HiFi2you Banner11

Motional feedback bas

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
6 år 1 måned siden - 6 år 1 måned siden #9094 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne Motional feedback bas

senilix skrev: Det er god info Kaj får gravet frem.

Jeg vil dog mene der ingen grund er til at bygge det viste kredsløb for at lave en responsemåling. Samme måling bør kunne laves ved at måle på udgangen af første LM381. Da den er koblet op i inverterende kobling udgør den i princippet en kaskode kobling af J-Fet'en.

Senilix

Muligt...... men jeg hæfter mig ved skalaen yderst til højre på responsmålingen. Er det ikke en reference for sensorens niveau? Bare for at være sikker på at alt fungerer rigtigt. Kontrol. Kalibrering.
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved Kaj..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #9095 af senilix
Besvaret af senilix på emne Motional feedback bas

Kaj. skrev:

senilix skrev: Det er god info Kaj får gravet frem.

Jeg vil dog mene der ingen grund er til at bygge det viste kredsløb for at lave en responsemåling. Samme måling bør kunne laves ved at måle på udgangen af første LM381. Da den er koblet op i inverterende kobling udgør den i princippet en kaskode kobling af J-Fet'en.

Senilix

Muligt...... men jeg hæfter mig ved skalaen yderst til højre på responsmålingen. Er det ikke en reference for sensorens niveau? Bare for at være sikker på at alt fungerer rigtigt. Kontrol. Kalibrering.


Hvis man vil sammenligne er det kun et spørgsmål om at justerer trimmeren i modkoblingen på første LM381 til 10K så den matcher collector modstanden på kaskoden. Så burde det give ens resultater.

Da både bas enhed og piezo er forskelligt her så skal der jo nok fedtes lidt med konstruktionen. Men det er bestemt ikke umuligt. Bare lidt DIY ;-)

Senilix

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden - 6 år 1 måned siden #9096 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Motional feedback bas
Der bliver lige en kortere pause da jeg venter på nogle af de BF245C og BF245A
I mellemtiden vil jeg lige lave selve elektronikken om så den bliver med én LM381 :-D
Når de Fets kommer, hvilke modstande vil i så anbefale at jeg bruger til dem i piezo kredsløbet på enheden ?

_________________________________________________________________________________________________________
moeberg.dk/saadan-genkender-du-narcissist/
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #9097 af senilix
Besvaret af senilix på emne Motional feedback bas

Ribbontweeter skrev: Der bliver lige en kortere pause da jeg venter på nogle af de BF245C og BF245A
I mellemtiden vil jeg lige lave selve elektronikken om så den bliver med én LM381 :-D
Når de Fets kommer, hvilke modstande vil i så anbefale at jeg bruger til dem i piezo kredsløbet på enheden ?

Det er helt i orden. Du siger bare til.

Med hensyn til modstande så så det ud til at dem der reparerede med BF245C brugte de oprindelige værdier. Som sagt, så skal jeg nok prøve, når jeg får en ledig stund, og se om ikke jeg kan lave en hurtig måling med de varianter af BF245 jeg har til at ligge. Kan ikke huske hvad det præcist er for nogle varianter eller om det kun er én af IDSS grupperne jeg har.

Senilix

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 3 uger siden #9120 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Motional feedback bas
3-4 dage på ryggen med dejlig influenza :sick: men sådan er det jo.
Desværre kommer komponenterne ikke før om 7 til 10 dage, så der går lige lidt tid før der er nyt

_________________________________________________________________________________________________________
moeberg.dk/saadan-genkender-du-narcissist/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 uger siden #9141 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Motional feedback bas
Her efter påske når posten igen starter bilen, så skule der gerne komme nogle BF245C og BF245A
Jeg vil til at starte med bruge de modstandsværdier der står skrevet, men er meget i tvivl om kondensatoren ?
Hvilken værdi bruges der til de transistorer ?

Bilag ikke fundet



Har i øvrigt lavet et nyt print med den ene LM381 som er nødvendig og ikke 2 stk som jeg havde set :-D
De opfører sig dog helt ens

Bilag ikke fundet


_________________________________________________________________________________________________________
moeberg.dk/saadan-genkender-du-narcissist/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum