HiFi2you Banner11

Pioneer S-X20

Mere
5 år 9 måneder siden #9679 af Mortenhoe
Pioneer S-X20 blev oprettet af Mortenhoe
Pioneer S-X20 højtalere i alu kabinetter. Sjov lille højtaler. Jeg fandt dem i bluecity. Jeg skildte dem lige ad, for at trykke gitrene foran tweeteren ud på begge højtalere. Der sidder en soft dome tweeter og en paper cone enhed. De er i ret god stand, trods de sikkert er fra 80'erne. Jeg skal dog lige have nye kondensatore hjem til delefiltrene. Forstærkeren skal ret langt om på potmeteret, før de gider at producere noget nævneværdigt i de lave frekvenser. Men trods deres størrelse, spiller de bedre end jeg havde håbet på, da jeg købte dem :-)






Elektrikeren.
Mortenhoe på Hoved-fi

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
5 år 9 måneder siden - 5 år 9 måneder siden #9680 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne Pioneer S-X20
Bas. Kigger du nøje på hullerne i kurven til basenheden ser du at arealet af disse tilsammen er knapt på størrelse med arealet af membranen, som i sig selv ikke er ret stor. De små huller begrænser ydeevnen i bassammenhæng. Sammenlign basenhedens størrelse med diameteren af tweeteren. Der er i virkeligheden tale om en diskant/mellemtonesektion. Og laver du en konstellation med en basenhed er det sikkert en rigtig fin og velspillende løsning.

At du skal skrue op før "bassen kommer med" skyldes at ørerne kræver mindst 60-70dB lydstyrke før de registrerer bastonerne. Jævnfør Fletcher/Munson kurven. Og er der i forvejen et beskedent basniveau fra signalkilden skal der yderligere drejes på knappen før ørerne accepterer det som et helstøbt resultat. Er højttaleren fra 80'erne er den ydermere produceret til brug sammen med forstærkere udstyret med loudness kontrol, som ved gradvis lavere lydstyrker hæver basniveauet med op til 10- 15 dB. Den funktion er sidenhen blevet udfaset og ordet anvendt i en helt anden sammenhæng.
Sidste redigering: 5 år 9 måneder siden ved Kaj..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum