HiFi2you Banner11

Forskel på tyndt og tykt højtalerkabel ?

Mere
6 år 3 måneder siden #8296 af Miki
Som viser hvordan en puls ser ud før og efter et givent kabel.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
6 år 3 måneder siden - 6 år 3 måneder siden #8297 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne Forskel på tyndt og tykt højtalerkabel ?

Miki skrev: Som viser hvordan en puls ser ud før og efter et givent kabel.


Naturligvis! :silly:

Er hensigten at jeg og andre skal fortolke din målemetode, som bevis for at strømfortrængning og induktion er ikke eksisterende i højttalerkabler?Under 80kHz? Og at data i linket her er fri fantasi? Som endnu et eksempel på storytelling. Udtrykket du ofte bruger?

Og så glemmer du at måle på begge kablets ledere. Signalet skal jo retur igen. ;-)
Sidste redigering: 6 år 3 måneder siden ved Kaj..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 3 måneder siden - 6 år 3 måneder siden #8300 af Miki
Jeg måler skam på hele kablet, det er et hurtigttegnet principdiagram.
Det begynder at blive trivielt at svare på underlige spørgsmål. Jeg tror bare jeg vil fortsætte med mine målinger og så kan Kaj fortsætte sit allersteds nærværende marketings arbejde.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse
Sidste redigering: 6 år 3 måneder siden ved Miki.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
6 år 3 måneder siden #8302 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne Forskel på tyndt og tykt højtalerkabel ?
Miki.
Jeg stiller spørgsmålene af interesse for emnet. Men det ved du jo.
Det er vigtigt for mig, at vide præcist hvordan man kommer frem til et givet resultat. Jeg opfatter det sådan, at vi deler den interesse. Derfor mine spørgsmål.

Marketing. Hvis udsagn, argumenter og forklaringer er lig med markedsføring er hverken du eller jeg fri af den trang til at benytte sig af det. Fortsæt og lad os se dine resultater.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden #8409 af Miki
Jeg har målt lidt på de kabler jeg selv anvender, det er 10 kvadrat monteringsledning.
Jeg måler ikke impedans, frekvensgang og forvrængning denne gang, da jeg synes det er irrelevant, når det er audioområdet vi beskæftiger os med.
Herunder impulsmålingen.
Blå kurve er før kabel og rød kurve er efter kabel. Bordeaux er differencen før og efter kabel.
Spidsspændingen er 46 Volt og spidsstrømmen er over 11 Ampere, m.a.o. der spilles højt.


Der er en forskel på 2,3 % før og efter kabel. Kablet måler lidt bedre end de tidligere målte kabler pga. det større tværsnit.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse
Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: TommyBoy

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden #8410 af TommyBoy
hvor langt er det ? og er belastningen rent ohmsk ?

snakeoil findes ikke i virkeligheden, det vil normal sund fornuft hurtigt afsløre.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum