HiFi2you Banner11

Baghøjtaler

Mere
6 år 2 måneder siden #8389 af FotoKarsten
Baghøjtaler blev oprettet af FotoKarsten
Tænker at bruge sådan en som baghøjtaler til mit bio-opsæt. Der skal bygges 4 stk. da jeg har 7.1...
Nogæe der har ide til kabinet.
Skal lige siges, at den kan købes til 375kr. hos Rabu Acoustics...

www.sbacoustics.com/index.php/products/m...in-sb13pfc25-4-coax/


- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Det handler om lyden og ikke hvad det er eller har kostet!!!
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden #8393 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Baghøjtaler
Hvis jeg skulle lave baghøjttalere ud af den enhed, ville jeg vælge et lukket kammer som gik en oktav dybere end de bliver delt ved (som vel er omkring 80 Hz)

Jeg går ikke meget op i surround og har selv kun et 5.0 system med meget små baghøjttalere :-(

_________________________________________________________________________________________________________
Man skal tro på sig selv, meeen :-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden - 6 år 2 måneder siden #8394 af FotoKarsten
Besvaret af FotoKarsten på emne Baghøjtaler

Ribbontweeter skrev: Hvis jeg skulle lave baghøjttalere ud af den enhed, ville jeg vælge et lukket kammer som gik en oktav dybere end de bliver delt ved (som vel er omkring 80 Hz)

Jeg går ikke meget op i surround og har selv kun et 5.0 system med meget små baghøjttalere :-(


Jeg tænkte mere at lave kabinette på de 4L og en lille port. Har ikke de store mål med mine baghøjtalere, da de bare skal lyde ok. Og små... Lige nu bruger jeg nogle JBL bilhøjtaler til 400kr for et sæt. Og har bygget et lille kabinet til dem. Det lyder ok...
Men, vil lige prøve det af med et lukket...

- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Det handler om lyden og ikke hvad det er eller har kostet!!!
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Sidste redigering: 6 år 2 måneder siden ved FotoKarsten.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden #8396 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Baghøjtaler

FotoKarsten skrev:

Ribbontweeter skrev: Hvis jeg skulle lave baghøjttalere ud af den enhed, ville jeg vælge et lukket kammer som gik en oktav dybere end de bliver delt ved (som vel er omkring 80 Hz)

Jeg går ikke meget op i surround og har selv kun et 5.0 system med meget små baghøjttalere :-(


Jeg tænkte mere at lave kabinette på de 4L og en lille port. Har ikke de store mål med mine baghøjtalere, da de bare skal lyde ok. Og små... Lige nu bruger jeg nogle JBL bilhøjtaler til 400kr for et sæt. Og har bygget et lille kabinet til dem. Det lyder ok...
Men, vil lige prøve det af med et lukket...


Jeg bruger også bare surround til lidt ekstra fylde til film og stiller overhovedet ingen store krav til det.
Lukkede kamre er som regel en del nemmere at få til at spille ordentligt.

_________________________________________________________________________________________________________
Man skal tro på sig selv, meeen :-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum