HiFi2you Banner11

STA-1000D

Mere
3 år 11 måneder siden #12747 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne STA-1000D

Mortenhoe skrev: Jeg tror jeg forstår det nu. Jeg kunne i realitetet have nøjes med 2P stik. Jeg har sådan nogle 4 leder rhodium kobber højtaler kabler. Så benytter jeg bare alle terminalerne for mere kontaktflade og nemmere montering.


Jeg ved ikke om de 2 poler får fat i de rigtige poler på hunstikket, men gør de så kunne du ha nøjes med et 2P
Kender ikke ret meget til speakonstik :blush:

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 11 måneder siden #12748 af Mortenhoe
Besvaret af Mortenhoe på emne STA-1000D
Jeg vidste absolut intet om SpeakOn stik :-D

Elektrikeren.
Mortenhoe på Hoved-fi

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 11 måneder siden #12752 af Mortenhoe
Besvaret af Mortenhoe på emne STA-1000D
Fik lige termineret mit black rhodium kabel rigtig pænt.


Her testes. Derfor kabler ikke ligger inde i kabel kanalerne. Det lyder godt!


Når den nu lyder godt, så bliver jeg nødt til at sige de der 19" rack "flapper" de skal af. Så det kom de og blev filet ind.
Der kom lige dansk stikprop på powercon kablet. Der er minimal hvæsen fra tweeteren med den forstærker. Der var faktisk lidt på 100% volumen, men det gik væk da der kom ny stikprop på. Jeg er elektriker, og har derfor 2 jordspyd med et par meter imellem ude i haven. Et i kobber og et i galvaniseret. Jeg ved ikke om det spiller ind. Men det skader nok ikke. Hatten af for powercon og speakon konnektere. Hold kæft hvor er det nemt at tilslutte forstærkeren!! Ovenud tilfreds. Næste projekt bliver at omgå de potmetre uden at lave det store indgreb. Nogen der ved hvad de små hvide 3pin stik hedder?

Elektrikeren.
Mortenhoe på Hoved-fi

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 11 måneder siden #12753 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne STA-1000D
Jeg er ikke sikker men det kunne godt ligne jst xh

Da jeg første gang skulle afprøve mine Pascal for at finde ud af ind/udgange havde jeg loddet et phonokabel på indgangen og sat en enhed på udgangen, der kunne jeg slet ikke høre at den var tændt selv med øret helt nede ved enheden.
Jeg var overbevist om at de var defekte, men det var så bare til der kom et signal på.

Fedt du er tilfreds for jeg synes det er vellyd med masser af power til små penge.

Skal den se flot ud samtidig (+ lidt flere funktioner) så bliver prisen straks en anden :-D

Ca 17-18 K

Bilag ikke fundet


_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 11 måneder siden #12754 af Mortenhoe
Besvaret af Mortenhoe på emne STA-1000D
Jeg tror du har helt ret i det er jst xh 3pin stik. Får lige nogen bestilt fra Kina, så jeg kan lave nogle modstands kombinationer i stik at lege med. De er faktisk ret stille, indtil jeg tænder min Stream Magic så kommer der en anelse hvæsen, dog kun med øret HELT ved tweeter. Tænker måske det er noget impedans mismatch eller for højt gain uden potentiometrene??

Men jeg er stadig ovenud tilfreds. Jeg fik lige en halv time til at spille lidt højt i dag, mens ungerne var i bad. Det lyder meget ubesværet. Minder mig om en 25kg tung klasse AB forstærker!

Jeg snoede output ledningerne. Det har jeg altså altid hørt man skal på klasse D....


Jeg lavede nogle midlertidig bypass stik der hvor potentiometrene var sat til


Kablerne til potmetrene sad ikke med stik, og jeg er lige godt ikke helt tryg ved bare at klippe/lodde dem af endnu :-)

Elektrikeren.
Mortenhoe på Hoved-fi

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 11 måneder siden #12755 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne STA-1000D
Den hvæsen der kan høres med øret helt henne ved diskanten tror jeg ikke kan undgås, Det er der også på mine så snart der kommer et analogt signal på.
Tvivler på at man kan få det helt tavst som når der ikke er tilsluttet noget til forstærkeren, så længe det der er tilsluttet er analogt.
Jeg har aldrig oplevet at der var helt stille med øret helt henne ved diskanten, uanset anlæg.

Og jo højere følsomhed på højttalerne, jo mere vil man kunne høre.

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum