HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE: Dynaudio Excite 14 under halv pris

Dynaudio Excite 14 under halv pris 06 Jun 2019 09:47 #11777

• gasolin
  • gasolin's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 1
  • Modtagne Tak: 0
Sidder og google lidt højtaler

Finder Dynaudio Excite 14 til under halv pris og tænker wooow 1/3 billigere end dynaudio Emit M10 (som jeg har haft) .

Men har desværre kun en Denon Rcd -m41dab med mission qx-2 (88db), ikke at det er et dårlig all in one system, det faktisk super lækkert, spiller rigtig godt og rimelig højt med 88db højtalere.

Problemet er bare dynaudio Excite 14 har bare en super lav følsomhed, måske kun 83db (stereophile), det kræver ca 100 watt for at spille højt og det har jeg ikke.

Hvor gode er de,synes ikke de topper test på samme måde som emit 10 og 20 gør

Hvor lidt er nok, både følsomhed,watt så svare det jo til en lille rør forstærker og meget ineffektive højtaler som nok ikke har den store dynamiske overskud til rock og elektronisk musik.

www.stereophile.com/content/dynaudio-exc...speaker-measurements

www.whathifi.com/dynaudio/excite-x14/review

lydogbillede.dk/test/dynaudio-excite-x14/

audiobutikken.dk/produkter/828-dynaudio/2161-exite-x14/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Dynaudio Excite 14 under halv pris 06 Jun 2019 17:33 #11778

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 8
  • Modtagne Tak: 75
Kender ikke højttaleren men fra 88 til 83 db's følsomhed svarer til at du skal have Ca 4dobbelt effekt.
Men de må da være godt døde i sværene.
Men ellers plejer Dynaudio nu nok at lave gode højttalere. Den lave følsomhed kunne tyde på et forsøg på at få så meget dybbas ud som muligt i den størrelse.

Dynaudio Excite 14 under halv pris 06 Jun 2019 17:40 #11779

• gasolin
  • gasolin's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 1
  • Modtagne Tak: 0

Thomas skrev: Kender ikke højttaleren men fra 88 til 83 db's følsomhed svarer til at du skal have Ca 4dobbelt effekt.
Men de må da være godt døde i sværene.
Men ellers plejer Dynaudio nu nok at lave gode højttalere. Den lave følsomhed kunne tyde på et forsøg på at få så meget dybbas ud som muligt i den størrelse.

Tænker jeg også men de går trods alt kun ned til 50hz som også emit m10 og 20 gør.

Skal vi regne med jeg har 2x20 watt skulle det være ca 97db i teorien og det er ganske ok, selv om 97db kan være meget højt så er 2x20 watt og 83db bare ikke meget, men det godt nok en god pris.

Mission QX2 vil jeg sige er i samme klasse som emit 20 men har måske mere bas. Uanset den lave følsomhed burde dynaudioerne være en i en højere klasse.

• Side:
  • 1
Leveret af Kunena Forum