HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

Tilpasning 04 mar 2020 19:48 #12629

• Nydmusik
  • Nydmusik's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Modtagne Tak: 6
Tak for ordene Svalen, men jeg er ikke enig i din opfattelse om min interesse for overtoner, fremfor det i bunden. Tværtimod faktisk. En god diskantgengivelse er lækkert, og nødvendigt hvis strygerne ikke skal hyle så blodet flyder ud af ørene, og et bækken godt og naturligt gengivet får stive hård frem, men det er efter min mening ikke musikalsk nødvendigt - det er bare hi-fi ;-)

For det er bunden, som musikken ofte bygger på, især i rytmisk musik, der er så vigtigt musikalsk, og derfor har jeg kæmpet en kamp i årevis, for at få en bund som gør det muligt at høre hvad lavfrekvente instrumenter spiller - hele tiden, ikke bare når de andre holder mund, og med kraft og saft - når det kræves. I symfonisk musik spiller kontrabasserne ikke så højt, men de skal høres alligevel. Rytmisk musik bliver meget bedre når man kan høre bas og trommer, for det er ofte dem der er med til at få det til at swinge. Jeg vænnede mig aldrig til, at basresonanser ødelagde det hele. Og det gør det vist mange steder.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tilpasning 05 mar 2020 19:34 #12638

• Svalen
  • Svalen's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Modtagne Tak: 1
Jeg skulle måske alligevel have sagt ja til de høreapperater......Hvilke kabler mon de bruger i dem...går der ikke for meget tabt i de digitale tilpasninger? Det er måske det vi må udforske i fremtiden.
Godt lyt til jer på denne kanal.
Anbefalinger til lyt: Judith Owen: Rediscovered (halvdelen af albummet) og koncert i Tyskland på youtube
God weekend.

Tilpasning 05 mar 2020 20:04 #12639

• Mik112
  • Mik112's profilbillede
  • New Member
  • New Member
For det er bunden, som musikken ofte bygger på, især i rytmisk musik, der er så vigtigt musikalsk, og derfor har jeg kæmpet en kamp i årevis, for at få en bund som gør det muligt at høre hvad lavfrekvente instrumenter spiller - hele tiden, ikke bare når de andre holder mund, og med kraft og saft - når det kræves. I symfonisk musik spiller kontrabasserne ikke så højt, men de skal høres alligevel. Rytmisk musik bliver meget bedre når man kan høre bas og trommer, for det er ofte dem der er med til at få det til at swinge. Jeg vænnede mig aldrig til, at basresonanser ødelagde det hele. Og det gør det vist mange steder.[/quote]

Hos Trio'er som eks.v. Cream, Youngflowers, Police og mange andre, er bas og trommer 80% af setupet. Kan man ikke udskille/høre diverse trommer og basgange er der sgu ikke meget musik tilbage i deres musik, bortset fra vokal og en guitar ;-)

Tilpasning 06 mar 2020 10:56 #12645

• Nydmusik
  • Nydmusik's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Modtagne Tak: 6

Svalen skrev: Jeg skulle måske alligevel have sagt ja til de høreapperater......Hvilke kabler mon de bruger i dem...går der ikke for meget tabt i de digitale tilpasninger? Det er måske det vi må udforske i fremtiden.
Godt lyt til jer på denne kanal.
Anbefalinger til lyt: Judith Owen: Rediscovered (halvdelen af albummet) og koncert i Tyskland på youtube
God weekend.

Høreapparater, Svalen, det tænker jeg også på kommer en dag, men jeg ser mange koncertgængere bære dem, og så må de jo alligevel have lydmæssig udbytte af koncerterne - og mit anlæg lyder jo fuldstændig som var man i koncertsalen ;-) ;-), så det må jeg leve med herhjemme når dagen kommer ;-)
Hvis høreapparatfabrikanterne en dag finder ud af hvad nogle folk er villige til at betale for kabler, vil de nok introducere kabler - indtil da nøjes de fortsat nok med loddeforbindelser ;-)
DSP indfører sikkert nogle unoder, men i mit tilfælde, hvor jeg med foobar2000 korrigerer nogle dB i bunden (trods megen akustikforbedring af rummet) er fordelene meget større end ulemperne, som jeg i øvrigt ikke kan høre.
Judith Owen - jo, god musik, men den har jo den der voldsomme komprimering af især hendes stemme, som får hendes visken og lave stemmeføring til at være næsten ligeså kraftig som når hun synger til - sådan synger jo ingen. Prøv at lytte efter det. Musik, som derfor anvendes af producenter af ultradyre apparater, så man virkelig kan høre hvor godt det lyder! A fatter ed it'. Men bassen er god - dejlig fedme og tyngde, og den går ret dybt.

Sidste redigering: af Nydmusik. Begrundelse: tilføjelse af to ord

Tilpasning 06 mar 2020 19:46 #12649

• Svalen
  • Svalen's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
Selvfølgelig manden der spiller er Leland Sklar en af de bedste basguitarister der har gået på denne jord.

Tilpasning 06 mar 2020 20:01 #12650

• Svalen
  • Svalen's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
Glemte lige noget: Selvfølgelig er lyden på youtube indslaget temmelig under niveau, det kan selv jeg let høre, men indholdet er stort set identisk med hendes nyeste plade så der lyder det meget bedre, Jeg streamer fra Tidal HiFi, og jeg mener at lyden er ca lige så god som fra CD .Dette giver jo adgang til nye horisonter Fx Sara K og Shelby Lynne mm.

Tilpasning 07 mar 2020 00:19 #12652

• Thomas
  • Thomas's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 8
  • Modtagne Tak: 88

Svalen skrev: Selvfølgelig manden der spiller er Leland Sklar en af de bedste basguitarister der har gået på denne jord.

Jeg stemmer på Chris Squire :cheer:

Leveret af Kunena Forum