HiFi2you Banner11

Forvrængning i Højttalere.

Mere
7 år 1 måned siden - 7 år 1 måned siden #4669 af Miki
Er begyndt at lege lidt med programmet Arta. Jeg har målt lidt på mine eksisterende selvbyg højttalere, som jeg er igang med at bygge nye delefiltre til(Se tråd mit anlæg). Jeg blev jo fortalt her på forummet at det var noget gris at fasevende en enhed for at få ret frekvensgang. Der er forøvrigt rigtig mange der bruger dette trick, Troels Gravesen er en af dem.
Nå men det var et sidespring, her er nogle målinger af forvrængningen på en af mine højttalere.
Jeg har lavet målingerne i et meget lille rum og har derfor i denne omgang valgt at se bort fra de laveste frekvenser.
Her 2. og 3. harmonisk forvrængning. Hmm.

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF



Og her 1 Khz sinus, ja det er vel OK.

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF



Til sidst 800 og 1000 Hz sinus. Her er der lidt for mange spidser efter min smag eller er det hvad man kan forvente.

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF


Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse
Sidste redigering: 7 år 1 måned siden ved Miki.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum