HiFi2you Banner11

En oplevelse

Mere
4 år 5 måneder siden #12358 af Thomas
En oplevelse blev oprettet af Thomas
For et stykke tid siden skulle jeg hente nogle high fidelity blade jeg havde købt.
Da jeg kom hen til manden (yderst flink mand) tog han mig med ned i kælderen hvor bladene stod.
Dernede stod der også elektronik og højttalere af sjove udformninger (mest dipole) og vi snakkede lidt om det forskellige han havde stående.
Så spurgte han og jeg ville høre hans højttalere og det ville jeg selvfølgelig gerne..... Jeg plantede mig i stolen og fik en overraskelse af de store.
Stor flot lyd hvor højttalerne var pist væk, lidt varm klang men uden mangel på detaljer eller andet, det lød overraskende naturligt, uanstrengt og lyden kom nærmest 1 til 2 meter bag højttalerne. Det hele hang virkelig godt sammen og vidste man ikke hvad der blev spillet på, kunne man nemt være blevet snydt til at tro der stod et meget stort (og dyrt) system.

Men det gjorde der ikke ! Faktisk har jeg aldrig oplevet så små højttalere / så lille et system, spille så stort, selvom jeg før er blevet overrasket over Dali Coupé, B&W Matrix 805 osv
Der var flere overraskende ting ved det system, blandt andet stod den ene højttaler ca 5-8 cm fra sidevæggen og den anden i samme afstand fra en reol.
Forstærkeren var en speciel version af LM3886 chippen og der blev afspillet fra PC.
Dac, pre var for mig ukendt, men jeg vil tro at det var DIY :-)

Noget af det overraskende var kablerne (uha uha uskræk) som var helt og aldeles standard strømkabler, sorte lakrids signalkabler på nær et enkelt på ca 5 meter som var et bilstereo lignende kabel.
Højttaler kablerne var noget a la Harald Nyborg 4 kvmm.

Højttalerne som jo bærer størstedelen af årsagen til den gode (fremragende) lyd, havde jeg aldrig set før og fik fortalt at de var korrigeret hist og her digitalt.
Men alt i alt var der vel et setup der kostede under 20-30.000,- alt i alt og spillede bukserne af så meget andet og meget dyrere grej

Højttalerne var dem her:

Bilag ikke fundet



Det er simpelthen imponerende hvad der kan komme ud af lyd af disse spøjse højttalere, en chip amp og ganske almindelige kabler over alt.

P.S. Da der var snakket og lyttet lidt, fandt jeg så ud af at manden jeg købte de high fidelity af, er manden bag det MFB system som jeg bruger i mit setup, så der blev snakket lidt mere :-D

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: TommyBoy

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 5 måneder siden #12403 af TommyBoy
Besvaret af TommyBoy på emne En oplevelse
kender det godt, at kan man bliver imponeret og overrasket.
en detalje : er de ikke akustisk kortsluttet de øverste enheder ?

snakeoil findes ikke i virkeligheden, det vil normal sund fornuft hurtigt afsløre.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 5 måneder siden #12404 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne En oplevelse

TommyBoy skrev: kender det godt, at kan man bliver imponeret og overrasket.
en detalje : er de ikke akustisk kortsluttet de øverste enheder ?


Jo i det nedre område tror jeg de vil kortslutte men der er en del korrektion på dem.

Du kan se og læse om dem her:

www.linkwitzlab.com/LXmini/Introduction.htm

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum