HiFi2you Banner11

Lidt at tænke over (Kabler)

  • Lydjørgen
  • Gæst
  • Gæst
4 år 7 måneder siden - 4 år 7 måneder siden #12196 af Lydjørgen
Besvaret af Lydjørgen på emne Lidt at tænke over
Må indrømme jeg er kold , men kan se at denne passion hos Janhp ikke er af ny dato. www.hifi2you.dk/index.php/forum/signalka...-stik-fra-rodekassen her har Janhp stort set lavet det samme som Ethan winer nultest bare i grundprincippet mere korrekt, iøvrigt med det forventede resultat.
Thomas beskriver i samme tråd han vil lave et lytteforsøg med meget forskelige kabler, hvad blev resultatet af det??????.
Sidste redigering: 4 år 7 måneder siden ved Lydjørgen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
4 år 7 måneder siden #12197 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Lidt at tænke over

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 7 måneder siden #12198 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Lidt at tænke over

Lydjørgen skrev: Må indrømme jeg er kold , men kan se at denne passion hos Janhp ikke er af ny dato. www.hifi2you.dk/index.php/forum/signalka...-stik-fra-rodekassen her har Janhp stort set lavet det samme som Ethan winer nultest bare i grundprincippet mere korrekt, iøvrigt med det forventede resultat.
Thomas beskriver i samme tråd han vil lave et lytteforsøg med meget forskelige kabler, hvad blev resultatet af det??????.


Er det ikke lettere modstridende :-D

_________________________________________________________________________________________________________
moeberg.dk/saadan-genkender-du-narcissist/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 7 måneder siden #12201 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Lidt at tænke over

Thomas skrev:

Lydjørgen skrev: Må indrømme jeg er kold , men kan se at denne passion hos Janhp ikke er af ny dato. www.hifi2you.dk/index.php/forum/signalka...-stik-fra-rodekassen her har Janhp stort set lavet det samme som Ethan winer nultest bare i grundprincippet mere korrekt, iøvrigt med det forventede resultat.
Thomas beskriver i samme tråd han vil lave et lytteforsøg med meget forskelige kabler, hvad blev resultatet af det??????.


Er det ikke lettere modstridende :-D


Kan kun misforstås hvis man vil misforstå :-D :-D :-D

Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Lydjørgen
  • Gæst
  • Gæst
4 år 7 måneder siden - 4 år 7 måneder siden #12202 af Lydjørgen
Besvaret af Lydjørgen på emne Lidt at tænke over

Thomas skrev:

Lydjørgen skrev: Må indrømme jeg er kold , men kan se at denne passion hos Janhp ikke er af ny dato. www.hifi2you.dk/index.php/forum/signalka...-stik-fra-rodekassen her har Janhp stort set lavet det samme som Ethan winer nultest bare i grundprincippet mere korrekt, iøvrigt med det forventede resultat.
Thomas beskriver i samme tråd han vil lave et lytteforsøg med meget forskelige kabler, hvad blev resultatet af det??????.


Er det ikke lettere modstridende :-D


Nej! , jeg har netop kredset meget omkring forskellen mellem at optage en lydforskel med tab af information, i et tilfældigt system og afspille dette i et andet tilfældigt system.
Set i forhold til et skift af kabel i et givent anlæg med en given interface live..
I de blindtest som jeg har været med til har der været forbavsende store lydforskelle mellem det bedste og det dårligste.
Det virker som om de markante lydforskelle forsvinde helt, eller mere eller mindre når man prøver at optage dem.

Jeg har været med til demo af Jan Nielsen hvor han havde optaget forskellige klasser af pladespillere på en god båndoptager , her var tydelige lydforskelle , som vanligt jo dyrere jo bedre desværre, men her er der også relativt store målbare forskelle på mange parlamenterer, så det hele passer sammen

Kjeldsen kunne du ikke give et resume af den Diy Audio tråd du linker til , okker næsten ikke at læsse 35 sider engelsk hvis det er den samme omgang som det plejer at være.
Sidste redigering: 4 år 7 måneder siden ved Lydjørgen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
4 år 7 måneder siden #12203 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Lidt at tænke over
Tråden er god, fordi mange må se i øjnene at de ikke kan skelne mellem en banan (faktisk en to forskellige grøntsager til højre og venstre kanal og almindeligt kobber kabel). Men, også interessant fordi nogle kan høre forskel og relativt ens, og igen interessant fordi det er tydeligt at ikke alle tillægger forskelle samme betydning. Resultere bliver da heller ikke at ingen kan høre forskel, men mange bliver overrasket over hvor godt en banan lyder.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum