HiFi2you Banner11

Lidt at tænke over (Kabler)

Mere
4 år 7 måneder siden #12285 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Lidt at tænke over
Så kan de næste 30 år gå med at finde ud af hvorfor lydforskelle på kabler, AD/DA konvertering, stik og kondensatorer forsvinder nr det bliver optaget :-p

_________________________________________________________________________________________________________
moeberg.dk/saadan-genkender-du-narcissist/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Lydjørgen
  • Gæst
  • Gæst
4 år 7 måneder siden - 4 år 7 måneder siden #12287 af Lydjørgen
Besvaret af Lydjørgen på emne Lidt at tænke over

Thomas skrev: Så kan de næste 30 år gå med at finde ud af hvorfor lydforskelle på kabler, AD/DA konvertering, stik og kondensatorer forsvinder nr det bliver optaget :-p

Nu forsvinder de jo ikke kun i Janhp's forsøg de forsvinder også i Ethan Winers nultest hvad de som sagt så ikke gør helt , men forskellene er meget små,
Det er meget sjovt at se kommentarerne til Ethan W forsøg , det er stort set kun "ikke troende" som deltager og siger yes, så man spore trods-alt en hvis tvivl som skal bekræftes.
Jeg fatter ikke at man som hifi entusiast ikke benytter disse lydforskelle til ens egen fordel i stedet for at arbejde imod , hvis man begynder at arbejde seriøst med dette, vil man opdage at lydforskellene er der , selv om de ikke burde være der, og man vil opdage at de kan have en afgørende betydning for det samlede lydresultat , hvilket man som sagt kan forvisse sig om ved at besøge en "ikke troende" og spille noget klassisk og noget umanipuleret musik. Og her er det uden betydning at frekvensgangen osv er som streg skabt med noget Minidsp eller Audiolense eller hvad det nu er.

Man kan se af kommentarerne til videoen at det er meget vigtigt for de "ikke troende" at disse lydforskelle ikke eksisterer.
Alene det at sådan en som Ethan Winer og for den sags skyld Janhp bruger så meget tid på at konstruerer og lave udstyr som skal legaliserer anti hifi. det er jo helt godnat, kunne de ikke bare være ligeglade og lad dem som ønske bedst mulig lyd og højeste kvalitet i materialer købe det, jeg forstår ikke hvad der ligger bag denne fuld skrue omkring dette som de jo har styr på.
Tror iøvrigt han kunne lave en bedre nultest ved at måle spændingsfaldet over kablet, kredsløbet vil blive mere rent. måske vil han endda opdage at der faktisk er forskelle, uha nej det skal vi ikke have noget af.
Sidste redigering: 4 år 7 måneder siden ved Lydjørgen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 7 måneder siden #12288 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Lidt at tænke over
Det er meget lidt jeg har set de videoer, men jeg må få set dem inden længe for det er da unægtelig ret interessant

_________________________________________________________________________________________________________
moeberg.dk/saadan-genkender-du-narcissist/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 7 måneder siden #12292 af Boydk
Besvaret af Boydk på emne Lidt at tænke over

Janhp skrev: Men Boydk at skrive:
*Jeg tør ikke vædde på det, men det kunne ligne ham, hvis der slet ikke var 10 sekunder,*
Ligne mig??? Kan du så gå over i skammekrogen en times tid.

Mvh.
Janhp


OK OK.... er smuttet. Er det kun 1 time, eller siger du til, når jeg må komme ud igen??:lol: :lol:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 7 måneder siden #12295 af Janhp
Besvaret af Janhp på emne Lidt at tænke over
Kom du bare frem igen Boydk
der er nok gået lidt over en time, du er tilgivet.

Nå men tak for skænken og musikken! det var nu meget godt.
Hvad!!!! du har jo slet ikke hørt det spille.
Jamen altså, jeg har set dine højtaler, dine kabler, forstærkeren
inde i, og jeg så også cover omslagene på cd,erne der var lagt frem.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 7 måneder siden #12301 af Boydk
Besvaret af Boydk på emne Lidt at tænke over
:-p

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum