HiFi2you Banner11

800XE ZapPulse

Mere
7 år 10 måneder siden - 7 år 10 måneder siden #1381 af Thomas
800XE ZapPulse blev oprettet af Thomas
Jeg ser til min skræk at Zappulse 800XE er udgået :woohoo:

Her gik jeg og overvejede dem kraftigt da de har fået god omtale, både som standard og modificeret

Hvad gør man så ? ZapPulse 2,3SE er vel slet ikke samme lyd ?

Jeg skal bruge 4 ens kanaler pr side og har været glad for Hypex mudulerne, men vil gerne prøve noget andet/bedre.
ZapPulse 2.2 har jeg hørt, men synes de led af noget fremhævet øvre mellemtone....... Nærmest pågående....... Er 2,3SE meget bedre på det punkt ?

Vil jeg have noget i klasse med 800XE, hvad skal jeg så vælge :?:

_________________________________________________________________________________________________________
moeberg.dk/saadan-genkender-du-narcissist/
Sidste redigering: 7 år 10 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 10 måneder siden #1389 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne 800XE ZapPulse

Ribbontweeter skrev: Jeg ser til min skræk at Zappulse 800XE er udgået :woohoo:

Her gik jeg og overvejede dem kraftigt da de har fået god omtale, både som standard og modificeret

Hvad gør man så ? ZapPulse 2,3SE er vel slet ikke samme lyd ?

Jeg skal bruge 4 ens kanaler pr side og har været glad for Hypex mudulerne, men vil gerne prøve noget andet/bedre.
ZapPulse 2.2 har jeg hørt, men synes de led af noget fremhævet øvre mellemtone....... Nærmest pågående....... Er 2,3SE meget bedre på det punkt ?

Vil jeg have noget i klasse med 800XE, hvad skal jeg så vælge :?:


Nogle der ved om der kommer en nyre eller opgraderet version af 800XE ?

_________________________________________________________________________________________________________
moeberg.dk/saadan-genkender-du-narcissist/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nielsen
  • Gæst
  • Gæst
7 år 10 måneder siden #1390 af Nielsen
Besvaret af Nielsen på emne 800XE ZapPulse
Der kommer ingen ny 800XE.
Det er TC der er blevet solgt, og de har afbrudt samarbejdet med LC Audio.

Det er værd at vide, at 800XE modulet er en IKKE LC konstruktion.
Lars Clausen har ikke haft noget med den at gøre.
Det er en TC konstruktion, som oprindeligt er lavet til brug i TC´s instrumentforstærkere.

Historien bag 800XE er, at Gert Frederiksen købte LC Audio af Lars Clausen inkl. alle ZAP konstruktionerne. Gert Frederiksen var på daværende tidspunkt en af de større aktionærer i TC og svjh. også medlem af bestyrelsen.
TC kiggede så på LC modulerne, for at se om de kunne gøre brug af konstruktionerne i nogle af deres produkter, men det ville de ikke. Derfor konstruerede de deres eget modul. Det blev lavet af en civilingeniør med en fortid hos ICE Power, han videreudviklede ICE konceptet, og fik patenteret konstruktionen.
Modulet anvendes bl.a. i TC´s basguitar forstærkere.

Fidusen ved det modul er, at TC videreudviklede modkoblingstopologien, så den endte med 3 sløjfer, hvor alle andre kun har 1 lige på nær ICE, som gør brug af 2.
Princippet giver en række fordele, som bl.a. er at filtreringen kan laves i 2 steps, hvor den første er af lavere orden, hvorefter filterfunktionen bliver af højere orden. F.eks. 100KHz 1. orden og 200 KHz 4. orden.
Hertil gør det konstruktionen meget stabil, og indirekte gør det den nærmest uhyrlig strømstærk i audioområdet.

Men nu kan de kun købes 2. hand.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 10 måneder siden #1391 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne 800XE ZapPulse
Det var godt ok trist
Nu kender du jo den 800XE bedre end de fleste, så hvis man ikke er til ICEpower, hvad kommer så tættest på sådan en 800XE ?

Hvorfor jeg ikke er til ICEpower er at dem jeg har hørt har været "runde" i lyden, ikke som bas fra en rørforstærker men som om den har været for fyldig i forhold til resten af området

_________________________________________________________________________________________________________
moeberg.dk/saadan-genkender-du-narcissist/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nielsen
  • Gæst
  • Gæst
7 år 10 måneder siden #1392 af Nielsen
Besvaret af Nielsen på emne 800XE ZapPulse
ICE modulerne er ofte lidt romantiske i lyden, stik imod hvad mange går og tror.
Mit bud på en god klasse D forstærker er ICE A moduler, hvor man skal undgå, at sende lyden igennem dens indgangsbuffer.
Deres buffer indeholder koblingskondensatorer og en kedelig Motorola op-amp, smutter du uden om disse komponenter, vil du opleve en væsentlig klarere lyd.
Det man betaler med er en meget lavere Zin, som falder til ca. 2 KOhm., og nok også en reduceret følsomhed, så du bør have rigeligt med gain i andre trin.
At drive en 2KOhm indgang burde være en smal sag, men desværre er det ikke altid sådan, så det er noget man må teste i det enkelte tilfælde. Vores egen preamp er ligeglad, men jeg har hørt adskillige, som havde det anderledes.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 10 måneder siden #1394 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne 800XE ZapPulse

Nielsen skrev: ICE modulerne er ofte lidt romantiske i lyden, stik imod hvad mange går og tror.
Mit bud på en god klasse D forstærker er ICE A moduler, hvor man skal undgå, at sende lyden igennem dens indgangsbuffer.
Deres buffer indeholder koblingskondensatorer og en kedelig Motorola op-amp, smutter du uden om disse komponenter, vil du opleve en væsentlig klarere lyd.
Det man betaler med er en meget lavere Zin, som falder til ca. 2 KOhm., og nok også en reduceret følsomhed, så du bør have rigeligt med gain i andre trin.
At drive en 2KOhm indgang burde være en smal sag, men desværre er det ikke altid sådan, så det er noget man må teste i det enkelte tilfælde. Vores egen preamp er ligeglad, men jeg har hørt adskillige, som havde det anderledes.


Hey Nielsen, det var jo en mulighed !
Jeg troede der skulle større operationer til før "glanslyden" blev pillet af.
Har du selv prøvet det og hørt resultatet ?
Hvad tror du en NE 5534 vil sige til sådan en belastning ?

250A modulerne må være mere end rigeligt til mit brug da jeg lige nu kører med ca 80-100 w/8ohm og vel 25% mere i 4 ohm og jeg er meget sjældent oppe på klippe niveau

_________________________________________________________________________________________________________
moeberg.dk/saadan-genkender-du-narcissist/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum