HiFi2you Banner11

Lidt at tænke over (Kabler)

Mere
4 år 7 måneder siden - 4 år 7 måneder siden #12213 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Lidt at tænke over

Lydjørgen skrev: men alle kan høre når alle kabler i et system skiftes, net, linje, højtaler,digitale kabler, intern kabling fra fra noget billigt lort til noget som er superoptimeret hvad angår klang dæmpning og signaloverførsel. pludselig er der en verden til forskel. Og man behøver ikke være super sensitiv for at høre Det.


Du kan da ikke finde de 10 sekunder, men tror at alt er et forsøg på at latterlig gøre de "troende" som du kalder dem.
Jeg vil - som Kjeldsen - kalde det et forsøg på at få folk til at indse at det er alt andet end ørerne der bliver påvirket og derfor "hører" man en forskel.
Men du er ikke alene Lydjørgen, Kaj kan heller ikke finde de 10 sekunder og han gør et ihærdigt forsøg på at latterliggøre en seriøs opstilling. Han er endda så ivrig at han gør noget som han selv røg op i det røde felt over, nemlig at bruge en andens billede som har copyright ;-)

_________________________________________________________________________________________________________
moeberg.dk/saadan-genkender-du-narcissist/
Sidste redigering: 4 år 7 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
4 år 7 måneder siden #12214 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Lidt at tænke over
Nix, jeg tror faktisk at nogle kan høre forskel. Jeg tror ikke det er indbildning.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 7 måneder siden - 4 år 7 måneder siden #12215 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Lidt at tænke over

Kjeldsen skrev: Nix, jeg tror faktisk at nogle kan høre forskel. Jeg tror ikke det er indbildning.


Det er bare underligt at ingen kan høre det hvis ikke de i forvejen ved det

_________________________________________________________________________________________________________
moeberg.dk/saadan-genkender-du-narcissist/
Sidste redigering: 4 år 7 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
4 år 7 måneder siden #12216 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Lidt at tænke over
Måske, jeg oplever selv lyttetræthed ved voldsomt komprimeret musik, eller MP3 ved lav bit rate. Dvs det tager mere end få minutter før "effekten" indtræder.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 7 måneder siden #12217 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Lidt at tænke over

Kjeldsen skrev: Måske, jeg oplever selv lyttetræthed ved voldsomt komprimeret musik, eller MP3 ved lav bit rate. Dvs det tager mere end få minutter før "effekten" indtræder.

Det samme her, eller dvs at jeg bliver ret hurtigt træt af meget komprimeret musik, men det er jo også noget helt andet end forskelle på kabler.

_________________________________________________________________________________________________________
moeberg.dk/saadan-genkender-du-narcissist/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nydmusik
  • Gæst
  • Gæst
4 år 7 måneder siden #12218 af Nydmusik
Besvaret af Nydmusik på emne Lidt at tænke over
Gosh hvor er der meget sludder i denne tråd, eller måske er der det i flere her på sitet.
Thomas VIL have at der ingen forskel er, og Lydjørgen VIL at der er (hans indlæg skimmer jeg dog kun)
Jeg er blevet mere overbevist om, at JanHP har lavet et billede af en opstilling, men ingen lydtest. Derfor kan ingen med overbevisning melde hvor de 10 sek. er.

Og jeg har oplevet forskelle på kabler, og er derfor overbevist om, at det er der - men de er ikke store, og derfor vil nogle blindtest ikke afsløre det. Iøvrigt er blindtest oftest anvendt overfor en gruppe, og så vil alle dem der IKKE sidder i sweetspot ingen god chance have for at høre detaljeforskelle. Når man så tæller gruppens resultater op på signifikant størrelse, vil der være en tastfejl der - stor fejl vil jeg mene.

Jeg sammenligner lytning det med salt i mad: for mig og min supersmagende hustru er saltmængden ret kritisk, for andre slet ikke - de glemmer sågar salt uden at opdage det efterfølgende. Og andre igen starter med at drysse salt på uden at ane om der skal det, for de ønsker at salt skal smage kraftigt igennem - overdøve andre smage. På samme måde med lytning: nogle har meget følsomme ører der hører forskel tydeligere end andre, og derudover kan vi alle forføres af pris og udseende på kabler, så vi overdriver evt. forskelle, men det udelukker vel ikke, at der ingen forskel er!

I øvrigt gider jeg ikke lytte på et kabel, som ikke har en teknisk begrundelse for at være interessant. Hørte for nylig en sælger sige, at et kabel havde mindre induktans, som "godt nok ikke kunne måles, men det ledte derfor mere signal igennem". Sådant noget sludder lukker min interesse.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum