HiFi2you Banner11

Forskel på tyndt og tykt højtalerkabel ?

  • Zig
  • Gæst
  • Gæst
6 år 1 måned siden #8583 af Zig
Tak Miki.

Jeg tror jeg har haft den samme åbenbaring, som Kaj fik da han skrev:

Jeg er blevet ganske meget klogere på hvor overliggeren for det tekniske niveau ligger. Bare en konstatering. Ikke en kritik. :unsure:


En mand, der har set en film 50 gange taler med en mand, der inhalerer helium for morgenmad....

Mit liv er for kort til den slags og Radio 24syv bliver hermed føjet til min berufsvorbudt liste.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • WymaxReborn
  • Gæst
  • Gæst
6 år 1 måned siden - 6 år 1 måned siden #8584 af WymaxReborn
Besvaret af WymaxReborn på emne Forskel på tyndt og tykt højtalerkabel ?
På emnet "hvordan og hvorfor virker hi-fi" er jeg på samme side som Zig... Enkelte gange interesserer det mig at man måske kan gøre det bedre ved at skifte en komponent, men jeg kommer aldrig så langt som til at ville finde ud af hvorfor. Det eneste jeg måler på er bias på rør (hvilket er nemt), så de kører som de skal.

Hi-fi er for mig egentlig kun en vej, ikke et mål. Når jeg hører musik må det gerne være i bedste kvalitet, men jeg er forbi den tid hvor jeg vil undersøge småting for at se om det kan blive bedre. Lige nu forsøger jeg decideret at afholde mig fra det, selv om det nogle gange kan være svært.

Mit teknikbehov får jeg stillet på arbejde, hvor jeg ofte er nødt til at dykke dybt ned i uhyrets mave for at finde ud af hvorfor koden virker som den gør. Når jeg så har fri vil jeg egentlig helst bare nyde, Så om kabler overhovedet virker ud over at kunne lede, det rager mig efterhånden et vist sted, jeg behøver ingen teknisk forklaring på det. Har jeg overbevist mig selv om at det nuværende højttalerkabel er det bedste uden at kunne måle det er også ligegyldigt, men efter "krav" fra community'et har jeg selvfølgelig forsøgt at sammenligne før og efter, og det er jeg lidt træt af - at nogle skal stille krav til at jeg skal kunne dokumentere, og synes at jeg er en tåbe fordi jeg hverken kan eller vil.

Så der er flere tilgange til hi-fi, både forståelse og anvendelse. Det vigtige er at vi kan rumme at vi ikke alle er ens, ellers bliver hi-fi bare til noget vi skændes om, og det driver intet formål.
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved WymaxReborn.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #8585 af Miki
Lige præcis Wymax.
Det er vel egentlig også det der foregår i udsendelsen, man lytter til hinanden og argumentere for sine synspunkter.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Zig
  • Gæst
  • Gæst
6 år 1 måned siden - 6 år 1 måned siden #8587 af Zig

Det er vel egentlig også det der foregår i udsendelsen, man lytter til hinanden og argumentere for sine synspunkter.


Selvfølgelig skal vi allesammen have lov til at kunne lide et program (eller hade det) uden at skulle forsvare det. Så det var en god udsendelse for dig, Miki. Fair nok.

Men jeg kunne kun høre endnu et eksempel på denne moderne sygdom - jeg ved ikke hvad det skal hedde, men vil prøve med "Medie-Tække". Fysikeren blev verdenskendt i Danmark ikke på grund af hans viden, men på grund af hans stemme. Jeg kender ikke den anden, men jeg hører ham som en Medie-Zombie fyldt med kvikke/dumme bemærkninger, der kan forveksles med klogskab kun fordi det er en medie-servering og ikke et menneske, man sidder ved siden af.

Og jeg frygter, at vi moderne mennesker er blevet overvældet af disse virtual realities, og kan ikke mere se forskellen mellem en gorilla og en mand i en gorilla-dragt.

Sorry. Der må være noget i den udsendelse, der gik mine ører forbi..... Endnu et eksempel på hifi-subjektivisme og forskellen mellem tykt og tyndt konversation.
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved Zig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Zig
  • Gæst
  • Gæst
6 år 1 måned siden - 6 år 1 måned siden #8588 af Zig
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved Zig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
6 år 1 måned siden - 6 år 1 måned siden #8589 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne Forskel på tyndt og tykt højtalerkabel ?
På bølgelængde. Metaforen for mennesker, som forstår hinanden. Hinandens synspunkter, holdninger og referencer. Uden nødvendigvis at dele opfattelse af og holdning til dem.

I virkeligheden er det vi taler om, skriver om og debatterer vigtigt for nogle og gabende uinteressant for andre. Idet vi alle vælger og fravælger muligheder. For i takt med alder opsamles der et hav af informationer, som tilsammen udgør ”sandheden”. Erfaringen. Den individuelle reference for hvordan man oplever, sorterer og acceptere nye input. Spørgsmålet er hvor brede vores døre er. Dørene, som har det med at lukke sig i takt med alderen.

For jeg er mere på bølgelængde med Zig end man kunne tro. I virkeligheden er jeg på samme hold når det handler om filosofiske betragtninger. Bortset fra at jeg her vælger at være ”På bølgelængde med Elektronikken". Titlen på bogen til DR TV serien af samme navn, som åbnede mine øjne for emnet. Omkring konfirmationsalderen. Hvor erfaring endnu ikke havde fortæret hjernekapaciteten. Mens jeg ledte efter sandheden, som jeg ikke har fundet endnu. Døren er fortsat åben :-p
Tilbage til trådens emne. Valg eller fravalg. Årtiers påstande om lydforskel på kabler må et eller andet sted kalde på en forklaring. Men er der interesse for at finde den? That's the question?
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved Kaj..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum