HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Hvilken billig denon forstærker

Hvilken billig denon forstærker 29 Jan 2019 02:22 #10997

• gasolin
  • gasolin's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 0
Jeg har fået en lyst til at købe en billig forstærker og bruge den et stykke tid, rense den(hvis det bliver nødvendigt),teste den op imod hvad jeg har,opleve hvordan den spiller forskellige genre ved forskellige lydstyrker, måske prøve den med min pa forstærker hvis den har preout, har forskellige signalkabler,højtalerkabler og så men også en del hifi fødder jeg kan prøve.

Når jeg så har brugt den nogen måneder så kan jeg sælge den f.eks for 100 kr mindre pr månede end jeg har givet for den, f.eks sælge den for 200-300kr mindre efter 2-3 måneder, som er en beskeden pris for at kunne bruge noget i 2-3 måneder samlignet med at leje et spil højt anlæg en weekend for samme pris (hvis det kan gøres så billigt).

Allerhelst kunne jeg tænke mig det her lille just for fun project med en forstærker med vu meter eller led peak level meter, men ikke strengt nødvendigt. (også lidt svært at finde når det ikke skal være for dyrt og i rimelig stand)

En af de forstærker som der er solgt mange er b.la denons forstærker i mellemklassen, hvor man ofte for meget for pengene.

Følgende denon forstærker som jeg har fundet inden for budgettet.(aner ikke om sælger vil sende).
Jeg aner bare ikke hvilken jeg skal gå efter for det er jo ikke bare at tage den med mest effekt, det jo også om den er i god stand der tæller, for det jo ikke mening der skal ofres mange penge på den, kun hvis nødvendigt rense den for støv og bruge kontakt spray til de knapper der måtte have støj.

Denon PMA-480R måske lidt dyr i forhold til alder og nyprisen
Denon PMA-500V god effekt
Denon PMA-700V god effekt
Denon PMA-715 ifølge hifi revyen skulle den være god til rock
Denon PMA-915R hvis jeg kan få lidt rabat

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Hvilken billig denon forstærker 29 Jan 2019 12:32 #11003

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 32
PMA715 og 915R har jeg haft forbi her og reppet/renoveret og lyttet til. Jeg husker dem som kedelige og flade lyden.

Hvilken billig denon forstærker 29 Jan 2019 12:51 #11004

• gasolin
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Miki skrev: PMA715 og 915R har jeg haft forbi her og reppet/renoveret og lyttet til. Jeg husker dem som kedelige og flade lyden.

Noget andet du kan anbefale?

Hvilken billig denon forstærker 29 Jan 2019 17:51 #11011

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 32

gasolin skrev:

Miki skrev: PMA715 og 915R har jeg haft forbi her og reppet/renoveret og lyttet til. Jeg husker dem som kedelige og flade lyden.

Kenwood KA7020 eller noget 80'er Harman Kardon HK, f.eks 6900, den er sjælden og måske for dyr.

Hvilken billig denon forstærker 29 Jan 2019 18:21 #11012

• gasolin
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Miki skrev:

gasolin skrev:

Kenwood KA7020 eller noget 80'er Harman Kardon HK, f.eks 6900, den er sjælden og måske for dyr.

Ja HK 6900 er helt sikkert for dyr, 9000kr som ny i 91 og 18 kg (de 2 hylder jeg har i mit hifi møbel til forstærker kan max tåle 15kg) den skal ikke koste det vilde og kunne sælges for samme beløb eller max et par hundre kr i tab når jeg sælger den efter noget få måneder.

Hvilken billig denon forstærker 29 Jan 2019 20:24 #11013

• gasolin
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Kenwood KA-7090R er den noget værd, spiller den godt?

Ifølge google har en Kenwood KA-5090R flere watt, kan det passe?

Sidste redigering: af gasolin.

Hvilken billig denon forstærker 29 Jan 2019 21:41 #11014

• Kjeldsen
  • Kjeldsen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 60
Jeg vil ikke påstå jeg kan huske lyden, men jeg synes den var fed dengang :lol:

Forstærker, Marantz, Marantz – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

Hvilken billig denon forstærker 29 Jan 2019 22:54 #11016

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 69
Gasolin, nu leder du efter en billig Denon forstærker men du bør prøve denne her hvis 800 kr ikke afskrækker dig.
Den er meget vellydende og har masser af power + højt til loftet (dynamisk effekt)
Det er ikke nemt at finde en Denon forstærker der spiller op med denne NAD med mindre det koster

Integreret forstærker, Nad, 3400 – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

_________________________________________________________________________________

k — Postimage.org

_________________________________________________________________________________

k — Postimage.org

Hvilken billig denon forstærker 30 Jan 2019 17:59 #11020

• gasolin
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Thomas skrev: Gasolin, nu leder du efter en billig Denon forstærker men du bør prøve denne her hvis 800 kr ikke afskrækker dig.
Den er meget vellydende og har masser af power + højt til loftet (dynamisk effekt)
Det er ikke nemt at finde en Denon forstærker der spiller op med denne NAD med mindre det koster

Har set den, sælger er ikke meget for at ville sende, så jeg sagde jeg vil kigge efter noget andet.

Det bliver en Denon PMA-700v jeg køber,betaler for i morgen.

Hvorfor lige den? Sælger skriver den er i perfekt stand (de fleste skriver om deres forstærker den er i god stand), den har det hele jeg har brug for af indgange,subsonisk filter til pladespilleren,den er mørk, har preout, noget andet end de klemterminaler der er på ældre sansusi,technics forstærker, nogen på nettet skriver at den lyder rigtig godt (personlig erffaringer), de få PMA-900V der er til salg koster det mindst dobbelte at hvad jeg skal gi,hvor forskellen er effekten og muting knap,

Denonen har 2x100watt rms i 8ohm fra 20-20 khz. En af de problemer jeg har med min technics forstærker er ikke at den ikke kan spille højt MEN at hvis jeg skal spille højt skal jeg bruge jeg alle de ca 2x73 watt som den max har, jeg ligger så omkring dens grænse som gør at der oftere vil være forvrængning og/eller være agressiv i lyden (derfor har jeg pt en pa forstærker), som bare sker nå man spiller til en forstærkers grænse eller lidt over.

100 watt rms i 8 ohm er ikke så meget mere samlignet med 73watt i 8ohm fra 20-20 khz men alligevel har den lidt ekstra da det er 2x100 watt rms.

Pga det har jeg en billig pa forstærker som bare har den effekt som min technics mangler, jeg kan tydeligt høre, selv om jeg ikke tror jeg spiller meget højere med pa forstærkeren end med min technics forstærker, at jeg mere effekt til at spille højt,rent med.

Det var som men også pointen med at købe en billig pa forstærker, at finde ud af hvad ekstra effekt vil gøre for min musikalske oplevelse når jeg spiler høj musik og der skal bare lidt mere til end ca 75watt pr kanal.

Jeg vil gerne have en ældre integreret forstærker at spille på til dagligt istedet for min pa forstærker (selv om den gør det godt og har masser af effekt) så jeg har en vintage pladespiller og forstærker(eller bare en forstærker fra midt 80'erne) med mere end ca 75 watt i 8 ohm. vintage højtaler (for at få et helt vintage anlæg) har jeg kigget på i en periode på ca 1 uge og jeg fandt intet jeg ville købe og havde råd til (ca 1500kr pr sæt).

Det fedt nok at have en kraftig ny pa forstærker,trods det den er super billig,det er bare lidt federe at have en ældre intergreret "fed" forstærker på mindst 100 watt pr kanal, derfor vælgte jeg også en lidt kraftigere end jeg havde forestillet mig, så må jeg høre om den lyder godt, passer til mit anlæg og har effekt nok.

Om jeg beholder denonen ved jeg ikke, men har sat min technics forstærker til salg for en god pris (for mig) for at se om nogen vil gi det for den. (pa forstærkeren kan jeg altid komme af med, har 180 dages penge tilbage garanti).

Hvilken billig denon forstærker 30 Jan 2019 22:03 #11021

• gasolin
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Thomas skrev: Gasolin, nu leder du efter en billig Denon forstærker men du bør prøve denne her hvis 800 kr ikke afskrækker dig.

Har aldrig set en nad 3400 før, det så vidt jeg husker første gang.

Hvor god er den i forhold til en denon pma-700v? (hvis nogen der ved det?).

Har lidt problemer med fragten, ikke så meget at sælger ikke vil sende, men han vil sende i morgen torsdag efter kl 4 med gls (dba) for det er billigt, men kommer gls først og henter om fredagen kan jeg først få den på mandag og han vil helst ikke sende med postnord så jeg kan få den på fredag eller på posthuset,pakkepost om lørdagen (sælger ville betale det halve af udgiften til fragten) med mindre jeg betaler det som det koster.

Anden løsning jeg betaler lidt mere og så kommer han med dem på lørdag.

Jeg vil bare have at sælger sender den i morgen torsdag så jeg kan få den fredag (med mindre postnord kludre i det som er sket før).

Update: jeg tror bare jeg ignorere den nad 3400, den har samme problem som en nad C326BEE, varme HIFI4ALL Forum: NAD 2400 Stereo amplifier

Hvilken billig denon forstærker 30 Jan 2019 23:03 #11022

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jeg har nu aldrig haft problemer med NAD 2400/3400 - ikke engang brokoblet på Cerwin Vega

En af mine kammerater spiller på NAD 3400 & 2400 på et sæt Dali 18 MKII og der er heller ingen problemer trods de Dali 18 MKII ikke er nemme at drive

k — Postimage.org

k — Postimage.org
Sidste redigering: af Thomas.

Hvilken billig denon forstærker 31 Jan 2019 12:31 #11023

• gasolin
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Thomas skrev: Jeg har nu aldrig haft problemer med NAD 2400/3400 - ikke engang brokoblet på Cerwin Vega

En af mine kammerater spiller på NAD 3400 & 2400 på et sæt Dali 18 MKII og der er heller ingen problemer trods de Dali 18 MKII ikke er nemme at drive

Underligt.

Det bliver ikke den Denon PMA -700v jeg havde regnet med, han ville kunne have sendt den i dag efter kl 16 men den var ikke klar til at blive sendt da jeg skrev til ham for få min siden,valgte først at ville betale i dag da han alligevel først kunne sende den i dag, forventer en vare kan sendes samme dag eller dage efter så jeg kan få den fredag eller lørdag (post nord om lørdagen).

Ikke nogen katastrofe, HVIS jeg for solgt min forstærker og returneret min effektforstærker har jeg et væsenligt større beløb til rådighed men kun hvis jeg for solgt til prisen.

Kan også beholde min effektforstærker (180 dage penge tilbage garanti) hvis der er preout på den næste jeg køber, så har jeg stadig 2 forstærker ;-)

Da jeg googled nad forstærkeren og hvilken effelforstærker der passede skrev en at nad 3150 skulle være en af de bedste af de ældre forstærker

Hvilken billig denon forstærker 31 Jan 2019 12:44 #11024

• Nydmusik
  • Nydmusik's profilbillede
  • Junior Member
  • Junior Member

gasolin skrev:

Har aldrig set en nad 3400 før, det så vidt jeg husker første gang.

Hvor god er den i forhold til en denon pma-700v? (hvis nogen der ved det?).

Har lidt problemer med fragten, ikke så meget at sælger ikke vil sende, men han vil sende i morgen torsdag efter kl 4 med gls (dba) for det er billigt, men kommer gls først og henter om fredagen kan jeg først få den på mandag og han vil helst ikke sende med postnord så jeg kan få den på fredag eller på posthuset,pakkepost om lørdagen (sælger ville betale det halve af udgiften til fragten) med mindre jeg betaler det som det koster.

Anden løsning jeg betaler lidt mere og så kommer han med dem på lørdag.

Jeg vil bare have at sælger sender den i morgen torsdag så jeg kan få den fredag (med mindre postnord kludre i det som er sket før).

Update: jeg tror bare jeg ignorere den nad 3400, den har samme problem som en nad C326BEE, varme HIFI4ALL Forum: NAD 2400 Stereo amplifier

Jeg vil foreslå dig, at læse dine opslag INDEN du poster. I dette tilfælde læser dine følgere en del omkring detaljer vedr. forsendelse og lev. tid, og ender med til sidst at læse, at du dropper apparatet! Tidsrøveri hos dem der følger dine indlæg.

Hvilken billig denon forstærker 31 Jan 2019 20:16 #11027

• gasolin
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Ja jeg droppede ham pga fragten (og naden mest pga temperaturen, men også fragten)

Skal da ikke forhindre mig i at finde noget andet,spørge herinde, siger bare tingene som de er.

Håber nogen kan svare mig på følgende omkring denon forstærker.

Jeg tænker det bliver en denon forstærker men vil gerne høre hvilken fra midten af 80'erne til midten af 90'erne der er bedst?

Der er en masse i 500,600,700,800,900 og 1000 serierne

F.eks pma 500 og 700v 715r,915r 520,720,920 860,1060 980,1080

Jeg vil gå som en fingerregl efter en forstærker som har ca 10x (eller mere) de antal watt som drifteffekten er på mine højtaler, som er 8 watt (hvor mange watt der skal til for at mine højtaler spiller 96db) .

Hvilken billig denon forstærker 31 Jan 2019 20:57 #11028

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
96 db = 1 watt
93 db = 2 watt
90 db = 4 watt
osv

k — Postimage.org

k — Postimage.org
  • Side:
  • 1
  • 2
Leveret af Kunena Forum