HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE: Pa forstærker er slet ikke så ringe til hifi

Pa forstærker er slet ikke så ringe til hifi 13 Jan 2019 15:42 #10931

• gasolin
  • gasolin's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 0
Jeg fik købt en billig pa forstærker fra gear4music 2x 300 watt i 8ohm (1khz), den er med en blæser som jeg dog ikke regnede med var støjsvag (har bestilt andre).

Regnede med den ville være lidt agressiv,lys i lyden, men den jeg endelig fik den var lyden overraskende god, super ren,klar i lyden, spiller aldrig bassen for kraftig, har masser af overskud til bas tung musik og ingen forvrængning,clipping ved de lydstyrker jeg spiller.

Der simpelthen fed at have så meget ekstra power så lyden altid er ren og klar uden clipping,forvrængning, min Technics su-8600 har god lyd man kan høre den ikke spiller helt optimalt med sine 2x75 watt i 8 ohm (men det er jo også en gammel fætter der trænger til nye dele),når jeg bruger min nye pa forstærker.

Den har nydelig finish, intet unormalt indvendigt, en kæmpe store transformer, 4 x 10.000 mikrofarad elektrolyt kondensatore, 2 sæt xlr indgang og speakon og binding posts til højtalerne.

Den spiller uden mærkelig susen,brummen,støj og er svært at forestille sig hvorfor store pa forstærker ikke er mere udbredt da det at have meget mere power end nødvendigt gør noget for dynamikken og renheden i musikken pga formindsket clipping.forvrængning fordi man ikke prøver at spille højt med en lille forstærker med normalt følsomme højtalere.

På fronten er der on knappen der lyser hele tiden når den er tændt, en protection led,clip,signal, par og bri, hvor par er hvis de køre i parallel mode hvor 1 signal bruges til begge kanaler,bri er bridge så det er 1x900 watt pro er protection og clipping er overstyring, sig,signal indikere at der er signal på en eller 2 kanaler og som er en fin lille detalje hvor man i et kæmpe setup kan se hvis man har en eller flere kanaler der ikke spiller, er også et slags peak power level meter hvor den rød clip lyser når der opstår clipping.

Min er sat til kvart i 3 i gain og spiller fint højt uden på nogen måder at lyde stresset, det er ihvertfald ikke forstærkeren der gir op først og det er en fed oplevelse.

SubZero PA900 Klasse AB Forstærker | Gear4music

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Pa forstærker er slet ikke så ringe til hifi 13 Jan 2019 15:55 #10932

• Kjeldsen
  • Kjeldsen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 58
De er ikke pæne og har ofte støjende blæsere samt mangler ofte også rcs indgange. Bortset fra det kan de sagtens bruges. Jeg har selv et par stykker fra Img stageline

Pa forstærker er slet ikke så ringe til hifi 13 Jan 2019 16:00 #10933

• gasolin
  • gasolin's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Synes designet er pænt, det skræmmer ikke nogen og rca er absolut ikke noget problem, der findes alt mulige kabler,adapter som kan bruges.

Ja blæserne skal ofte skiftes eller hvis man ikke bruger den på fuld power i flere timer så burde de fleste ikke blive meget varme og man kan koble blæseren fra.

Pa forstærker er slet ikke så ringe til hifi 14 Jan 2019 13:27 #10942

• Nydmusik
  • Nydmusik's profilbillede
  • New Member
  • New Member
Ang. blæsere så kan dette tip måske bruges:

I sin tid med stationære PC'ere havde jeg en model med ikke mindre end 3 blæsere i kabinettet plus den der sad i power supply'en. Jeg satte modstande i serie med blæserne - trimmepotmetre på 1 kOhm, og justerede så ned til lav hastighed, men nok til at de gik i gang ved start. Støjen blev markant reduceret.

• Side:
  • 1
Leveret af Kunena Forum