HiFi2you Banner11

Motional feedback bas

Mere
6 år 7 måneder siden #7408 af Thomas
Motional feedback bas blev oprettet af Thomas
Nogle der har prøvet dette ?

docs.mfbfreaks.com/div/SubServoAccelDeGreef.pdf

Synes det ser meget interessant ud selvom det er fra ´81, men har lidt spørgsmål ang brug i system hvor der allerede er aktivt filter

_________________________________________________________________________________________________________
Man skal tro på sig selv, meeen :-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 7 måneder siden #7409 af Boye
Besvaret af Boye på emne Motional feedback bas
Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg mener at huske at High Fidelity havde en artikelserie, hvor de beskrev og lavede en tilsvarende konstruktion.
Philips var blandt de første som udnyttede det i kommercielle produkter.
Jamo (som jeg nævner tit, fordi jeg gennem mit arbejde lærte dem godt at kende) har i mange år brugt systemet til deres subwoofere, og den sidste de udviklede i Danmark, D 600 SUB, er vist den eneste model i deres nuværende produktlinje som stadig bruger princippet.
Der er i princippet ikke noget problem i at benytte det sammen med et aktivt filter. Men det ser ud til at der indgår nogle lavpasfiltre i feedbacksløjfen som man naturligvis skal være opmærksom på.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 7 måneder siden #7410 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Motional feedback bas

Boye skrev: Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg mener at huske at High Fidelity havde en artikelserie, hvor de beskrev og lavede en tilsvarende konstruktion.
Philips var blandt de første som udnyttede det i kommercielle produkter.
Jamo (som jeg nævner tit, fordi jeg gennem mit arbejde lærte dem godt at kende) har i mange år brugt systemet til deres subwoofere, og den sidste de udviklede i Danmark, D 600 SUB, er vist den eneste model i deres nuværende produktlinje som stadig bruger princippet.
Der er i princippet ikke noget problem i at benytte det sammen med et aktivt filter. Men det ser ud til at der indgår nogle lavpasfiltre i feedbacksløjfen som man naturligvis skal være opmærksom på.


Ja det er nok der jeg ser et mindre problem :-D Der skal vel også en form for highpass filter på så enheden ikke tvinges for langt ned.
Der jeg vil forsøge med denne form for servo, er til dipol bas (fra ca 80 Hz og ned), men jeg er meget i tvivl om jeg kan "nøjes" med dette mellem pre og power amp

Bilag ikke fundet


_________________________________________________________________________________________________________
Man skal tro på sig selv, meeen :-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 uger siden #8946 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Motional feedback bas
Nu har jeg læst artiklen igennem............... Mange gange, men jeg kan ikke se hvilken FET der bliver brugt til piezo elementet.
Den sidder som "impedanskonverter", men hvilken bruges.......... Eller kan bruges ?

_________________________________________________________________________________________________________
Man skal tro på sig selv, meeen :-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 uger siden #8947 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Motional feedback bas

Ribbontweeter skrev: Nu har jeg læst artiklen igennem............... Mange gange, men jeg kan ikke se hvilken FET der bliver brugt til piezo elementet.
Den sidder som "impedanskonverter", men hvilken bruges.......... Eller kan bruges ?


Jeg kan se at andre bruger en BF545 så det prøves med de modstandsværdier :-)

Bilag ikke fundet


_________________________________________________________________________________________________________
Man skal tro på sig selv, meeen :-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 uge siden #8951 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Motional feedback bas
Hvordan kan sådan et piezo element føle nogen bevægelse når det ikke kan bevæge sig ?
Det sidder jo fast, helt fladt på materialet

Bilag ikke fundet



Bilag ikke fundet


_________________________________________________________________________________________________________
Man skal tro på sig selv, meeen :-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum