HiFi2you Banner11

Mine egene HF105B

Mere
8 år 5 måneder siden #116 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Mine egene HF105B

FotoKarsten skrev: Hvis man går op i lyd og skal ha noget rigtig god lyd, billigt. Så skulle det ikke være ret svært. Er bange for jeg ikke kan overgå det med mine nye hjemmebyg! Dog komme mine nye til at gå meget dybt, og det gør dem jeg har nu, ikke rigtig. Det er det eneste de mangler...


Du har nu ellers enhederne til det - i hvert fald til at give en noget større lyd.

Og når du nu laver nederste deling aktiv, så tror jeg godt du kan få lige så god lyd

_________________________________________________________________________________________________________
Man skal tro på sig selv, meeen :-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 5 måneder siden #118 af FotoKarsten
Besvaret af FotoKarsten på emne Mine egene HF105B
Jamen, jeg er pt i gang med et passivt delefilter. Og det er ved at lykkes. Til båndet, er det endt med et 18db, hvor den opføre sig rigtig fint. Så nu er jeg igang med at tilpasse den 5". Og ville genre prøve den wavecore, fra deres dyre model, som ham fra frequence har sagt rigtig meget god for. Det er så bare en 6" til 800kr, som også skal indgå i en center højtaler... Så nu kører det for mig!

- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Det handler om lyden og ikke hvad det er eller har kostet!!!
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 5 måneder siden #120 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Mine egene HF105B

FotoKarsten skrev: Jamen, jeg er pt i gang med et passivt delefilter. Og det er ved at lykkes. Til båndet, er det endt med et 18db, hvor den opføre sig rigtig fint. Så nu er jeg igang med at tilpasse den 5". Og ville genre prøve den wavecore, fra deres dyre model, som ham fra frequence har sagt rigtig meget god for. Det er så bare en 6" til 800kr, som også skal indgå i en center højtaler... Så nu kører det for mig!


Hvis den gør det godt med 18 db/oktav skal du næsten prøve at dele mellemtonen opad til med 6 db/oktav og så enhederne faset ens.

Men spændende med den 6" :-)
En 6" bør også kunne gå op til 2500 hz uden store problemer og båndet tåler jo noget mere effekt når det bliver delt med 18 db/oktav så det kan deles lavere.

Du må da også dæmpe båndet en del med den følsomhed som det har !

_________________________________________________________________________________________________________
Man skal tro på sig selv, meeen :-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 5 måneder siden #122 af FotoKarsten
Besvaret af FotoKarsten på emne Mine egene HF105B
Lige nu er den dæmpet 13dB. Men det er for meget, så skal lige prøve med 11dB. Har lige købt en masse modstande hjem, så jeg kan lege med det.

Ok, syntes faktisk også den lød godt med 6dB deling på mellemtonen, for fik det prøvet da jeg satte den op. Den tager nemlig lige spisen af mellemtonen. Men leger lige lidt mere med det.

OPDATE: Av, det har jeg prøvet nu. Der skal noget med fasen jeg ikke kan styre oppe ved 10khz. Og vender jeg fasen, kommer der en dyk der hvor de krydser. Men har sat en anden konsator på nu, og så vender fasen sig rigtig igen. der sidder en 1,1mH og en 6,8uF på nu, og ser ret godt ud nu... Så skal der lyttes i morgen når ungerne er aflevert! :o)

Blå kurve: 6dB, med en 1,12mH
Rød kurve: 12dB, med 1,12mH og 6,8uF...

www.dropbox.com/s/scws3lkp4hcnytz/Billed...%2000.19.44.jpg?dl=0

Kunne måske godt være fordi jeg skulle prøve med en støre spole...

- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Det handler om lyden og ikke hvad det er eller har kostet!!!
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 5 måneder siden - 8 år 5 måneder siden #125 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Mine egene HF105B

FotoKarsten skrev: Lige nu er den dæmpet 13dB. Men det er for meget, så skal lige prøve med 11dB. Har lige købt en masse modstande hjem, så jeg kan lege med det.

Ok, syntes faktisk også den lød godt med 6dB deling på mellemtonen, for fik det prøvet da jeg satte den op. Den tager nemlig lige spisen af mellemtonen. Men leger lige lidt mere med det.

OPDATE: Av, det har jeg prøvet nu. Der skal noget med fasen jeg ikke kan styre oppe ved 10khz. Og vender jeg fasen, kommer der en dyk der hvor de krydser. Men har sat en anden konsator på nu, og så vender fasen sig rigtig igen. der sidder en 1,1mH og en 6,8uF på nu, og ser ret godt ud nu... Så skal der lyttes i morgen når ungerne er aflevert! :o)

Blå kurve: 6dB, med en 1,12mH
Rød kurve: 12dB, med 1,12mH og 6,8uF...

www.dropbox.com/s/scws3lkp4hcnytz/Billed...%2000.19.44.jpg?dl=0

Kunne måske godt være fordi jeg skulle prøve med en støre spole...


Rød kurve ser meget lineær ud, det ser bare ud som om der er lige lovlig meget niveau ved ca 1 khz (det er der det gør avs i mine ører
Men derfor er det jo ikke sikkert at det lyder påtrængende

_________________________________________________________________________________________________________
Man skal tro på sig selv, meeen :-D
Sidste redigering: 8 år 5 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 5 måneder siden #136 af FotoKarsten
Besvaret af FotoKarsten på emne Mine egene HF105B
Har været ude og købe krokkedillenæb, så jeg hurtigt kan ændre i delefilter-opsætningen... Men, bliver sku svært at blive tilfreds. Der er hele tiden et hul eller bule, et eller andet sted. Kan jo i sidste ende juster det i DSP'en, men vil gerne have det bedste udgangspunkt til at starte med. Og så der fra juster mig til lige det jeg vil hører... Og er ikke så god til at skrive ned. Dog har jeg fået skrevet det bedste jeg er kommet frem til, ind til nu...
Diskanten, 18dB: 4,7uF + 6,8uF og 0,33mH, dæmpet 12dB
Bassen, 12dB: 1,13mH og 6,8uF
Her var en ok sammenhæng. Dog virkede den voldsom i den høje mellemtone, og lidt forkert i diskanten. Der var lidt justering i DSP'en...

Men knokler videre...

- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Det handler om lyden og ikke hvad det er eller har kostet!!!
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum