HiFi2you Banner11

LJM L15DSMD Bi-amp

Mere
5 år 11 måneder siden - 5 år 11 måneder siden #9456 af Mortenhoe
Besvaret af Mortenhoe på emne LJM L15DSMD Bi-amp
Nu hvor jeg har bestilt en metal kasse, skal jeg have besluttet hvordan modulerne skal placeres. Jeg regner med at benytte stand offs, og jeg ønsker ikke at stacke modulerne oven på hinanden igen.

Alt på billederne er ens i størrelsesforhold. Den grå kasse er indre dimensioner på rack kassen. Ca 460 x 250

Jeg har selv lavet et eksempel, men der skal input jo kortvarigt krydse forsyningen ?


Jeg har lavet en man kan flytte lidt rundt på, i PNG(uden baggrundsfarve) såfremt nogen skulle få lyst :-D ;-)

Elektrikeren.
Mortenhoe på Hoved-fi
Bilag:
Sidste redigering: 5 år 11 måneder siden ved Mortenhoe.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
5 år 11 måneder siden - 5 år 11 måneder siden #9457 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne LJM L15DSMD Bi-amp
Placering af printene bør være sådan at forstærkernes input kommer tættest mulig på input stikkene. Højttalerforbindelserne er langt mindre følsomme for lidt længere kabelføring, som følge at de betydeligt lavere impedansforhold der hersker der.

Med baggrund i erfaringer fra mine effekttrin kan jeg anbefale at bygge forstærkeren med en kraftig messing eller kobberskinne (20-30mm2 som fælles nul mellem forstærkerprintene og strømforsynings nul. Så de på den måde ALLE har samme potentiale. Forbindelse fra konnektor på print til skinnen på få centimeter. På den måde er det lykkes at lave min 2x1000W uden brum eller sner i tomgang.

Jeg glæder mig til at prøve kræfter med klasse D efter samme grundide. Den høje switchfrekvens giver uundgåelig nye udfordringer. En af mine ideer er at afkoble forsyningspændingen med flere af de Panasonic MKP kondensatorer jeg rundhåndet bruger i mine effekttrin og senest til diskanthøjttalerne i mine højttalere.
Sidste redigering: 5 år 11 måneder siden ved Kaj..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 11 måneder siden #9458 af Mortenhoe
Besvaret af Mortenhoe på emne LJM L15DSMD Bi-amp
Jeg skal forsøge at gøre input ledningerne så korte som muligt. Det er en anelse irriterende at inputtet sidder der på siden af modulet. Det gør det svært at placere dem.

Jeg har bemærket, ved at google DIY L15D at der er rigtig mange der benytter disse på inputtet:


Er dette en type film kondensator ? Hvad laver de i signalvejen?

Elektrikeren.
Mortenhoe på Hoved-fi

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 11 måneder siden #9459 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne LJM L15DSMD Bi-amp

Mortenhoe skrev: Jeg skal forsøge at gøre input ledningerne så korte som muligt. Det er en anelse irriterende at inputtet sidder der på siden af modulet. Det gør det svært at placere dem.

Jeg har bemærket, ved at google DIY L15D at der er rigtig mange der benytter disse på inputtet:



Er dette en type film kondensator ? Hvad laver de i signalvejen?


De sidder der for at spærre for evt DC og det ser ud til at de har fjernet de originale og sat de andre ind i stedet

Meget ofte sidder der samme kondensator i udgangen af forforstærkeren, så den egentlig er overflødig.

Bilag ikke fundet


_________________________________________________________________________________________________________
moeberg.dk/saadan-genkender-du-narcissist/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 11 måneder siden #9460 af Mortenhoe
Besvaret af Mortenhoe på emne LJM L15DSMD Bi-amp
Ah. Det tænkte jeg nok. Der sidder DC coupling caps i outputtet på min Stream Magic, så jeg kan i teorien også fjerne dem på mine L15DSMD print.

Støjen fra venstre side er blevet væsentligt højere, efter jeg har rodet med forstærkeren sidst, så det er nok temmelig sikkert input ledningerne der samler støj op for SMPS'en. Når det nye kabinet kommer, vil jeg forsøge at holde alle input ledningerne i den ene side, så de hverken krydser, eller kommer i nærheden af, andre ledninger.

Elektrikeren.
Mortenhoe på Hoved-fi

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 11 måneder siden - 5 år 11 måneder siden #9461 af Mortenhoe
Besvaret af Mortenhoe på emne LJM L15DSMD Bi-amp
F.eks. sådan her. Jeg gad ikke lige bruge tid på at tegne output ledningerne, men de skal selvfølgelig bare krydse, og følges langs forsyningen så lidt som muligt.

Mit kabinet kommer mandag. discosupport.dk/tom-indbygningskasse-19-til-elektronik-3-unit
Sjovt at de har hævet prisen, siden jeg købte det. Jeg kom af med 395kr.


Elektrikeren.
Mortenhoe på Hoved-fi
Bilag:
Sidste redigering: 5 år 11 måneder siden ved Mortenhoe.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum