HiFi2you Banner11

Gæt en højttaler

Mere
7 år 3 måneder siden #3838 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Gæt en højttaler

Kjeldsen skrev: nix - der var temmeligt mange omkring.

Det vidner blot om at visse parametre er vigtigere end andre. Det er blot ikke samme parametre hos os alle, der er lige vigtige og heller ikke alle parametra vi alle overhovedet kan høre og dermed naturligvis ikke lægger nogen værdi.

Der findes personer for hvem den absolutte fase er meget vigtig og for andre er den totalt ligegyldig.


Ja det var tråden om "verdens bedste højttaler"

Men det var kun Jan Nielsen der var "proff"(high fidelity), de andre var "bare" som os andre.

Men der var en enkelt ting ingen rigtig tænkte over - Jeg nævnte det, men blev brændt på bålet med det samme :-D Jeg tror egentlig også jeg blev spiddet og som det sidste blev jeg selvfølgelig udelukket, for man må da ikke spørge ind til noget en person har brugt mange penge og tid på :silly:

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
7 år 3 måneder siden #3839 af Kjeldsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 3 måneder siden #3840 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Gæt en højttaler

Kjeldsen skrev: her er den for de der ikke kender den

www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66571&PN=1&TPN=1
www.soundimage.dk/Friends/Holger.htm


Jeg husker at frekvenskurven af de højttalere blev lagt op på hifi4xxx og en nu afdød person skrev:
Jeg troede ikke de havde frigivet bjergruten til Tour De France endnu :-D :-D :-D

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nielsen
  • Gæst
  • Gæst
7 år 3 måneder siden #3841 af Nielsen
Besvaret af Nielsen på emne Gæt en højttaler
Jeg tror den kæmpehøjtaler overraskede ved ikke at være helt så elendig, som alle havde forventet.
Men jeg er også helt sikker på, at hvis man havde haft en mere korrekt højtaler at sammenligne direkte op imod, så ville den falde til jorden med et kæmpe brag.

Jeg har mange gange siddet ved siden af folk, som lyttede på et set-up og udtalte, at det var da utrolig godt, og de nød såmænd også det gode perspektiv osv. Hvor min realitet var, at der overhovedet ikke forefandtes perspektiv. Det er alt for ofte, at folk stiller sig tilfreds med lidt dybde midt mellem højtalerne, hvor det meste af musikken i øvrigt er crowded sammen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
7 år 3 måneder siden - 7 år 3 måneder siden #3842 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne Gæt en højttaler

Nielsen skrev: Jeg har mange gange siddet ved siden af folk, som lyttede på et set-up og udtalte, at det var da utrolig godt, og de nød såmænd også det gode perspektiv osv. Hvor min realitet var, at der overhovedet ikke forefandtes perspektiv.


Er det ikke synonym med smag og behag? Eller er der et mere dækkende begreb? Det kan ikke måles skulle jeg mene. Kun vurderes subjektivt.
Sidste redigering: 7 år 3 måneder siden ved Kaj..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 3 måneder siden - 7 år 3 måneder siden #3843 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Gæt en højttaler

Nielsen skrev: Jeg tror den kæmpehøjtaler overraskede ved ikke at være helt så elendig, som alle havde forventet.
Men jeg er også helt sikker på, at hvis man havde haft en mere korrekt højtaler at sammenligne direkte op imod, så ville den falde til jorden med et kæmpe brag.

Jeg har mange gange siddet ved siden af folk, som lyttede på et set-up og udtalte, at det var da utrolig godt, og de nød såmænd også det gode perspektiv osv. Hvor min realitet var, at der overhovedet ikke forefandtes perspektiv. Det er alt for ofte, at folk stiller sig tilfreds med lidt dybde midt mellem højtalerne, hvor det meste af musikken i øvrigt er crowded sammen.


De mente at lyden var uden fasefejl og hang godt sammen.
Der er vel et par meter mellem højttalerne og 6.7 meter fra dem til lyttepladsen.

Lyden på grøn koncert smelter også fint sammen......... 40 meter væk :lol:

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 7 år 3 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum