HiFi2you Banner11

Delfilter performens...

Mere
7 år 1 uge siden #5173 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Delfilter performens...

stiv skrev: Der er nogen der bare kan (som dig fx), og så er der dem som er fumle-fingret (som mig) ;-)


:-D :-D :-D

Men bortset fra det, har du så noget at måle med ? Eller tuner du på gehør ?
Men det er bare skønt at se sådan en dejlig fuglerede af DIY og hyggeligt/sjovt/lærerigt at lege med

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • stiv
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
7 år 1 uge siden #5174 af stiv
Besvaret af stiv på emne Delfilter performens...
Ja ja da, man skal jo anvende en mic...så da den sidste fløj fra reden, glemte hun "Me first Sony", du ved den i mange farver med kasette og mic, så var jeg igang :-) ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 1 uge siden #5175 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Delfilter performens...

stiv skrev: Ja ja da, man skal jo anvende en mic...så da den sidste fløj fra reden, glemte hun "Me first Sony", du ved den i mange farver med kasette og mic, så var jeg igang :-) ;-)


Ok, tænkte mere på at jeg havde dette du evt kunne låne hvis det var interessant

Bilag ikke fundet

Bilag ikke fundet

Bilag ikke fundet


_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • stiv
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
7 år 1 uge siden #5176 af stiv
Besvaret af stiv på emne Delfilter performens...
Ribbontweater, du er en meget flink mand :-);-):-)

De tegninger som jeg vil oploade, ligger som "Word Documenter", de viser/-oplyser det hel for lige præcis den diskant som jeg anvender. Så i morgen får jeg scannet dem ind og oploadet, så kan man se at de tekniske termer stemmer.

Vh :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
7 år 1 uge siden - 7 år 1 uge siden #5177 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne Delfilter performens...
Kommentarer til dit diagram.
Dit Notchfilter (3) med 1,2uH (mikroHenry). Du mener vel 1,2mH (milliHenry) ?
Zobelfiltre (1) og (2) retter på impedansstigning som der ikke er ret meget af på den diskantenhed. Se impedanskurven. Og så TO filtre? umiddelbart antaget resulterer de i faldende impedans mod stigende frekvens. Du bliver nødt til at kunne måle den samlede impedans for filtre og enhed, for er den ikke ret som en snor har filtrene intet formål.


Probe til brug for måling af impedans med LIMP programsektionen fra ARTA software

Jeg anvender denne til formålet og kombinationen med den simple probe gør at jeg med omhyggelig kalibrering kan måle præcist ned til 10milliOhm fra 5-40.000Hz.
Sidste redigering: 7 år 1 uge siden ved Kaj..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 1 uge siden #5178 af Miki
Besvaret af Miki på emne Delfilter performens...

stiv skrev:

Ribbontweeter skrev:
Jeg kan da ellers fint oploade billeder ? Er der andre der ikke kan ?

Bilag ikke fundet


Nå da, du er sgu også så dygtig :-D Så må jeg jo forsøge igen :arrow:
Yes, der er der jo et opload :woohoo:

Som det jo fremgår med stor tydelighed, er der ikke råd til et strømlinet udvalg af cap, modstande og spoler i den absolutte top-klasse, der er endda sikkert nogle som kan blive helt :sick: af at se på det :woohoo:

Min back-op bunke, rummede ikke alle dele 100%, så der kommer de sidste stumper fra HiFi Collitive, en gang i næste uge (glæder mig). Men det har nu været samlet i 2-3 dage, og der er absolut vellyd. Den del som er i det blå felt, på tegningen her under... Jeg ved ikke vad man vil kalde den !... Leger jeg med løbende, på noget musik er den unødvendigt, og på andet er den "lige i øjet".

Hhmmm, jeg får ikke lov til at oploade flere "Bilag" 8-)
Har lige set, at der en fejl på tegningen...diskanten er IKKE koblet i modfase.


Fedt med lidt snavs på fingrene, det lærer man også af.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum