dec 2018 18:51 #10691

• Zig
  • Elite Member
  • Elite Member
Og lige de sidste par stykker.

Calling Boydk...det var vist dig, der fik mig til at vågne op fra min vinterhi. Jeg husker en gang, at du havde en drøm om at springe ud af et fly med kun én faldskærm......

Og så havde du et godt øje til hende der Disney-Pigen. En mand med drømme stadig i behold, må man sige.

Og selvfølgelig var Zig nødt til at introducere lidt balance i sagerne.....

Jeg håber jeg har ansporet til lidt julestemning, et glas gløgg og måske en lille filosofisk dyk i the netherworld....

H2G2HiFi

Put it away, Sam.

Put it away, Sam.

Hitchhiker's Guide to HiFi 18 Dec 2018 19:13 #10692

• Zig
  • Elite Member
  • Elite Member
Ja, men Thomas, han er da en sød basse, den hund, du præsenterer mig for..... Store øjne, der måske ikke ser alt, men dog mere end de fleste..... Lærd vist også.... Jeg tror han er loyal mod dem, der har været god ved ham og glemmer aldrig de slemme..... Han lever nok i ideernes verden, og regner ikke med, at der er alt for mange gode bider til ham......

Jeg ville kalde ham Nova Scotia.....

En ny Skotte.

Zig

Put it away, Sam.

Put it away, Sam.

Hitchhiker's Guide to HiFi 18 Dec 2018 19:18 #10693

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Zig skrev: Jeg tror han er loyal mod dem, der har været god ved ham og glemmer aldrig de slemme..... Han lever nok i ideernes verden, og regner ikke med, at der er alt for mange gode bider til ham......

Zig

Det skrevne der tror jeg sidder lige i øjet :-)

Udover det så ser jeg en klog teoretisk person der også har ørerne ude, men bruger bogen ligeså meget.
Havde jeg sådan en hund med både bog og briller, tror jeg at jeg ville kalde den Nielsen :-D

Sidste redigering: af Thomas.

Hitchhiker's Guide to HiFi 19 Dec 2018 11:37 #10699

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Zig, din tråd her har ramt Kaj, Kaj som ikke gider debatterne længere. Men Kaj var alligevel lige nødt til at reagere på tråden her ved at linke til den på sin egen hjemmeside og komme med sit eget bidrag :-D

Hitchhiker's Guide to HiFi 19 Dec 2018 12:17 #10700

• Zig
  • Elite Member
  • Elite Member

Jeg tror ikke, at det var denne tråd, der var årsagen til Kajs beslutning, om ikke mere at deltage på diverse fora. Og jeg håber bestemt ikke, jeg har fornærmet Kaj. Jeg tager oftest hatten af for hans mange indlæg, og jeg synes, han er en sober og ordentlig fyr.

Men jeg kan til gengæld godt forstå hans beslutning, og jeg har tit undret mig over, at han gad blive ved.

Jeg har selv holdt mig fra disse fora i længere tid, idet jeg synes, de er en del af problemet og slet ikke en del af løsningen.

I starten var de sjove - der var liv og energi. Humor og indsigt. Men i dag er der nærmest kun tekniske udfald hos de fleste bidragere. Jeg er desværre tilbøjelig til at synes, at det kun er ensomme mænd, der bare har brug for lidt selskab - men samtidig skælder ud over deres ensomhed, som de dog giver et andet navn såsom "Forstærkerens betydning".

Så måske har H2G2H1F1 været den sidste dråbe, der fik Kajs bæger til at flyde over, idet han også nu har forstået, hvor forgæves det hele er.......

Gud i Himlen - Det er sgu ikke vigtigt, hvad det er for nogen maskiner, man bruger til at lytte til lidt tråd. Og der er vitterlig ikke mere at sige om dét.

Musikken er vigtig. Og det er vigtigt, at man nyder sin musik. Og for at nyde det, skal der ikke være for mange forstyrrelser.

Fora & Blade og andres meninger er ikke spor andet end forstyrrelser.

Så Bravo Kaj.

Og held og lykke.

Zig

Put it away, Sam.
Bilag:

Put it away, Sam.
Leveret af Kunena Forum