HiFi2you Banner11

Forskel på tyndt og tykt højtalerkabel ?

  • Zig
  • Gæst
  • Gæst
6 år 2 måneder siden #8541 af Zig
Efter diverse rejser i udenlandske fora, vender jeg snuden hjemad igen.....og får helt lyst til igen at vise min totale uvidenhed om alting hifi.

Jeg aner vitterlig ikke, hvad jeg skal mene om kabler - til trods for, at jeg har læst uanede mængder om dette umulige emne. Men det har ikke forhindret mig i at købe nogle hjemmelavede kabler fra en engelsk tosse, der (jeg havde nær sagt selvfølgelig) bruger metal, der ellers kun bliver brugt i jetfly. Og jeg, der ikke tror på det her plidder-pladder, hører en ENORM forskel......

Og jeg kan ikke lade være med at spørge: Hvad foregår der her?

Og i denne forbindelse er jeg kommet til den konklusion, at jeg slet slet ikke forstår, hvad strøm er for noget. Jo, jo, jeg har også læst om det - men jeg tror heller ikke på, hvad jeg har læst..... Og jeg er langt fra sikker på, at vi ved, hvad strøm er for noget. Ja, der er uendelig mange forklaringer - og også en konsensus blandt videnskabsfolk - men gad vide om det holder?

Så jeg har en mistanke om, at de gamle modeller om, hvad elektricitet er for noget, trænger til en fornyelse - og jeg ved, at det åbner døren til al mulig mystik - men, når det nu er musikken, det her til syende og sidst handler om, så skulle vi måske lade videnskabelige forklaringer ligge.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
6 år 2 måneder siden #8542 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Forskel på tyndt og tykt højtalerkabel ?
Har du et link til den engelske tosse?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Zig
  • Gæst
  • Gæst
6 år 2 måneder siden - 6 år 2 måneder siden #8543 af Zig
Jeps!

Men jeg skulle måske lige komme med en advarsel først. Hans forum har en meget special tone, der både kan virke spændende og dynamisk men også samtidig ret så giftig...... og så har han også en hjemmeside, hvor han sælger sit udstyr. Som sælger er han meget professional, men som forum-ejer er han krakilsk og lunefuld - men når man lærer ham at kende, så er han også bare en bamse, der gerne vil elskes, selv om han kan være uelskelig og uartig.

Hans hjemmeside er: www.nvahifi.co.uk

Hans forum er: hifisubjectivist.org

Jeg har købt hans såkaldte "starter set", hvor man får forforstærker + forstærker + højttaler-kabler + signalkabel + porto til kr. 2700.

Og tro det eller ej - men det er den bedste lyd, jeg nogensinde har hørt!!!

Og så har jeg ikke kunnet dy mig for at bestille en større forstærker, og har også fået de her "bedre kabler" til rimelige penge......

Så alt i alt et farligt sted at besøge. 8-)

You have been warned.
Sidste redigering: 6 år 2 måneder siden ved Zig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden #8544 af TommyBoy
ingen garanti på deres forstærkere, hvis man ikke bruger deres højtaler kabel,
max 200pf pr meter (hvilket er ultra meget) så det bør gå fint med "normale" kabler også,
i øvrigt flotte forstærkere, jeg kan rigtigt godt lide designet, ved intet om hvad de ellers kan ud over at se flotte ud,

snakeoil findes ikke i virkeligheden, det vil normal sund fornuft hurtigt afsløre.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden - 6 år 2 måneder siden #8545 af gasolin
Yderst rimelige priser, dog bliver det lidt dyrt hvis man har en pladespiller Ebay
Sidste redigering: 6 år 2 måneder siden ved gasolin.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden #8546 af Thomas

Zig skrev: Jeps!

Men jeg skulle måske lige komme med en advarsel først. Hans forum har en meget special tone, der både kan virke spændende og dynamisk men også samtidig ret så giftig...... og så har han også en hjemmeside, hvor han sælger sit udstyr. Som sælger er han meget professional, men som forum-ejer er han krakilsk og lunefuld - men når man lærer ham at kende, så er han også bare en bamse, der gerne vil elskes, selv om han kan være uelskelig og uartig.

Hans hjemmeside er: www.nvahifi.co.uk

Hans forum er: hifisubjectivist.org

Jeg har købt hans såkaldte "starter set", hvor man får forforstærker + forstærker + højttaler-kabler + signalkabel + porto til kr. 2700.

Og tro det eller ej - men det er den bedste lyd, jeg nogensinde har hørt!!!

Og så har jeg ikke kunnet dy mig for at bestille en større forstærker, og har også fået de her "bedre kabler" til rimelige penge......

Så alt i alt et farligt sted at besøge. 8-)

You have been warned.


Du kan ikke være bekendt at linke til sådan noget :cheer: :-p

I øvrigt burde alle lære hinandens skrivemåder/skrivetone på diverse fora at kende :-D Jeg øver mig stadig :-)

_________________________________________________________________________________________________________
moeberg.dk/saadan-genkender-du-narcissist/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum