HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Lidt at tænke over

Lidt at tænke over 09 Aug 2019 13:08 #12071

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 4
  • Modtagne Tak: 34

Lydjørgen skrev: Naturligvis meget beæret over at man tror jeg kan høre ting som andre ikke kan , jeg må skuffe, det kan jeg ikke!, de lydforskelle jeg taler om er så tydelige at alle vil kunne høre dem under de rette omstændigheder.
Et eksempel kunne være den kondensator test jeg referede til ,jeg vil våge den påstand at langt de fleste kan høre forskel på den dårligste kondensator i testen og den bedste i endten en signaloverførings sitioation, eller i et delefilter.
Men man har lov at mene at testen er BS, hele audio-komponent branchen er BS , alle dem som mener der er lydforskelle både Diy og professionelle er fyldt med BS. At forskellene folk generelt hører på audioudstyr er rent BS, at hele audio branchen er BS .....osv.

Du siger du kan høre forskel på netkabler som sidder helt ude på anden side af elektrolytterne, ensretterbroen og trafoen, men du kan ikke høre Jan's monster signalomvej. Håber du kan se hvor utroværdigt det er. Find nu bare de fucking 10 sek. Lydjørgen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Lidt at tænke over 09 Aug 2019 13:27 #12072

• Kjeldsen
  • Kjeldsen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 3
  • Modtagne Tak: 63
Et andet nummer man manipulere med er Kari Bremnes A lover in Berlin. En fin kombination af noget de fleste kan holde ud at høre på, og synes jeg en fin naturlig dynamik. Jeg har skam prøvet I gamle dage, og kunne ikke høre nævneværdig forskel.

Lidt at tænke over 09 Aug 2019 13:32 #12073

• Thomas
  • Thomas's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 8
  • Modtagne Tak: 74

Kjeldsen skrev: Et andet nummer man manipulere med er Kari Bremnes A lover in Berlin. En fin kombination af noget de fleste kan holde ud at høre på, og synes jeg en fin naturlig dynamik. Jeg har skam prøvet I gamle dage, og kunne ikke høre nævneværdig forskel.

Hvad prøvede du med det nummer ?

Sidste redigering: af Thomas.

Lidt at tænke over 09 Aug 2019 14:47 #12074

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Kjeldsen skrev: Ok. Det er for kort tid imho. Et musikstykke i 3 minutter eller ligner mere optimalt. Musikstykkerne lød også temmeligt dynamisk komprimerede, især det sidste var totalt smadret :-D

Kjeldsen, beskrivelse af det midterste nummer med trommerne:

This recording was made using hand-made gear. The power comes in through a LessLoss DFPC Signature and goes through a LessLoss Firewall, then through another Signature to power the hand-made mic preamp/ADC device. The recording device itself, and the Firewall, are conditioned by Blackbodys. This recording is absolutely pristine except for occasional very low-level 50 Hz buzzes which we have not yet tackled. But the sound quality speaks for itself, and we very happy to share this super high quality recording with you. ENJOY!

Sidste redigering: af Thomas.

Lidt at tænke over 09 Aug 2019 16:09 #12075

• Kjeldsen
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Ok. Det midterste lyder fint nok. Jeg var lidt alene idag, og fyrede godt op. Det midterste lød faktisk helt fint. Jeg kunne ikke høre forskel. Dog hørte jeg et lille klik i første nummer, så mit bud er at de 10 sekunder er her.

Sidste redigering: af Kjeldsen.

Lidt at tænke over 09 Aug 2019 16:16 #12076

• Kjeldsen
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Thomas skrev:

Kjeldsen skrev: Et andet nummer man manipulere med er Kari Bremnes A lover in Berlin. En fin kombination af noget de fleste kan holde ud at høre på, og synes jeg en fin naturlig dynamik. Jeg har skam prøvet I gamle dage, og kunne ikke høre nævneværdig forskel.

Alt muligt. Afspiller, kabler mv. Vi har jo nok bildt os ind der var store forskelle, men det var bestemt ikke store forskelle. Men, hvis der er blot den mindste forskel, er jeg også sikker på at enkelte vil opfatte forskellen som markant

Lidt at tænke over 09 Aug 2019 17:04 #12077

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Kjeldsen skrev:

Thomas skrev:

Alt muligt. Afspiller, kabler mv. Vi har jo nok bildt os ind der var store forskelle, men det var bestemt ikke store forskelle. Men, hvis der er blot den mindste forskel, er jeg også sikker på at enkelte vil opfatte forskellen som markant

Ok, jeg troede du mente noget specielt

Lidt at tænke over 09 Aug 2019 17:24 #12078

• Nydmusik
  • Nydmusik's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Modtagne Tak: 4
Nu har Lydjørgen igen fået et link serveret til numrene hvor de 10 sek. findes.
Kom nu igang, Lydjørgen, lyt, og giv dit bud. Hvis dit anlæg ikke kan afsløre det, er der utallige af dine udsagn om lydsignaturer der så må vise sig at være rent spin. Jeg er lidt irriteret over dette her (det mærkes måske;-))

Lidt at tænke over 10 Aug 2019 11:08 #12079

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Først var det et skummelt link som Lydjørgen ikke ville klikke ind på, så blev der lavet et link som ikke var skummelt og lige til at gå til.
Alligevel er der total tavshed omkring de 10 sekunder der har været på en voldsom omvej.
Jeg opfatter den tavshed som det jeg har skrevet længe: Man hører kun forskellene hvis man er blevet påvirket af f.eks selv at ha skiftet en kondensator, kabel osv.

Derfor synes jeg denne Jan H P test fortæller rigtig meget om hvor nemme mennesker egentlig er at snyde ;-)

P.S Nydmusik, jeg tror det sidste er hørt fra Lydjørgen mht de "skjulte" 10 sek :-D

Lidt at tænke over 10 Aug 2019 12:15 #12080

• Nydmusik
  • Senior Member
  • Senior Member

Miki skrev:

Lydjørgen skrev: Naturligvis meget beæret over at man tror jeg kan høre ting som andre ikke kan , jeg må skuffe, det kan jeg ikke!, de lydforskelle jeg taler om er så tydelige at alle vil kunne høre dem under de rette omstændigheder.
Et eksempel kunne være den kondensator test jeg referede til ,jeg vil våge den påstand at langt de fleste kan høre forskel på den dårligste kondensator i testen og den bedste i endten en signaloverførings sitioation, eller i et delefilter.
Men man har lov at mene at testen er BS, hele audio-komponent branchen er BS , alle dem som mener der er lydforskelle både Diy og professionelle er fyldt med BS. At forskellene folk generelt hører på audioudstyr er rent BS, at hele audio branchen er BS .....osv.

Du siger du kan høre forskel på netkabler som sidder helt ude på anden side af elektrolytterne, ensretterbroen og trafoen, men du kan ikke høre Jan's monster signalomvej. Håber du kan se hvor utroværdigt det er. Find nu bare de fucking 10 sek. Lydjørgen.

Sidste redigering: af Nydmusik.

Lidt at tænke over 10 Aug 2019 12:18 #12081

• Nydmusik
  • Senior Member
  • Senior Member

Jeg hører så til dem der IKKE tror du kan høre mere end andre, men LÆSER, at du SKRIVER du kan høre noget jeg ikke læser andre steder - men jeg tror ikke på dig - det er et spin du er viklet ind i.

Lidt at tænke over 10 Aug 2019 15:07 #12082

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

WymaxReborn skrev: Efter et par gennemlytninger igennem labtop og et sæt Sennheiser HD 555 skal jeg nu heller ikke kunne prale af at de 10 sekunder falder i øjnene/ørene.

PB til dig ;-) :-p

Lidt at tænke over 11 Aug 2019 12:23 #12084

• Kjeldsen
  • Platinum Member
  • Platinum Member
HD 555 og laptop er ikke just high end, så imho heller ikke retfærdig. Mine egne erfaringer med decideret high end og forskelle på kabler er dog heller ikke entydige, men hvis vi skal være seriøse må vi også teste på grej som dem med gyldne ører mener kan vise tydelig forskel.
Mine hovedtelefoner er fra Msur og ganske glimrende, men stadig ikke high end

Sidste redigering: af Kjeldsen.

Lidt at tænke over 11 Aug 2019 14:14 #12085

• WymaxReborn
  • WymaxReborn's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 11

Kjeldsen skrev: HD 555 og laptop er ikke just high end, så imho heller ikke retfærdig.

Jeg er skam ikke andet end enig. Det var det jeg lige havde ved hånden, jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke gider gøre mere ud af det, det var egentlig bare lige for at prøve det af med "almindeligt" udstyr. Mere ligger der såmænd ikke i mit udsagn, og det var derfor jeg nævnte at det var med labtop og HD 555, så den enkelte kan "validere" udsagnet.

Og jeg er skam fortaler for forskelle på kabler, jeg har selv fundet frem til dem via forskellige afprøvninger, og har stolet på mine ører.
Alle de påståede dobbeltprofiler på Trustpilot , men det kræver stadig kun én person at have skyklapper på... Magtens vilje er stor!

Sidste redigering: af WymaxReborn.

Lidt at tænke over 11 Aug 2019 15:32 #12086

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jamen mine hovedtelefoner er bestemt heller ikke noget at prale af - slet ikke endda og min hovedtelefonforstærker er en USB ting fra Kina.
Så vi skal nok ha Lydjørgen på banen til at fortælle hvor de 10 sekunder er !
Men spørgsmålet er hvor godt grejet behøver være med sådan en "omvej" som Jan H P har sendt signalet ud på.
Igen ses det jo tit at folk har hørt enorme forskelle på langt mindre en den "omvej" (men sjovt nok sjældent til det dårligere) :-)

Leveret af Kunena Forum