HiFi2you Banner11

Mysteriet er løst (Hjernen)

  • WymaxReborn
  • Gæst
  • Gæst
5 år 4 dage siden - 5 år 4 dage siden #11559 af WymaxReborn
Besvaret af WymaxReborn på emne Mysteriet er løst (Hjernen)

Lydjørgen skrev: Men du har ret i at menesket er nok det mest upålidelige og dårligste måleinstrument man kan opdrive , og det skal man være fuldt opmærksom på, men vi har ikke andet desværre. Og derfor er objektiv lytning meget vigtigt.

Jeg vil endda gå så langt som at sige at det menneskelige øre er uanvendeligt som måleinstrument, idet vi alle hører forskelligt, samtidig med at vi også lytter forskelligt.

Men... Det er også øret der er den endelige modtager (sammen med hjernens fortolkning heraf), og så er det jo nærliggende at anvende dette til også at "måle" om man gør det rigtigt (eller korrekt, alt efter ønsket resultat). Men det vil formentlig i nogen grad blive individuelt hvad resultatet er, modsat en ren måling med dertil indrettede instrumenter.
Sidste redigering: 5 år 4 dage siden ved WymaxReborn.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 4 dage siden #11560 af Miki
Besvaret af Miki på emne Mysteriet er løst (Hjernen)

Nydmusik skrev:

Miki skrev: @Lydjørgen: Hvordan har du forbundet skærmen på dit højttaler-kabel.


Det svar venter jeg også på, ligesom Lydjørgen kun svarede på kablets ohmske resistens, men ikke på kablets induktans og kapacitet.

Lydjørgen, vil du svare Miki og jeg på disse konkrete og ufilosofiske spørgsmål?


Jeg var på besøg hos en gut for nogle år siden, der havde ført skærmen på ht-kablet helt ud til chassis på højttalerenhederne. Han havde + og - minus sidebyside indenfor skærmen. Virkningen skal man nok ikke tænke nærmere over, men det var et hyggeligt besøg med god musik og behagelig lyd.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 11 måneder siden - 4 år 11 måneder siden #11659 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Mysteriet er løst (Hjernen)
Jeg kendte også en person der trak minus fra højttalerterminalen ud til chassic´et og det skulle have samme virkning som at "jorde" chassic´et på enhederne.
Det kræver selvfølgelig at forstærkeren får jord og ikke er brokoblet.
Idéen skulle være at når man "jorder" chassic´erne på enhederne skulle det give bedre magnetkraft og spændinger i magnet/chassic blive fjernet.
Holfi havde en ekstra terminal bag på deres højttalere som gik til enhedernes chassic, så man kunne jorde dem med en enkelt leder til denne ene terminal

Bilag ikke fundet



Bilag ikke fundet


_________________________________________________________________________________________________________
moeberg.dk/saadan-genkender-du-narcissist/
Sidste redigering: 4 år 11 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • WymaxReborn
  • Gæst
  • Gæst
4 år 11 måneder siden #11661 af WymaxReborn
Besvaret af WymaxReborn på emne Mysteriet er løst (Hjernen)
Hvis jeg husker ret havde Tannoy også gang i denne løsning.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 11 måneder siden #11685 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Mysteriet er løst (Hjernen)

WymaxReborn skrev: Hvis jeg husker ret havde Tannoy også gang i denne løsning.


Jeg har kun set det på Holfi og så en millard DIY :-D Det var ret meget på mode en overgang :-p

_________________________________________________________________________________________________________
moeberg.dk/saadan-genkender-du-narcissist/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • WymaxReborn
  • Gæst
  • Gæst
4 år 11 måneder siden - 4 år 11 måneder siden #11686 af WymaxReborn
Besvaret af WymaxReborn på emne Mysteriet er løst (Hjernen)
Tannoy Glenair

Og de gør det også med deres nye modeller:

www.trustedreviews.com/reviews/tannoy-arden
Sidste redigering: 4 år 11 måneder siden ved WymaxReborn.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum