HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE: Igang igen...

Igang igen... 28 Sep 2019 00:06 #12343

• FotoKarsten
  • FotoKarsten's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 7
Ja, de gamle røg jo... Så havde jeg en bunke enheder fra SB Acoustice, som bare måtte bruges. Og så var konens ønske at de ikke måtte være så dybe. De var 118cm brede og ca.45cm dybe... De spillede ellers godt...
Men nu bliver de nye 2 delt, og begge kabinetter er i trykkammer... 6" og softdome(pasivt delt) i 10L og 2 5" i 21L... Shit, det virker rigtig godt, syntes jeg selv. Rigtig god fylde og fint med dybe toner. Dog spiller de ikke så højt, men det er jo bare sådan det er med trykkammer og små enheder... De er kun halt færdige, da de mangler det ydre, terminaler. Og så skal diskanterne lige spilles til...

- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Det handler om lyden og ikke hvad det er eller har kostet!!!
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Igang igen... 05 Okt 2019 00:37 #12354

• FotoKarsten
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Systemmet bygger på et kit, som ligger på SB Acustice's hjemmeside. Så det første gang på Mads Buchardt's bygge-selv-højtaler side, Rabu Acoustics, som førte SB Acoustice enheder. der lå et hyldehøjtaler, med tegning og delefilter. Den har jeg så bygget som et lukket kabinet, da enheden kun kræver 10L. En 6" SB17NRXC35-4 og en softdome SB26STAC-C000-4 diskant. De enheder bruges også i Buchardt's S300, så tænket, det kan ik gå helt galt.
Bunden som toppen står på, har de 2 stk 5", som jeg brugte i min gamle højtaler. De sidder også i et lukke kabinet på 21L. Og til sammen udgør hele systemmet et 2,5 vejs, da 5"erne kun spiller fra ca.20-100Hz, via min lille Berhinger iNuke1000DSP, så jeg kan styre phase, delay og delingen... Dog er jeg ikke helt tilfreds med det delefilter som følger med til den 6" og diskant, da det fremhæver 400-2000hz, lidt for meget efter min smag. Så det vil jeg prøve at få lavet min egen version af...

Min ide til et anderledes frontstof er der hvide eller sølv-ringe der viser hvor enhederne er inde bag fronten...
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -

Igang igen... 05 Okt 2019 00:46 #12355

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 8
  • Modtagne Tak: 77
Bruger du ikke dine Hypex mere ? Ellers kunne du evt bruge den og køre fuldt aktiv deling ? Jeg synes det er en hel del nemmere end passivt.

Igang igen... 05 Okt 2019 00:53 #12356

• FotoKarsten
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Thomas skrev: Bruger du ikke dine Hypex mere ? Ellers kunne du evt bruge den og køre fuldt aktiv deling ? Jeg synes det er en hel del nemmere end passivt.

Nej, da det ene DSP modul er gået i stykker... Tror faktisk bare det er det. Har tænkt at spørge Torben om han ik kan skaffe den dsp, for så kan jeg bruge de moduler igen. Og så ville jeg kører det aktive det hele... Ja, noget nemmer, men kan faktisk godt li pasivt, da lyden flyder mere sammen på en anden måde. Men noget mere arbejde... Har også et miniDSP 2x4 liggene. Så kunne jeg jo tage de forstærker moduler ud af det Hypex, og ligge alle i et kabinet og ligge den miniDSP i boksen... Kunne også være en ide. Men der skal du nok hjælpe, da du nok har mere styr på hvordan det gøres... :)
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -

Igang igen... 05 Okt 2019 00:58 #12357

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 8
  • Modtagne Tak: 77

FotoKarsten skrev:

Thomas skrev: Bruger du ikke dine Hypex mere ? Ellers kunne du evt bruge den og køre fuldt aktiv deling ? Jeg synes det er en hel del nemmere end passivt.

Nej, da det ene DSP modul er gået i stykker... Tror faktisk bare det er det. Har tænkt at spørge Torben om han ik kan skaffe den dsp, for så kan jeg bruge de moduler igen. Og så ville jeg kører det aktive det hele... Ja, noget nemmer, men kan faktisk godt li pasivt, da lyden flyder mere sammen på en anden måde. Men noget mere arbejde... Har også et miniDSP 2x4 liggene. Så kunne jeg jo tage de forstærker moduler ud af det Hypex, og ligge alle i et kabinet og ligge den miniDSP i boksen... Kunne også være en ide. Men der skal du nok hjælpe, da du nok har mere styr på hvordan det gøres... :)

Det tror jeg sgu ikke jeg har :-D Men det ville da være rart hvis du kunne få fixet den Hypex ;-)
Jeg har aldrig hørt en miniDSP 2 x 4 men jeg bruger selv en Nanodigi nu og den er jeg meget glad for.

• Side:
  • 1
Leveret af Kunena Forum