- Modtagne Tak: 0
You are not logged in.
You are not logged in.
Gnidske skrev: Den ubekendte er ens for alle kabler
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nydmusik skrev: Godmorgen.
Du har en pointe der, Thomas. Min ordvalg kan sagtens opfattes provokerende, beklager. Jeg falder i den grøft der hedder at jeg kaster med sten selvom jeg bor i et glashus, eller lignende. Måske bliver jeg for provokeret af det jeg læser og har så for svært ved at holde tungen lige i munden. Og skriver lidt som flere af I andre.
Jeg stikker nu piben ind og går på sommerferie.
Thomas skrev: Nej jeg var godt klar over at det var mig der ikke forstod noget af det, men de færreste forstår vel at en forstærker kan og skal koste mellem 30 og 200.000,- hvis en gammel integreret forstærker på 100 watt til 3000,- kan give high end resultater.
Men når mit eget system lyder som jeg nu synes det gør og spiller op med andre systemer til mange penge, ja så må jeg jo også ha en rose i mit system, jeg skal bare lige ha fundet ud af hvilken del af det der er rosen
Lydjørgen skrev:
Thomas skrev: Nej jeg var godt klar over at det var mig der ikke forstod noget af det, men de færreste forstår vel at en forstærker kan og skal koste mellem 30 og 200.000,- hvis en gammel integreret forstærker på 100 watt til 3000,- kan give high end resultater.
Men når mit eget system lyder som jeg nu synes det gør og spiller op med andre systemer til mange penge, ja så må jeg jo også ha en rose i mit system, jeg skal bare lige ha fundet ud af hvilken del af det der er rosen
Fatter du ingen ting, ingen forstår det her til bunds, En del af high-end er som mode ,design, michelin mad, dyr vin osv. det er der heller ikke formler for, det bygger på talent og erfaring, derfor må man punge ud hvis man ikke kan selv.
En ikke uvæsenlig faktor er også at producenten kun for mellem 10 og 20% af den pris du betaler i butikken, resten ædes op af moms ,skatter , grossister og detail-ledet.
For pokker da hvor mange gange skal jeg skrive at jeg heller ikke forstår dette til bunds, at ingen gør det, at der er et element af menneskets evner , dømmekraft og valg i et hvert anlæg, som vil påvirke lydresultatet i positiv eller negativ retning, om det er det ene eller andet er også på et vist niveau afhængig af lytteren.Thomas skrev:
Lydjørgen skrev:
Fatter du ingen ting, ingen forstår det her til bunds, En del af high-end er som mode ,design, michelin mad, dyr vin osv. det er der heller ikke formler for, det bygger på talent og erfaring, derfor må man punge ud hvis man ikke kan selv.
En ikke uvæsenlig faktor er også at producenten kun for mellem 10 og 20% af den pris du betaler i butikken, resten ædes op af moms ,skatter , grossister og detail-ledet.
Jo jeg fatter en hel masse når det kommer til stykket og elsker når du skriver så pænt.
Men når nu du forstår det hele, kan du så ikke fortælle mig følgende:
Elabs folkene mener at have noget af det bedste (faktisk skrev de selv verdens bedste)
Holfi lavede grej der skulle kunne konkurrere med det ypperligste
Duelund lavede det på hans måde.
Jeg laver mit på min måde.
Men en ting er 100% sikkert og det er at disse systemer overhovedet ikke lyder ens
Thomas skrev: LydJørgen, det er modtaget og forstået.
Jeg har så lige et ekstra spørgsmål.
Har du oplevet at lytte til et setup som ejeren mente var det helt korrekte, hvor du havde stik modsatte opfattelse ?
Lydjørgen skrev:
Har du oplevet at lytte til et setup som ejeren mente var det helt korrekte, hvor du havde stik modsatte opfattelse ?
Ja da , og til anlæg hvor alle er enige. Igen har det tit noget med menesker at gøre, nogle er meget begejstret for det de har lavet/skabt eller købt og har en tendens til overvurderer performes en hel del.
, Andre er kronisk utilfredse med deres systems gengivelse og søger hele tiden forbedringer., det er aldrig godt nok.
Det er vil optimisten vs pessimisten.
Thomas skrev:
Lydjørgen skrev:
a da , og til anlæg hvor alle er enige. Igen tror jeg det tit noget med lytteren at gøre, nogle er meget begejstret for det de har lavet/skabt eller købt og har en tendens til overvurderer performes en hel del.
, Andre er kronisk utilfredse med deres systems gengivelse og søger hele tiden forbedringer., det er aldrig godt nok.
Ok, så sagt på en lidt anderledes måde så passer emneoverskriften godt nok i mange tilfælde
Men når man laver DIY så skal man ha masser af viden (hvad jeg ikke har) men endnu mere erfaring da ubekendte former lyden.
Der er jo lige set et eksempel på et års arbejde eller mere + tusindvis af kroner blive kørt til dørs af et standard kl.D modul fra Kina til 3-400 kroner
Jeg har i øvrigt et spørgsmål ang kl.D til dig (og andre selvfølgelig) men jeg laver en tråd senere omkring det
Lydjørgen skrev:
Thomas skrev:
Lydjørgen skrev:
a da , og til anlæg hvor alle er enige. Igen tror jeg det tit noget med lytteren at gøre, nogle er meget begejstret for det de har lavet/skabt eller købt og har en tendens til overvurderer performes en hel del.
Ok, så sagt på en lidt anderledes måde så passer emneoverskriften godt nok i mange tilfælde
Men når man laver DIY så skal man ha masser af viden (hvad jeg ikke har) men endnu mere erfaring da ubekendte former lyden.
Der er jo lige set et eksempel på et års arbejde eller mere + tusindvis af kroner blive kørt til dørs af et standard kl.D modul fra Kina til 3-400 kroner
Jeg har i øvrigt et spørgsmål ang kl.D til dig (og andre selvfølgelig) men jeg laver en tråd senere omkring det
Nej nu fordrejer du det hele fuldstændig, det kan være en "sandhed" for den enkelte isolerede entusiast , men ikke en mere generel sandhed, det kræver at mange uafhængigt af hinanden kan bekræfte en observation , sådan er videnskab.
For det kan bliver en fuldstændig sandhed kræver det udover det nævnte en teori og målinger/forsøg som bekræfter teorien.
Men du har ret i at menesket er nok det mest upålidelige og dårligste måleinstrument man kan opdrive , og det skal man være fuldt opmærksom på, men vi har ikke andet desværre. Og derfor er objektiv lytning meget vigtigt.
Miki skrev: @Lydjørgen: Hvordan har du forbundet skærmen på dit højttaler-kabel.