HiFi2you Banner11

Cerwin Vega DC 1215 mk2 Special Edition

Mere
4 år 2 måneder siden #12498 af Mstrandholt
Jeg vil lige kvittere Thomas for den store hjælp.
Det lykkedes for ham, via en måling at konstatere at diskant/mellemtone området spillede i modfase.
Så jeg fandt skruetrækkeren frem, og det viste sig at terminalerne var byttet på enhederne.
Det er naturligvis en helt anden højttaler nu, og jeg kan glæde mig over at delefilteret virker til at være i topform!.

God dag.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Maleren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 2 måneder siden - 4 år 2 måneder siden #12499 af Maleren
Besvaret af Maleren på emne Cerwin Vega DC 1215 mk2 Special Edition
Aghh selvfølgelig... "Det lyder som en hånd for munden".... Godt det lykkes for jer, og god fornøjelse med højttalerne;)

Mvh
Sidste redigering: 4 år 2 måneder siden ved Maleren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 4 måneder siden #13582 af Robbe
Hej.. jeg faldt lige over denne tråd.. jeg har også selv næsten lige købt ovennævnte CW.. mine lyder heller ej særlig godt.. mellemtone overdøver alt.. (der er meget af den)

Er jeg så heldig at du MStrandholt eller en anden har informationer om hvordan ledningerne fra delefilter til enhederne skal sidde..
Jeg har skiftet alle elektrolytter til nye bedre.. det hjalp minimalt.. har prøvet at fasevende mellemtone og diskanten..

Synes virkelig også at jeg mangler bas.. mine dc15 eller dc 1515 sparker meget mere end 1215.. og det kan da ikke helt passe.. der skulle være mere bund i 1215 hvad jeg husker.,

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 4 måneder siden - 3 år 4 måneder siden #13583 af Thomas

Robbe skrev: Hej.. jeg faldt lige over denne tråd.. jeg har også selv næsten lige købt ovennævnte CW.. mine lyder heller ej særlig godt.. mellemtone overdøver alt.. (der er meget af den)

Er jeg så heldig at du MStrandholt eller en anden har informationer om hvordan ledningerne fra delefilter til enhederne skal sidde..
Jeg har skiftet alle elektrolytter til nye bedre.. det hjalp minimalt.. har prøvet at fasevende mellemtone og diskanten..

Synes virkelig også at jeg mangler bas.. mine dc15 eller dc 1515 sparker meget mere end 1215.. og det kan da ikke helt passe.. der skulle være mere bund i 1215 hvad jeg husker.,


Her er lidt ;-)

Bilag ikke fundet





Bilag ikke fundet


_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 3 år 4 måneder siden ved Thomas.
Følgende bruger(e) sagde tak: Robbe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 3 måneder siden #13584 af Robbe
Hej igen..
og mange tak.. kan se alle mine ledninger sidde rigtig.. men har en spole der er smeltet.. den første som kommer lige efter tilslutnings og går til bassene.. De 0,022mH der er angivet på dit diagram går jeg ud fra er en fejl.. det er vel 0,22mH den skal være??

Kan også se du har en modstand til front diskanten på 1.1 ohm.. den har jeg ikke på mit filter!
Robert

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 3 måneder siden #13585 af Thomas

Robbe skrev: Hej igen..
og mange tak.. kan se alle mine ledninger sidde rigtig.. men har en spole der er smeltet.. den første som kommer lige efter tilslutnings og går til bassene.. De 0,022mH der er angivet på dit diagram går jeg ud fra er en fejl.. det er vel 0,22mH den skal være??

Kan også se du har en modstand til front diskanten på 1.1 ohm.. den har jeg ikke på mit filter!
Robert


Ja hvis den spole er smeltet helt sammen (kortsluttet) så spiller den 12" højere op i frekvens og det lyder som for meget mellemtone.
Den 1.1 ohm modstand dæmper diskanten en anelse og mangler den kan det faktisk også gøre at det lyder som om mellemtone og diskant er for maget fremme.
Jeg ved ikke om der er lavet flere versioner af MKII

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Robbe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum