HiFi2you Banner11

Troels Gravesen

Mere
6 år 1 måned siden #8729 af Thomas
Troels Gravesen blev oprettet af Thomas
www.troelsgravesen.dk/Diy_Loudspeaker_Projects.htm

Er der nogle der har hørt hans højttalere ? Og hvilken ?

Noget tyder på at han har rimeligt styr på hvad han laver............ F.eks modificerede han en ældre Dali 800 som målte helt ekstremt dårligt (Den lød så også ret dårligt)

www.troelsgravesen.dk/Dali800.htm

_________________________________________________________________________________________________________
Man skal tro på sig selv, meeen :-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden - 6 år 1 måned siden #8731 af FotoKarsten
Besvaret af FotoKarsten på emne Troels Gravesen
Har selv kikket meget på hans side og læst mange af hans højtaler projekter. Og ja, syntes også han virker til at have styr på det. Men kan især se alle de der laver/bygger hans kit, ligge billeder op. Der er mange flotte ind imellem. Og han bygger også selv rigtig flot. En ting jeg har "lært" af ham er at en målt frekvens-kurve ikke er et lydkvalitets-bevis. Det viser bare hvor meget energi der kommer fra højtaleren i den givet frekvens. 8-)

- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Det handler om lyden og ikke hvad det er eller har kostet!!!
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved FotoKarsten.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • WymaxReborn
  • Gæst
  • Gæst
6 år 1 måned siden - 6 år 1 måned siden #8734 af WymaxReborn
Besvaret af WymaxReborn på emne Troels Gravesen
Jeg har været på besøg hos ham for efterhånden nogle år siden... Han er en flink mand, tog endda godt imod min nabo og jeg, selv om vi havde forvekslet datoen. Han går meget op i hvad han laver, og har derfor også styr på det, ikke kun højttalere, men også når han roder med rør m.m.

Besøget galdt det sæt DTQWT han spillede på, jeg overvejede at bygge et sæt. Vi hørte dem i hans stue, på en Thorens pladespiller med en Dynavector XX2 (har jeg haft, den er fin) MC pickup, og så en forstærkerkæde med rør, kan dog ikke lige huske om det var de SET han havde stående eller "blot" nogle PP. Det kan også sidstnævnte var 300B, det havde han også stående, men jeg kan ikke helt huske detaljerne længere.

Lyden var så vidt jeg husker godkendt, men de stod tæt på bagvæggen, og man sad også tæt ved en væg, så bas manglede der ikke. Det er dog så lang tid siden, med lutter ukendte, så mere detaljeret beskrivelse kan jeg ikke byde på.

Eftersom flere anvender ham som uvildig delefilter-bygger, svjv, så må hans ry i hvert fald være i orden.
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved WymaxReborn.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum