HiFi2you Banner11

Mine egene HF105B

Mere
8 år 5 måneder siden #84 af FotoKarsten
Mine egene HF105B blev oprettet af FotoKarsten
Yes. Så ville jeg prøve at oprette mit progjekt, som jeg kalder HF105B. Navnet kommer af HiFi, 10", 5" og bredbånd. Dog skal jeg har testet en Wavecor 6" som mellemtone, da den skulle være rigtig god. Ind til videre består enhederne af 1 stk. SB Acustics 10" (SB29NRX75-6) som bas og bliver testet i et lukket på ca.35L lige PT. Og et basrefleks på ca.65L skal også testes senere.
Mellemtonen er valgt ud fra at den også skal kunne indgå som bas/mellemtone i en center og baghøjtalere senere, når disse store fronthøjtaler bliver færdige. Dog skal jeg have testet en Wavecor WF152BD06 som skulle være rigtig lækker.
Diskanten er en Fountek bredbånd NEO X3.0, som dog volder mig lidt problemmer. Kan dog være den først skal spilles til.
Da jeg ikke har RIGTIG mange penge, har jeg valgt at den kun er aktiv delt mellem 10" og 5"/6"+diskanten, som så bliver delt pasivt. Også fordi jeg gerne vil lærer det med at dele passivt, som jeg syntes er rigtig sjovt og en stor udfordring.

Og så er ALLE velkommer med indputs, da jeg sikkert har meget at lærer, og tænker at andre også ville kunne få blod på tanden!

- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Det handler om lyden og ikke hvad det er eller har kostet!!!
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 5 måneder siden #85 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Mine egene HF105B

FotoKarsten skrev: Yes. Så ville jeg prøve at oprette mit progjekt, som jeg kalder HF105B. Navnet kommer af HiFi, 10", 5" og bredbånd. Dog skal jeg har testet en Wavecor 6" som mellemtone, da den skulle være rigtig god. Ind til videre består enhederne af 1 stk. SB Acustics 10" (SB29NRX75-6) som bas og bliver testet i et lukket på ca.35L lige PT. Og et basrefleks på ca.65L skal også testes senere.
Mellemtonen er valgt ud fra at den også skal kunne indgå som bas/mellemtone i en center og baghøjtalere senere, når disse store fronthøjtaler bliver færdige. Dog skal jeg have testet en Wavecor WF152BD06 som skulle være rigtig lækker.
Diskanten er en Fountek bredbånd NEO X3.0, som dog volder mig lidt problemmer. Kan dog være den først skal spilles til.
Da jeg ikke har RIGTIG mange penge, har jeg valgt at den kun er aktiv delt mellem 10" og 5"/6"+diskanten, som så bliver delt pasivt. Også fordi jeg gerne vil lærer det med at dele passivt, som jeg syntes er rigtig sjovt og en stor udfordring.

Og så er ALLE velkommer med indputs, da jeg sikkert har meget at lærer, og tænker at andre også ville kunne få blod på tanden!


Hvordan volder den bånddiskant problemer ? Er det svært at få den til at hænge sammen med resten eller ?

_________________________________________________________________________________________________________
Man skal tro på sig selv, meeen :-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 5 måneder siden #86 af FotoKarsten
Besvaret af FotoKarsten på emne Mine egene HF105B
Her er PT det jeg har testet. 10" i de lukket 35L, er der som altid med lukket kabinetter, dejlig bas, efter min smag.
5" er blevet testet i et ca.9L og ca.6L. Den lød faktisk og målte bedst i den store på 9L.
Har lige PT fået testet 3-4 forskelige delinger som jeg ikke har været helt tilfreds med. Vil gerne har et så godt udgangpunkt, før jeg roder med den DSP der ligger i de indkøbte Hypex PSC2-400 moduler, som skal trække hele skidtet, så der er et godt grundlag for højtaleren...

- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Det handler om lyden og ikke hvad det er eller har kostet!!!
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 5 måneder siden - 8 år 5 måneder siden #87 af FotoKarsten
Besvaret af FotoKarsten på emne Mine egene HF105B
Det er curven på den i starten der går lidt op af. Nå skal jeg vil dele ved 2500hz, bliver den "bule" og hæver lidt i overgangen mellem 5" ved ca.1500hz. Der bruger jeg en 12db deling... Så skal lige prøve en 18db's deling, når jeg få stumper. Med den elektroniske deling med 18dB, lover det bedere.

Og så har jeg også hørt noget resonans i de laver toner, som jeg ikke helt har fundet ud af hvor er. Men ellers må jeg bare lige op i delingen, som måske 3khz.

- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Det handler om lyden og ikke hvad det er eller har kostet!!!
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Bilag:
Sidste redigering: 8 år 5 måneder siden ved FotoKarsten. Begrundelse: Skulle lige have et billede med...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 5 måneder siden #88 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Mine egene HF105B

FotoKarsten skrev: Det er curven på den i starten der går lidt op af. Nå skal jeg vil dele ved 2500hz, bliver den "bule" og hæver lidt i overgangen mellem 5" ved ca.1500hz. Der bruger jeg en 12db deling... Så skal lige prøve en 18db's deling, når jeg få stumper. Med den elektroniske deling med 18dB, lover det bedere.

Og så har jeg også hørt noget resonans i de laver toner, som jeg ikke helt har fundet ud af hvor er. Men ellers må jeg bare lige op i delingen, som måske 3khz.


Har du prøvet at måle på enheden uden passivt filter for at se om det er noget enheden selv gør ?

Er det det kan det sikkert hjælpe at dele lidt højere oppe (efter stigningen), din mellemtone tror jeg godt kan gå op til f.eks 3000 hz med fin spredning

_________________________________________________________________________________________________________
Man skal tro på sig selv, meeen :-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 5 måneder siden - 8 år 5 måneder siden #89 af FotoKarsten
Besvaret af FotoKarsten på emne Mine egene HF105B
Ja, det er det samme for begge to...
... Ja, og så stiger den også efter 6khz med 5dB. Men kan dog rusteres i DSP'en i sidste ende. Der er vist også noget om det kan dæmpes med noget passivt...

- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Det handler om lyden og ikke hvad det er eller har kostet!!!
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Sidste redigering: 8 år 5 måneder siden ved FotoKarsten.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum