HiFi2you Banner11

Hjælp til JBL s412p

Mere
8 år 1 måned siden - 8 år 1 måned siden #700 af poulsen48
Besvaret af poulsen48 på emne Hjælp til JBL s412p
Okey undersøg gerne og kom gerne med input til hvad der skal prøves.

Er blevet smidt ud af min lejemål så jeg har kun lige koplet dem løs til den dag jeg fik dem hjem.

Får måske chancen for at kunne komme hjem i morgen og teste vidre der og finder jeg ikke løsningen der så må jeg vente til jeg engang finder en lejlighed jeg kan flytte ind i.

Så kom endelig med en masse indput til hvad jeg kan gøre.

Evt prøve og læse manualen over jbl s412p den er tilgenlig online bare søg på google jeg forstår desværre intet af den da den står på English og Google translate roder ordrene sammen så man stadig intet forstår ? Måske en mulighed ?

Om ikke anden siger jeg af hjertet tusen tusen tak for at du ville bruge din tid på at hjælpe mig. Det er jeg meget tak nemlig for. :-)
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved poulsen48.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 1 måned siden #703 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Hjælp til JBL s412p
Poulsen48 det er jo hyggeligt at hjælpe og tænk hvis det lykkedes at få hul igennem :-D

Er lidt spændt på hvad resultatet er af at prøve uden kabler i de øverste terminaler og ved kun at bruge den indbyggede forstærker.

Jeg har en lillebitte idé hvis JBL stadig har modsat fase på de højttalere som de havde i gamle dage ;-)

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: poulsen48

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 1 måned siden - 8 år 1 måned siden #704 af poulsen48
Besvaret af poulsen48 på emne Hjælp til JBL s412p
Heysa Jeg har ikke undersøgt det endnu men menes at vi faktisk prøvede det ude ved sælgeren med det resultat at der intet lyd kom overhoved.

Vi fandt frem til at alle kabler skulle tilsluttes før bassen gad og spille.


jeg er glad for at du ser det på den måde.
Kan jeg logge dig til og læse manualen til JBL S412P ? og se om du kan finde noget interessant der ?
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved poulsen48.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 1 måned siden #714 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Hjælp til JBL s412p

poulsen48 skrev: Heysa Jeg har ikke undersøgt det endnu men menes at vi faktisk prøvede det ude ved sælgeren med det resultat at der intet lyd kom overhoved.

Vi fandt frem til at alle kabler skulle tilsluttes før bassen gad og spille.


jeg er glad for at du ser det på den måde.
Kan jeg logge dig til og læse manualen til JBL S412P ? og se om du kan finde noget interessant der ?


Jeps den er downloaded og bliver nærlæst :lol:

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: poulsen48

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 1 måned siden #717 af poulsen48
Besvaret af poulsen48 på emne Hjælp til JBL s412p

Ribbontweeter skrev:

poulsen48 skrev: Heysa Jeg har ikke undersøgt det endnu men menes at vi faktisk prøvede det ude ved sælgeren med det resultat at der intet lyd kom overhoved.

Vi fandt frem til at alle kabler skulle tilsluttes før bassen gad og spille.


jeg er glad for at du ser det på den måde.
Kan jeg logge dig til og læse manualen til JBL S412P ? og se om du kan finde noget interessant der ?


Jeps den er downloaded og bliver nærlæst :lol:



Min gamle far har fri fra job i morgen så jeg ville prøve og se om jeg ikke kan få noget tidliger fri for så låner jeg fars bil hjem så jeg kan undersøge nærmer.der.

Håber inderligt at du lige kan sige du skal bare gøre sådan og sådan og så køre det.

Tænkte på om man skal vende + og - ? i subwoofer kabel via instillinger i min harman kardon forstærker ? om det kan være derfor jeg ikke kan skrue op og ned for volumen i den indbyggede forstærker ?

Eller har det ikke noget at sige ?..

Må nok indrømme at jeg kun er lidt teknisk, har stadig meget og lære inden for dette fag.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 1 måned siden - 8 år 1 måned siden #719 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Hjælp til JBL s412p

poulsen48 skrev:

Ribbontweeter skrev:

poulsen48 skrev: Heysa Jeg har ikke undersøgt det endnu men menes at vi faktisk prøvede det ude ved sælgeren med det resultat at der intet lyd kom overhoved.

Vi fandt frem til at alle kabler skulle tilsluttes før bassen gad og spille.


jeg er glad for at du ser det på den måde.
Kan jeg logge dig til og læse manualen til JBL S412P ? og se om du kan finde noget interessant der ?


Jeps den er downloaded og bliver nærlæst :lol:



Min gamle far har fri fra job i morgen så jeg ville prøve og se om jeg ikke kan få noget tidliger fri for så låner jeg fars bil hjem så jeg kan undersøge nærmer.der.

Håber inderligt at du lige kan sige du skal bare gøre sådan og sådan og så køre det.

Tænkte på om man skal vende + og - ? i subwoofer kabel via instillinger i min harman kardon forstærker ? om det kan være derfor jeg ikke kan skrue op og ned for volumen i den indbyggede forstærker ?

Eller har det ikke noget at sige ?..

Må nok indrømme at jeg kun er lidt teknisk, har stadig meget og lære inden for dette fag.


Jeg skal lige tjekke hvordan forstærkersignalet i højttalerne og højttalersignalet fra surroundforstærkeren ser hinanden indeni de højttalere, derfor er det lidt spændende hvordan forstærkeren i højttalerne opfører sig når kun den er sat til med et phonokabel fra surroundforstærkeren.

I "gamle" dage var JBL modsat alle andre på den måde at når man satte + på + på højttalerne, så slog enheden indad, hvor alle andre slog udad.
Spillede man f.eks med JBL og Dali samtidig, så skulle man vende + & - forkert på JBL ellers modarbejdede (udfasede) de hinanden og lyden blev meget spøjs + der var minimum af bas

Muligvis bliver signalet via phobokablet "kvalt" af signalet via højttalerkablerne, men det bør vi kunne finde ud af ved at prøve med kun phonokablet

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved Thomas.
Følgende bruger(e) sagde tak: poulsen48

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum