HiFi2you Banner11

Motional feedback bas

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
5 år 11 måneder siden - 5 år 11 måneder siden #9261 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne Motional feedback bas

Ribbontweeter skrev:

senilix skrev: I øverste diagram siger du at hvis du bruger dette uden piezo kommer der godt nok bas. Jeg skal lige forstå din opstilling. Hvordan føre du signalet ind fra din forforstærker på det øverste kredsløb?

Senilix


Det output der kommer fra min pre er fra 200 Hz og ned og der bliver koblet til kredsløbet via coax signalkabel, forforstærkeren er uden gain men det er mere end rigeligt når jeg piller kredsløbene fra og kobler de 2 signalkabler sammen.
Fra kredsløbet og til "power amp" er det også med coax signalkabel

Bilag ikke fundet

Forforstærkeren er uden gain, men hvad er udgangsimpedansen. Den er ikke uden betydning på diagrammet og sammenkoblingen du viser. Har du et oscilloskop og en tonegenerator er det klogt at måle niveauerne og deraf se hvad der er af signaler de forskellige steder under drift.

Relæet på udgangen er til beskyttelse af højttalermembranen når kredsløbet tændes og slukkes.
Sidste redigering: 5 år 11 måneder siden ved Kaj..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 11 måneder siden #9262 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Motional feedback bas
Udgangsimpedansen er 50 ohm
Og det er lige meget om jeg kører hele kredsløbet på eller kun det "nederste", resultatet er meget mindre niveau

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 11 måneder siden #9263 af Båndsei
Besvaret af Båndsei på emne Motional feedback bas
Kan feedback signalet være i modfase

Bernt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 11 måneder siden #9264 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Motional feedback bas

Båndsei skrev: Kan feedback signalet være i modfase

Bernt


Jeg har prøvet begge veje og helt uden.
Så snart signalet skal igennem den LM 381 så falder det mindst 20 db og det er uanset fasen på feedbacksignalet eller om det overhovedet er på :-(

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 11 måneder siden #9265 af Båndsei
Besvaret af Båndsei på emne Motional feedback bas
Jeg havde ikke læst hele indlægget og ikke set du selv var inde på at vende fasen

Er et spændende projekt

Jeg har læst om et MFB projekt hvor der var flere justerings muligheder og beskrivelse om hvordan.
Mener det var High Fidelity.

Bernt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 11 måneder siden - 5 år 11 måneder siden #9266 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Motional feedback bas

Båndsei skrev: Jeg havde ikke læst hele indlægget og ikke set du selv var inde på at vende fasen

Er et spændende projekt

Jeg har læst om et MFB projekt hvor der var flere justerings muligheder og beskrivelse om hvordan.
Mener det var High Fidelity.

Bernt


Ja de high fidelity har jeg liggende og kommer det her ikke til at virke, så bliver det du nævner næste forsøg.
Det er med mere gængse TL 071 kredse, men det jeg synes godt om ved det her er at man ikke behøver en strømforsyning til følerkredsløbet på enheden.

EDIT: Det undrer mig bare at det ikke kører for alt er som det skal være på nær strømforsyningen, som er en variabel jeg bruger PT. (0-40 V / 1½ A)
Det virker som om der er en fejl i selve diagrammet, men det har jeg slet ikke viden til at gennemskue.

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 5 år 11 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum