HiFi2you Banner11

Sony varm

  • henrik141
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
6 år 4 måneder siden - 6 år 4 måneder siden #8157 af henrik141
Sony varm blev oprettet af henrik141
Hej folkens
Jeg har investeret i en Sony str-da 3200 es snurrerundt receiver i stedet for min Sony ta-f 707 es, som er begyndt at halte lidt. Det er sikkert bare en gang rens den skal ha?
Må men nu til mit spørgsmål, min “nye” Sony har jeg læst skulle være en digital forstærker, men hvorfor bliver den så næsten ligeså varm som den gamle Sony? Burde en digital forstærker ikke lave knap så meget varme? Er der i øvrigt en der kan forklare hvorfor det hedder en digital forstærker.
Den “nye” spiller på en helt anden måde en den gamle es forstærker. Det er blevet meget mere fint i lyden, nærmest sterilt. Og bunden er strammet gevaldigt op. Der er dukket mange flere detaljer frem i lyden, som den gamle ikke kunne afsløre.
Jeg syntes det er skræmmende at to forstærkere fra samme mærke ( den ene en snurrerundt receiver ganske vist ) kan lyde så forskelligt.
Er det digital princippet der gør hele forskellen ?
Normalt siger man jo at en stereo forstærker spiller bedre, det er faktisk ikke helt tilfældet her.
Mine højttalere hedder Dali Evidence 870 og kablerne hedder Tara Labs Prism Biwire.
Sidste redigering: 6 år 4 måneder siden ved henrik141.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 4 måneder siden #8158 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Sony varm
Det kan nemt være princippet i forstærkeren der gør forskellen i lyden.
Jeg synes kl.D lyder som du beskriver det og kl a/b lyder mere varmt/blødt

Mht varmen så har nogle kl.D principper en gatedriver som godt kan give noget varme fra sig.
Surround processoren kan bestemt også afgive varme.

At kalde den en digitalforstærker er heller ikke rigtigt med mindre man har valgt at kalde den det fordi der kan sættes en masse apparater til digitalt.
Pwm/kl.D/osv osv bliver tit kaldt for digital, selvom det faktisk er ret analogt.

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum