HiFi2you Banner11

Den sidste/første meter

Mere
4 år 10 måneder siden #11612 af Thomas
Den sidste/første meter blev oprettet af Thomas
Den sidste meter strømkabel vil jeg mene er den sidste (tættest på apparatet) når der er tale om El-kedel, brødrister osv men når der er tale om hifi så bliver det hele vendt på hovedet og så bliver den sidste meter til den første meter.
Idéen/teorien må være den, at det drejer sig om hvad hifi apparatet sender baglæns ud på nettet og hvor meget apparaterne "ser" hinanden gennem strømkablerne.
Her er jeg stået en lille smule af, for hvor stor modstandsforskel er der på 1 mm2 og 2,5 mm2 på en meters penge ?
Hvad er det der gør at et 1 mm2 sender mindre tilbage ud på nettet end et 2,5 mm2 kabel ?
Og er stikdåsen hvor apparaterne samles lige meget, eller har den sidste/første (anden) meter også noget at sige der ?
Ideelt må så være at have det samme strømkabel helt ud til måleren og måske endda også efter den og ud til vejen ?

Jo jeg har prøvet forskellige strømkabler her på mit setup og dem der lyder bedst er dem der kan nå :-D
Jeg har prøvet strømkablerne fra en PC, de røde hospitalskabler, nogle hjemmelavede af dobbelt lampeledning og et enkelt af "startkabler" fra Harald Nyborg.
Jeg må sige at jeg (vi) ikke kan høre forskel her på adressen, men det skyldes nok selve anlægget eller vores ører...……… Måske er det fordi Lolland har den reneste strøm fra vindmøller i DK --- Hvem ved ;-) :-D

(Evt er stelvejen perfekt i hele mit setup) :-p

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 10 måneder siden #11613 af Boydk
Besvaret af Boydk på emne Den sidste/første meter
Du griber da osse enhver chance :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 10 måneder siden #11614 af Gnidske
Besvaret af Gnidske på emne Den sidste/første meter
Hvis 1 meter kabel er godt, er 10 meter så 10 gange så godt, eller er 1 centimeter nok??
Eller er 1 meter lige efter tavlen lige så godt som 1 meter lige før apperatet, hvis det ikke er ligeså godt, er det så fordi kablet mellem det "gode kabel" og apperatet æder den gode lyd?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 10 måneder siden #11615 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Den sidste/første meter

Boydk skrev: Du griber da osse enhver chance :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Simpelthen hver eneste chance der er for at mane hekserier i jorden og få hifi "tilbage til normalen", hvor det ikke var nødvendigt med komplet kabelpakke til 100.000,- og fjerne den sidste promilles forvrængning ved 23 KHz for at nyde musikken.
Men der er jo stadig masser af folk der kan måle 0.000000000000007 % forvrængning ved en frekvens de hverken kan høre eller højttalerne gengive, som er livsvigtig for lyden eller i hvert fald livsvigtig at fortælle man kan høre.
Der findes snart så meget på nettet omkring hifi som er til at dø af grin af og som ingen alligevel vil kunne høre, men som er blevet en livsvigtig norm for at høre musik eller "være noget"
Og det nye er jo at blindtest ikke virker hvis man ikke kan se det man hører :silly: Og derfor er der kommet en ny forklaring/undskyldning for ikke at deltage i blindtests :-D
De sidste par år er det rendt fuldstændigt ud over kanten mht hvad folk kan høre og hvad priserne på det som ingen kan måle :-O

Men Boydk, hvis du ikke kan høre en ændring med lukkede øjne, ville du så betale for den ? F.eks 1000 kroner ?

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 10 måneder siden #11616 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Den sidste/første meter

Gnidske skrev: Hvis 1 meter kabel er godt, er 10 meter så 10 gange så godt, eller er 1 centimeter nok??
Eller er 1 meter lige efter tavlen lige så godt som 1 meter lige før apperatet, hvis det ikke er ligeså godt, er det så fordi kablet mellem det "gode kabel" og apperatet æder den gode lyd?


Lige præcis - hvis 1 meter giver kæberaslende resultater, hvad gør 10 meter så ikke ?
Men dertil skal lige siges at en Lars "etellerandet" engang demonstrerede strømkabler og ud af 3 på hhv 1, 2 og 4,13 meter lød det på 4,13 meter selvfølgelig bedst. Men hvorfor gjorde det det ?

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum