HiFi2you Banner11

You are not logged in.

Pascal til billig penge

• Kjeldsen
  • Emne forfatter
  • Ny i forum
  • Ny i forum
Mere
07 apr 2017 13:23 - 07 apr 2017 13:23 #5589 af Kjeldsen
Pascal til billig penge blev oprettet af Kjeldsen
IMG laver nu forstærkere med Pascal moduler

F.eks. IMG Stage Line STA-2000D - brugt på Ebay er vi helt nede på 333 € og ca 6.000 kroner ny.

Jeg tror snart jeg stopper med at købe moduler og laver kabinetter :mad:
Sidste redigering: 07 apr 2017 13:23 ved Kjeldsen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
07 apr 2017 15:12 #5590 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Pascal til billig penge

Kjeldsen skrev: IMG laver nu forstærkere med Pascal moduler

F.eks. IMG Stage Line STA-2000D - brugt på Ebay er vi helt nede på 333 € og ca 6.000 kroner ny.

Jeg tror snart jeg stopper med at købe moduler og laver kabinetter :mad:

4 x 250 watt herhjemme

bekent.dk/sta-2000d.html?gclid=CjwKEAjw8...V3VfJZxd_BoCY2fw_wcB

Det er da en fin pris hvis de spiller ok

• Kjeldsen
  • Emne forfatter
  • Ny i forum
  • Ny i forum
Mere
07 apr 2017 15:59 #5593 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Pascal til billig penge
Det er jo monacor så de fås alle steder.
Modulerne sidder også i High end forstærkere til mange tusinde kroner. Modulerne er danske med folk fra bla ICEpower

• Nielsen
  • Ny i forum
  • Ny i forum
Mere
07 apr 2017 16:46 - 07 apr 2017 16:46 #5594 af Nielsen
Besvaret af Nielsen på emne Pascal til billig penge

Kjeldsen skrev: Det er jo monacor så de fås alle steder.
Modulerne sidder også i High end forstærkere til mange tusinde kroner. Modulerne er danske med folk fra bla ICEpower

Jeg kunne godt lide at vide lidt, hvem der bruger de moduler fra Pascal.
Indtil videre har jeg set dem i Gato´s forstærkere, som er et lille dansk firma.
Jeg ved de henvender sig hovedsageligt til pro segmentet, og måske sidder de også i aktive højtalere.
Hvis jeg kunne få et prej om, hvor jeg måske kunne lytte til dem, så er jeg da oppe på tæerne helt fra morgenstunden.
Sidste redigering: 07 apr 2017 16:46 ved Nielsen.

• Kjeldsen
  • Emne forfatter
  • Ny i forum
  • Ny i forum
Mere
07 apr 2017 17:44 #5596 af Kjeldsen
Jeg ved de findes i PA, men også MiniDSP har brugt dem, men er ikke sikker på de gør det længere. Også Four audio bruge dem i plateamps

Gato som du nævner, Red Dragon audio, Aavik, Og en eller anden tysker jeg lige har glemt. Jeg mener der plejer at have en speciel overfalde som kommer af en speciel måde kabinettet fræses på (der er et spil i overfladen)

• Kjeldsen
  • Emne forfatter
  • Ny i forum
  • Ny i forum
Mere
07 apr 2017 22:11 #5601 af Kjeldsen

• Kjeldsen
  • Emne forfatter
  • Ny i forum
  • Ny i forum
Mere
16 apr 2017 12:27 #5738 af Kjeldsen
under 5000 kr
www.sound-systems24.de/PA-Verstaerker/PA...Digitalendstufe.html

Hvis ikke der dukker en brugt op i DK, hopper jeg nok på sådan en fætter, blot for at prøve op mod mine audiopower. Jeg tror næppe jeg kan høre den store forskel. At bygge selv med audiopower er stadig lidt billigere, når man altså ser bort fra "arbejdsløn" :silly:

• Kjeldsen
  • Emne forfatter
  • Ny i forum
  • Ny i forum
Mere
17 apr 2017 10:07 #5750 af Kjeldsen
Har fundet et par brugte STA-1000D som med lidt held lander i Randers i løbet af ugen.

• Nielsen
  • Ny i forum
  • Ny i forum
Mere
17 apr 2017 10:14 #5751 af Nielsen
Er det helt umuligt at købe modulerne hos Pascal direkte?
Hvad er den nærmere årsag til, at det netop er dem du gerne vil have?

• Kjeldsen
  • Emne forfatter
  • Ny i forum
  • Ny i forum
Mere
17 apr 2017 10:32 - 17 apr 2017 10:32 #5752 af Kjeldsen
Man kan købe direkte, hvis man køber for mere end 700.000 kr svjh.

Grunden til det er de moduler er at de er danske og uden tvivl er godt bygget. Det lidt jeg har hørt er godt, og så var der et godt tilbud. Jeg har også haft kig på diverse Behringer og Thomann, men ofte får de kun middelmådige tilbagemeldinger og rygter om at de komponenter der anvendes er forskellige fra gang til gang.

Min mavefornemmelse siger mig de bør være gode, og så kan jeg ikke stå for et godt tilbud. Hvis ikke de er bedre end mine nuværende italienske moduler, ryger de nok videre. Ellers er det altid rart at have lidt på lager.
Sidste redigering: 17 apr 2017 10:32 ved Kjeldsen.

• Kjeldsen
  • Emne forfatter
  • Ny i forum
  • Ny i forum
Mere
17 apr 2017 10:35 #5753 af Kjeldsen
Det var Jeff Rowland jeg tænkte på tidligere i tråden, ikke et tysk mærke

Er det godt nok til dem, er det også godt nok til mig

www.hifi-advice.com/blog/review/analog-r...wland-525-power-amp/

• Nielsen
  • Ny i forum
  • Ny i forum
Mere
17 apr 2017 11:46 #5754 af Nielsen
Da JR designgroup anvendte ICEpower moduler, da byggede den en udgangstrafo på dem.
Så jeg tror ikke lige man skal lægge det helt store i deres valg af moduler.
Anyways så tror jeg bestemt Pascal må have et eller andet, det er trods alt ICEpower folk der har startet Pascal.
Der findes også CAD Audio, måske de også har noget spændende.
nCore er desværre rasende dyre, men de måleresultater de kan præstere er intet mindre end fremragende.

• Kjeldsen
  • Emne forfatter
  • Ny i forum
  • Ny i forum
Mere
17 apr 2017 11:55 - 17 apr 2017 11:58 #5755 af Kjeldsen
CAD audio har meget, men det meste er sinewave og diverse billige ebay moduler.
De har umiddelbart også noget egetudviklet som ser spændende ud, men ikke meget dokumenteret på deres side
Sidste redigering: 17 apr 2017 11:58 ved Kjeldsen.

Mere
20 apr 2017 21:47 #5838 af Boye
Besvaret af Boye på emne Pascal til billig penge
2-kanals-versionen IMG stageline STA-1000D som kan fås for knap 4000,- bruger et Pascal S-PRO 2-modul. Det samme gør Gato Audio DIA-250 og Jeff Rowland Model 525.

Normanden her har følt sig fristet af samme tanker og prøvet en STA-1000D, men hans subjektive indtryk er ikke helt positive: rognlien.wordpress.com/2016/06/ (ca. 2/3 nede ad siden)

Han kommer ind på, at den lave indgangimpedans kan være et problem, og det ser ud til at både Rowland og Gato har gjort noget for at rette op det. Rowland bruger tilsyneladende Lundahl-transformere i indegangen. Gatos løsning kan jeg ikke gennemskue, men gætter på en anden form for buffer.

Jeg føler mig fristet til at se om man med udgangspunkt i STA-1000D kunne finde en vej til vellyd ved at skrælle eventuelle "overflødigheder" af. Hvis ambitionsniveauet er højt nok, er der jo intet loft for kvaliteten og omfanget af modifikationer, men så ryger ideen om den lave pris nok også. Spørgsmålet for mig vil nok være, om man kunne nå et langt stykke af vejen med et minimum af (især økonomisk) indsats.
Følgende bruger(e) Synes godt om: Thomas

• Nielsen
  • Ny i forum
  • Ny i forum
Mere
20 apr 2017 22:05 #5839 af Nielsen

Boye skrev: 2-kanals-versionen IMG stageline STA-1000D som kan fås for knap 4000,- bruger et Pascal S-PRO 2-modul. Det samme gør Gato Audio DIA-250 og Jeff Rowland Model 525.

Normanden her har følt sig fristet af samme tanker og prøvet en STA-1000D, men hans subjektive indtryk er ikke helt positive: rognlien.wordpress.com/2016/06/ (ca. 2/3 nede ad siden)

Han kommer ind på, at den lave indgangimpedans kan være et problem, og det ser ud til at både Rowland og Gato har gjort noget for at rette op det. Rowland bruger tilsyneladende Lundahl-transformere i indegangen. Gatos løsning kan jeg ikke gennemskue, men gætter på en anden form for buffer.

Jeg føler mig fristet til at se om man med udgangspunkt i STA-1000D kunne finde en vej til vellyd ved at skrælle eventuelle "overflødigheder" af. Hvis ambitionsniveauet er højt nok, er der jo intet loft for kvaliteten og omfanget af modifikationer, men så ryger ideen om den lave pris nok også. Spørgsmålet for mig vil nok være, om man kunne nå et langt stykke af vejen med et minimum af (især økonomisk) indsats.

Det er ikke lige sådan at modificere på et klasse D modul.
Ingen af komponenterne fungerer på samme måde, som de gør i en lineær forstærker.
Man kan skifte blot en enkelt kondensator, og vupti så oscillerer den ikke mere.
Uden diagram er det halsløs gerning. Desuden er der mange af komponenterne, som er ukritiske mht. "audiokvaliteter".

Indgangsimpedansen på et klasse D modul er et kompromis imellem en rimelig belastning for det forgående trin og på den anden side støj. Jo lavere Zin man kan acceptere, jo lavere støj får man.
Pascal har sikkert vurderet, at dem de leverer til, enten selv vil lave deres egen buffer, eller vil bruge den som den er. Det samme har f.eks. Hypex gjort på deres nCore moduler, hvor Zin er på 1,8 KOhm.
Mange forforstærkere eller afspillere har det ikke specielt godt i så lav en impedans, og det kan blive et problem, som skal adresseres.
En bomstærk preamp er den rigtige løsning, en buffer kunne være en anden.

Leveret af Kunena Forum