HiFi2you Banner11

MyTower

Mere
6 år 5 måneder siden #8028 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne MyTower
Det ser sgu da nydeligt ud ;-)

_________________________________________________________________________________________________________
Man skal tro på sig selv, meeen :-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • stiv
  • Gæst
  • Gæst
6 år 1 måned siden #8515 af stiv
Besvaret af stiv på emne MyTower
FotoKarsten, var jo så venlig, at lade mig komme hjem hos ham, så jeg kunne se og høre de flotte diy-højttalere, som han har vist her i tråden:-p Så det gik jeg og glædet mig til, men samtidigt havde jeg også inviteret Karsten, til at besøge mig, selv med kort varsel...og det blev så Karsten, der besøgte mig først, for ca. 3 uger siden. :cheer:
Vi fik sludret lidt audio, personlige præferencer, hvordan mit set-up er sat sammen og hvorfor, musik m.m. Ganske hyggeligt, som det skal være, når man nu nørder med sådan noget :lol:
Så spillede jeg lidt forskelligt af det jeg foretrækker, så Karsten kunne høre "mit" lyd-ideal. Karsten havde på opfordring, selv taget en cd med, så han nemmere kunne tune sig ind på "lyden". Sådan gik der jo hurtigt 90 minutter (ca.), og måtte videre :cheer:

Nå men, så blev det min tur til at besøge Karsten. De diy-højttalere skuffer ikke når man ser dem "a-live", flot arbejde....Karsten fik så fortalt om sit set-up og en masse tekniske detaljer, det gav mig en god forståelse af hvor meget Karsten går op i sin audio-interesse :-p
Så gik vi i gang med at lytte, kan ikke huske om det var via Spotyfi eller Deezer, men det fungerede nemt og problemfrit.
Karsten havde fortalt, at han havde arbejdet lidt med sine elskede bånd-diskanter, efter han havde hørt mine højttalere og erkendt der manglede lidt top. Der manglede ikke noget top i diskanten, da jeg hørte dem, der er lige det som jeg forventede at høre.
Når man taler om "normalt dagligt lytte niveau", vil jeg mene, at der hos Karsten bliver spillet på 60/-70 dB ( jeg spiller på 80/-90 dB).
Så når der blev spillet på hans hjemme-niveau, hænger det hele flot sammen...men skruer man lidt op (til mit niveau), er det som jeg opfattede det, at den øvre mellemtone bliver lidt for fed/-dyb. Det er så også den eneste ting, som jeg kan sætte en finger på, så det er absolut i småtings afdelingen :-p

Så FotoKarsten, tak for oplevelsen, det var hammer interessant og hyggeligt :-D og de diy-højttalere er bare så 8-)

Vh
:cheer:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #8518 af FotoKarsten
Besvaret af FotoKarsten på emne MyTower

stiv skrev: FotoKarsten, var jo så venlig, at lade mig komme hjem hos ham, så jeg kunne se og høre de flotte diy-højttalere, som han har vist her i tråden:-p Så det gik jeg og glædet mig til, men samtidigt havde jeg også inviteret Karsten, til at besøge mig, selv med kort varsel...og det blev så Karsten, der besøgte mig først, for ca. 3 uger siden. :cheer:
Vi fik sludret lidt audio, personlige præferencer, hvordan mit set-up er sat sammen og hvorfor, musik m.m. Ganske hyggeligt, som det skal være, når man nu nørder med sådan noget :lol:
Så spillede jeg lidt forskelligt af det jeg foretrækker, så Karsten kunne høre "mit" lyd-ideal. Karsten havde på opfordring, selv taget en cd med, så han nemmere kunne tune sig ind på "lyden". Sådan gik der jo hurtigt 90 minutter (ca.), og måtte videre :cheer:

Nå men, så blev det min tur til at besøge Karsten. De diy-højttalere skuffer ikke når man ser dem "a-live", flot arbejde....Karsten fik så fortalt om sit set-up og en masse tekniske detaljer, det gav mig en god forståelse af hvor meget Karsten går op i sin audio-interesse :-p
Så gik vi i gang med at lytte, kan ikke huske om det var via Spotyfi eller Deezer, men det fungerede nemt og problemfrit.
Karsten havde fortalt, at han havde arbejdet lidt med sine elskede bånd-diskanter, efter han havde hørt mine højttalere og erkendt der manglede lidt top. Der manglede ikke noget top i diskanten, da jeg hørte dem, der er lige det som jeg forventede at høre.
Når man taler om "normalt dagligt lytte niveau", vil jeg mene, at der hos Karsten bliver spillet på 60/-70 dB ( jeg spiller på 80/-90 dB).
Så når der blev spillet på hans hjemme-niveau, hænger det hele flot sammen...men skruer man lidt op (til mit niveau), er det som jeg opfattede det, at den øvre mellemtone bliver lidt for fed/-dyb. Det er så også den eneste ting, som jeg kan sætte en finger på, så det er absolut i småtings afdelingen :-p

Så FotoKarsten, tak for oplevelsen, det var hammer interessant og hyggeligt :-D og de diy-højttalere er bare så 8-)

Vh
:cheer:


Takker! Den bedste anmeldelse i år! ;-)

Og vi lyttede til Deezer (CD-kvalitet)

Det var rigtig hyggelige at du kom fordi og giv dit synspunkt på MyTower. Som jeg lige hurtigt skrev til stive, har jeg været igang med at juster lidt videre. Sagde også selv, at bassen skulle finjusteres og du snakke om mellemtonen var lidt tilbage. Og det er der jeg har arbejde videre og er faktisk der hvor jeg bare har lyst til at hører musik hele tiden!

Og så vil jeg da også lige sige at dine højtaler var også ret spicele og kunne jeg godt li. Elsker højtaler der ser anderledes ud. Især når de er enkle og stilrene. Tænkte, da jeg så dine højtale, gamle USA køleskabe! :silly:
Og ret sjovt med sådan en stor 11" og diskant, i et 2-vejs system. For mig, syntes jeg der var en god saftig bas og sprød diskant. Og som jeg sagde, var der "huller" i bassen. Men det er jo der hvor jeg har min force med mine aktive og DSP. For der mangler lige at få dem justeret ind til din stue, så ville det lige være priken over i'et! Og der er det også jeg og andre skal tænke over hvor store en indflydelse akustikken har på højtaleren. Men rigtig gode oplevelse og IKKE mindst hyggeligt!
Mvh. FotoKarsten

- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Det handler om lyden og ikke hvad det er eller har kostet!!!
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
6 år 1 måned siden #8525 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne MyTower

stiv skrev: Karsten havde fortalt, at han havde arbejdet lidt med sine elskede bånd-diskanter, efter han havde hørt mine højttalere og erkendt der manglede lidt top. Der manglede ikke noget top i diskanten, da jeg hørte dem, der er lige det som jeg forventede at høre.
Når man taler om "normalt dagligt lytte niveau", vil jeg mene, at der hos Karsten bliver spillet på 60/-70 dB ( jeg spiller på 80/-90 dB).
Så når der blev spillet på hans hjemme-niveau, hænger det hele flot sammen...men skruer man lidt op (til mit niveau), er det som jeg opfattede det, at den øvre mellemtone bliver lidt for fed/-dyb. Det er så også den eneste ting, som jeg kan sætte en finger på, så det er absolut i småtings afdelingen :-p


Klangforskellen mellem at spille ved 60-70dB og 80-90dB ligger i ørets ændring af sin linearitet vist på billedet. Øret blive mere følsom for bas i takt med at lydstyrken øges. I mindre omfang sker det samme med diskanten. Op til omkring 90-100dB. Det er således ikke højttalerne der ændrer lyd men ørets opfattelse af den. Derfor er det altid en god ide at spille musik med samme styrke som det er naturlig for instrumenter og stemmer. Hvis naboerne giver lov ...... :-p


Og i takt med alderen kan diskantniveauet med fordel hæves.

Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • stiv
  • Gæst
  • Gæst
6 år 1 måned siden #8526 af stiv
Besvaret af stiv på emne MyTower
Er vild med :woohoo:

Det er min nabo ikke :-D
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
6 år 1 måned siden - 6 år 1 måned siden #8537 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne MyTower
@stiv

Skarp som altid har du fundet et af de meget få undtagelser fra reglen om at spille ved samme styrke som instrumenterne gengiver i virkeligheden. Min tanke var at spille med den styrke DU anvender frem for lavere styrke. Der hvor ørerne ikke mister evnen til at høre baslyde. Og her må man jo sige at du har ramt rigtigt. Der er næppe noget instrument der udvider frekvensområdet med lavfrekvente bastoner som et orgel kan det. På grænsen af at være en fysisk oplevelse. Hvor flertallet af højttalere blafrer med deres basmembraner uden andet resultat end menbranstøj samt anden og tredje harmonisk forvrængning af tonerne. :-p
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved Kaj..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum