HiFi2you Banner11

Hitchhiker's Guide to HiFi

  • nv
  • Gæst
  • Gæst
5 år 2 måneder siden #10841 af nv
Besvaret af nv på emne Hitchhiker's Guide to HiFi
Og en lille (aktuel) smagsprøve, uddrag fra bogen "Den niende indsigt" :

Vi mennesker kommer til at forstå, at universet består af en dynamisk grundenergi, en energi, som kan hjælpe os med at overleve, og som responderer på vore forventninger.
Men vil vil også indse, at vi har været adskilt fra denne større kilde af energi, at vi selv har afskåret os fra den og derved er kommet til at føle os svage, usikre og utilstrækkelige.
Som en følge af denne mangeltilstand forsøger vi altid at øge vores personlige energi på den eneste måde, vi hidtil har haft kendskab til- nemlig ved rent psykologisk at forsøge at stjæle energien fra andre i en ubevidst form for konkurrence, som i virkeligheden er det, der ligger bag alle menneskelige konflikter.

godt nytår.
Emnet er blevet låst.
  • Zig
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
5 år 2 måneder siden #10842 af Zig
Besvaret af Zig på emne Hitchhiker's Guide to HiFi
Med andre ord:



Lyt til musik og hold op med at skrive på hifi fora.

Zig
Bilag:
Emnet er blevet låst.
  • Lydjørgen
  • Gæst
  • Gæst
5 år 2 måneder siden - 5 år 2 måneder siden #10844 af Lydjørgen
Besvaret af Lydjørgen på emne Hitchhiker's Guide to HiFi

Zig skrev: Med andre ord:



Lyt til musik og hold op med at skrive på hifi fora.

Zig

Jeg spørger måske lidt dumt, hvad er der galt med at gøre begge dele. hvorfor skulle det være speciel vanskeligt at skille isenkram-snak fra det at hengive sig til musik lytning, jeg forstår ikke.
Sidste redigering: 5 år 2 måneder siden ved Lydjørgen.
Emnet er blevet låst.
Mere
5 år 2 måneder siden #10845 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Hitchhiker's Guide to HiFi

Lydjørgen skrev:

Zig skrev: Med andre ord:



Lyt til musik og hold op med at skrive på hifi fora.

Zig

Jeg spørger måske lidt dumt, hvad er der galt med at gøre begge dele.


Det vil jeg egentlig også gerne spørge om. :-)

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Emnet er blevet låst.
Mere
5 år 2 måneder siden #10846 af Janhp
Besvaret af Janhp på emne Hitchhiker's Guide to HiFi
Me Too

Nå men tak for skænken og musikken! det var nu meget godt.
Hvad!!!! du har jo slet ikke hørt det spille.
Jamen altså, jeg har set dine højtaler, dine kabler, forstærkeren
inde i, og jeg så også cover omslagene på cd,erne der var lagt frem.
Emnet er blevet låst.
  • Zig
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
5 år 2 måneder siden #10847 af Zig
Besvaret af Zig på emne Hitchhiker's Guide to HiFi
Lyt til musik og hold op med at skrive på hifi fora.

Hvorfor nu det?

Sætningen var en opsummering af NV's citat.

Når mennesker samles, forsøger de ar stjæle hinandens energi - til eget bedste. Dette er efter min mening et meget reelt fænomen.

Når man lytter til musik, kan man komme i kontakt med en samhørighed med "universet". Når det er bedst, er man med i en eller anden Flow - hvad NV's bog kalder en "grundenergi".

Jeg vil hellere føle denne grundenergi og samhørighed end blive bestjålet af andre.

Lydjørgen spørger om ikke man kan begge dele.....

Det minder mig on en gang, jeg var hos en familie med små børn og en af børnene spurgte mig, "Taler du dansk?" og jeg sagde, "Ja", hvorefter hun sagde, "Prøv".

Du bruger selv ordet "at hengive sig" til musikken....det er en helt anden tilstand end at flette argumenter sammen - om det er at skrive eller skrue i en maskine. Tænk på det som højre hjernehalvdel og venstre hjernehalvdel, der har deres forskellige funktioner og der ikke rigtig taler sammen (hvilket vist nok er forkert - men som et billede......). Eller tænk på det som de to øjne på den kat..... Eller tænk på din erfaring Lydjørgen - hvordan synes du selv, det er gået?

Min forstærker har lige været på værksted, og jeg er glad for, at han var teknisk dygtig og velfunderet, og at han brugte alverdens måleapparater - men jeg lyttede ikke til musik, mens jeg var på værkstedet.

At høre The Music of the Spheres er ganske anderledes end at lytte til mandehørm på et værksted - og nej, de kan ikke forenes.

De er to forkellige færdigheder, der ikke har noget med hinanden at gøre - og enhver syntese bliver gebrokken - og måske ret så vigtig - blasfemi for begge parter. Så hvad du tager for uskyldig teknisk snik-snak, bliver anledning til den næste religionskrig.

Og hvem bliver korsfæstet?

Zig
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum