HiFi2you Banner11

Mine egene HF105B

Mere
8 år 5 måneder siden #269 af FotoKarsten
Besvaret af FotoKarsten på emne Mine egene HF105B

Petergram skrev: bliver da skide spændene den ser da fin ud den enhed du har fået hjem.


Ja, og har bare sat en 1,1mH spole på. Altså en 6dB deling på, og lyder pisse godt. Dog skal båndet lige dæmpes lidt i forhold til 5"... Så tager hatte af for Monacor! Jeg er glad...

- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Det handler om lyden og ikke hvad det er eller har kostet!!!
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 5 måneder siden #270 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Mine egene HF105B

FotoKarsten skrev: Av... Første forsøg og det ser RIGTIG godt ud. Her har jeg målt enheden tæt på, uden delefilter eller noget, ude i skuret. Jeg er MEGET spændt på at få lavet et filter og testet den i stuen med 10"eren!


Ja den er ikke helt dum den enhed.

Den er bare for billig til at blive taget seriøs :D

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 5 måneder siden #274 af FotoKarsten
Besvaret af FotoKarsten på emne Mine egene HF105B
Jeg er nu kommet til der hvor jeg ikke rigtig kan få det godt nok. Det er så tæt på at være perfekt. Har næsten ikke lidt til at forfine lyden, eller prøve et basrefleks kabinet af. Trykkammer kommer ikke tætter på sådan en flot bas. Mellemtonen er bare så flot klar, at nu kan jeg fører når der er fejl i indspilningen! (Syntes jeg selv) nu kan det ikke gå hurtigt nok, så jeg kan en mørk aften, nyyyyde den dejlige musik der kommer ud af den højtaler! Det er en spørgsmål om at finjustere delefilteret med nogle gode dele! Den mellemtone har bare gjort det godt. Og tror jeg beholder de 9L den sidder i, for... Hvorfor lave om på noget der lyder så godt...

- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Det handler om lyden og ikke hvad det er eller har kostet!!!
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 5 måneder siden #275 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Mine egene HF105B

FotoKarsten skrev: Jeg er nu kommet til der hvor jeg ikke rigtig kan få det godt nok. Det er så tæt på at være perfekt. Har næsten ikke lidt til at forfine lyden, eller prøve et basrefleks kabinet af. Trykkammer kommer ikke tætter på sådan en flot bas. Mellemtonen er bare så flot klar, at nu kan jeg fører når der er fejl i indspilningen! (Syntes jeg selv) nu kan det ikke gå hurtigt nok, så jeg kan en mørk aften, nyyyyde den dejlige musik der kommer ud af den højtaler! Det er en spørgsmål om at finjustere delefilteret med nogle gode dele! Den mellemtone har bare gjort det godt. Og tror jeg beholder de 9L den sidder i, for... Hvorfor lave om på noget der lyder så godt...


Det er altså godt at du er så tilfreds med den enhed.

Og den kan tåle at blive delt ret dybt uden problemer, samtidig med at den lyder godt ret langt op i frekvensområdet.

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 5 måneder siden #277 af FotoKarsten
Besvaret af FotoKarsten på emne Mine egene HF105B

Ribbontweeter skrev:

FotoKarsten skrev: Jeg er nu kommet til der hvor jeg ikke rigtig kan få det godt nok. Det er så tæt på at være perfekt. Har næsten ikke lidt til at forfine lyden, eller prøve et basrefleks kabinet af. Trykkammer kommer ikke tætter på sådan en flot bas. Mellemtonen er bare så flot klar, at nu kan jeg fører når der er fejl i indspilningen! (Syntes jeg selv) nu kan det ikke gå hurtigt nok, så jeg kan en mørk aften, nyyyyde den dejlige musik der kommer ud af den højtaler! Det er en spørgsmål om at finjustere delefilteret med nogle gode dele! Den mellemtone har bare gjort det godt. Og tror jeg beholder de 9L den sidder i, for... Hvorfor lave om på noget der lyder så godt...


Det er altså godt at du er så tilfreds med den enhed.

Og den kan tåle at blive delt ret dybt uden problemer, samtidig med at den lyder godt ret langt op i frekvensområdet.


Ja, den virker til at tilpasse sig ret godt. I de 9L går det fint ned under 100hz...
Har tilpasset den ved ca.250hz med 10". Men det kan der jo altid og hurtigt laves om på... ;o)

Men glæder mig allerede til at prøve kræfter med en center og baghøjtaler... Dog er jeg lidt i tvivl om jeg vil bruge den enhed til baghøjtaler, da de bliver ret store. Men gerne have den ned og sniffe til 40hz, så vidt muligt. Så kan de nemlig gå som "store" højtaler i mit surrounde system... og enheden kan godt li lidt støre kabinetter... Men, det er bare også noget jeg kan lege med til den tid...

- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Det handler om lyden og ikke hvad det er eller har kostet!!!
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 5 måneder siden #280 af FotoKarsten
Besvaret af FotoKarsten på emne Mine egene HF105B
SÅ fik jeg også lige prøvet et bas refleks kabinet på 64L, næsten dobbelt så stort som det lukket. Følte ikke rigtig det gav noget. Det lukket er så præcist i gengivelsen, at det bas refleks lød lidt tamt. Men skal nok også bruge lidt mere tid på at lave et godt refleks kabinet. Men så er det altså meget nemmer med det lukket og forstærker passer rigtig godt til den effekt jeg kan smide den den 10".

SÅ er tæt på at gå i gang med et kabinet...

- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Det handler om lyden og ikke hvad det er eller har kostet!!!
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum