HiFi2you Banner11

LJM L15DSMD Bi-amp

Mere
5 år 11 måneder siden #9506 af Miki
Besvaret af Miki på emne LJM L15DSMD Bi-amp
Har lige tabt tråden.
Er det brum eller støj du fortsat kæmper med.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
5 år 11 måneder siden - 5 år 11 måneder siden #9507 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne LJM L15DSMD Bi-amp

Kjeldsen skrev: Så er alt jo godt. At du ikke kan se sammenhængen forstår jeg nu ikke. Det handler om at koble højttaler minus sammen. Det sker i REL subwooferen, og er ikke heldig med mange klasse d forstærkere da de er full bridge. Da denne tråds moduler er half bridge er der åbenbart intet der giver problemer. Jeg er ikke ude på at betvivle din viden, men blot sikre er der ikke bliver lavet noget uheldigt

Jeg ved ikke hvor du vil hen med YouTube videoen, jeg henviser til en tekst og ikke en video


Du citerede en tekst uden kildeangivelse. Du bad mig Google den i stedet. Det gjorde jeg så. Google fandt ved søgningen dette websted. Teksten vedrører sammenkoblingen af REL subwoofere til blandt andet klasse D forstærkere og de hensyn der skal tages i denne specifikke sammenhæng. Du mener - hvis jeg har forstået dig rigtig - at teksten har sammenhæng med det specifikke tråden handler om. Støj fra Half Bridge klasse D forstærkere hvor sammenkobling af flere i samme kabinet forstærker problematikken.

REL tekst og forklarende video har relation til sammenkobling af deres subwoofers sammenkobling med FULL BRIDGE klasse D forstærkere hvor både plus og minus til højttalerne svæver i forhold til Ground, præcis som enhver anden brokoblet forstærker gør det. Her må højttalerminus naturligvis ikke forbindes til forstærkerens Ground. Og det er her du drager sammenligning og advarer. Og det er OK. Men du overser at der i denne sammenhæng alene er tale om HALF BRIDGE udgaver, hvor højttalerminus SKAL forbindes til strømforsyningens NUL. Stel. Ground. Og så er det jeg siger at man lige så godt kan forbinde højttalerminus til en starground direkte ved strømforsyningen i stedet for at lade højttalerens returstrøm løbe henover print og forstærkerens retur nul. Suppler med at læse mine øvrige argumenter i tidligere indlæg i denne tråd.
Sidste redigering: 5 år 11 måneder siden ved Kaj..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 11 måneder siden #9508 af Mortenhoe
Besvaret af Mortenhoe på emne LJM L15DSMD Bi-amp

Miki skrev: Har lige tabt tråden.
Er det brum eller støj du fortsat kæmper med.


Brum.

Elektrikeren.
Mortenhoe på Hoved-fi

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 11 måneder siden #9509 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne LJM L15DSMD Bi-amp

Mortenhoe skrev:

Miki skrev: Har lige tabt tråden.
Er det brum eller støj du fortsat kæmper med.


Brum.


Prøv lige at undlade at sætte stel på phonobøsningen i den ene side og sæt alle kablerne i

_________________________________________________________________________________________________________
moeberg.dk/saadan-genkender-du-narcissist/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
5 år 11 måneder siden #9510 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne LJM L15DSMD Bi-amp
Brum :?: :?: :?:

Ved brug af en SMPS forsyning :?:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 11 måneder siden #9511 af Miki
Besvaret af Miki på emne LJM L15DSMD Bi-amp
Det er svært det her SMPS sjov. Hvad står der på de to gule kondensatorer ved trafoerne på SMPS printet.
Forøvrigt godt at du fik fjernet støjen ved at skifte kabler.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum