HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE: Audioquest/-Truth

Audioquest/-Truth 29 jan 2018 17:32 #8609

• stiv
  • stiv's profilbillede Emne forfatter
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
  • Modtagne Tak: 5
Er Quest & Truth fra den samme fabrikant !...

Når jeg Googler på de 2 kabler, ser de meget ens ud.

Vh
:cheer:
Bilag:

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Audioquest/-Truth 29 jan 2018 17:43 #8612

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Væk
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 64

stiv skrev: Er Quest & Truth fra den samme fabrikant !...

Når jeg Googler på de 2 kabler, ser de meget ens ud.

Vh

Ja deres AudioTRUTH er niveauet over AudioQUEST ;-) (sådan var historien i hvert fald for 20 år siden)

_________________________________________________________________________________

Tror der er mange der ligefrem kan li at blive holdt i ørerne af Mr. Gige :-D :-D

_________________________________________________________________________________

Tror der er mange der ligefrem kan li at blive holdt i ørerne af Mr. Gige :-D :-D
Sidste redigering: af Thomas.

Audioquest/-Truth 29 jan 2018 17:58 #8613

• stiv
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Mange tak Ribbontweeter :lol:

Jeg har de Guest 2, og dem har jeg skralde overtrækket af og rettede ud, det gav en lidt bedre top.
Så da jeg så de Truth 3 til salg, blev jeg nysgerrig :-D

Vh

Sidste redigering: af stiv.

Audioquest/-Truth 31 jan 2018 14:13 #8648

• stiv
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Så fik jeg fat i sådan et sæt 2 meters Audiotruth kabler, spændende med lidt nyt at lege med (ja ja, ved godt at de er 20 år gamle) :-D

Fik dette sæt med gratis :-p

En hyggelig sælger, der arbejder som R&D Engineer her: Home - Pascal Audio

The leading provider of pro audio amplifier electronics

Pascal assists pro audio equipment manufacturers to achieve faster time to market with more competitive products, by providing dedicated amplifier electronics and support in developing optimum power solutions.

Assess the strategic alignment of your company's growth objectives and our business philosophy

About Pascal
Pascal reveals line up of dedicated amp modules for power amplifier designsSep 2018Read more
New L-PRO series amplifier modules releasedSep 2018Read more
Pascal unveils redesigned and repurposed websiteAug 2018Read more

Sidste redigering: af adm.

Audioquest/-Truth 31 jan 2018 14:23 #8649

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Væk
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Dengang var det dyre kabler, i dag ville de koste flere tusinde pr meter :-D

Men husk at minuslederens isolering er ledende ;-)

Audioquest/-Truth 31 jan 2018 14:37 #8650

• stiv
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret

Ribbontweeter skrev: Dengang var det dyre kabler, i dag ville de koste flere tusinde pr meter :-D

:?: minuslederens isolering er ledende.........hvad mener du med det :!:

Kan det passe, at Truth 3-kablet kostede 600-kr. pr. meter, den gang for 20 år siden :cheer:

Audioquest/-Truth 31 jan 2018 14:39 #8651

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Væk
  • Platinum Member
  • Platinum Member

stiv skrev:

Ribbontweeter skrev: Dengang var det dyre kabler, i dag ville de koste flere tusinde pr meter :-D

Kan det passe, at Truth 3-kablet kostede 600-kr. pr. meter, den gang for 20 år siden :cheer:

Ja prisen passer meget godt.

Den sorte isolering på minuslederne kan der gå strøm igennem

Audioquest/-Truth 31 jan 2018 15:08 #8653

• WymaxReborn
  • WymaxReborn's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 10
Det er, i mine øjne, ganske fine kabler. I min ungdom havde jeg nogle (dengang var det bare sjovt), og for et par år siden købte jeg et brugt AQ af samme slags. Jeg kan ikke huske model, navnet er slidt af kappen, men et tilsvarende mørkeblåt, med 5 røde og 5 sorte. Det har nok været modellen under Midnight.

Det gør det ganske godt, jeg syntes dog at mit NLE stadig lyder bedre, men nu synes jeg også bedst om solidcore frem for stranded. Men det er træls at afisolere :blush:

Alle de påståede dobbeltprofiler på Anmeldelser af Hifi4all | Læs kundernes anmeldelser af www.hifi4all.dk , men det kræver stadig kun én person at have skyklapper på... Magtens vilje er stor!

Alle de påståede dobbeltprofiler på Anmeldelser af Hifi4all | Læs kundernes anmeldelser af www.hifi4all.dk , men det kræver stadig kun én person at have skyklapper på... Magtens vilje er stor!

Audioquest/-Truth 31 jan 2018 15:32 #8654

• Kaj.
  • Kaj.'s profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 68

stiv skrev:

Minus lederne er coated med carbon loaded polyethylene. Kulstøv i det "isolerende" materiale kan man vel oversætte det til. Og det er elektrisk ledende. Kigger du nøje på kablets konstruktion består det af flere ledere med forskellig diameter. Med forskellig ledeevne ved vekslende frekvenser. Ja jeg tør dårlig tænke på konsekvenserne ved at bruge det rigtige ord for det :sick:

Med det har virkning på lineariteten. Så pas godt på det.

Sidste redigering: af Kaj..

Audioquest/-Truth 31 jan 2018 16:10 #8656

• stiv
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret

Kaj. skrev: Minus lederne er coated med carbon loaded polyethylene. Kulstøv i det "isolerende" materiale kan man vel oversætte det til. Og det er elektrisk ledende. Kigger du nøje på kablets konstruktion består det af flere ledere med forskellig diameter. Med forskellig ledeevne ved vekslende frekvenser. Ja jeg tør dårlig tænke på konsekvenserne ved at bruge det rigtige ord for det :sick:

Med det har virkning på lineariteten. Så pas godt på det.

:cheer: Hej Kaj, det kan godt være, at jeg er lidt tung......men hvordan skal jeg forstå "Så pas godt på det" :!:

Vh

Sidste redigering: af stiv.

Audioquest/-Truth 31 jan 2018 16:26 #8657

• Kaj.
  • Kaj.'s profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 68
Smid det ikke væk. Undlad at beskadige det. Kablets konstruktion er langt fra almindelig. Det ligner noget der er tænkt meget grundigt over. Så derfor pas godt på det. ;-)

Ahh det er mit udtryk "pas på" som kan lyde som en advarsel mod brugen. Nej slet ikke. Det danske sprog med dialekter og talemåder kan skabe forvirring og misforståelser. Det skal vi passe på ikke sker ;-)

Så i min jargon har "passe på" en dobbeltbetydning. Det er ikke nemt.

Sidste redigering: af Kaj..

Audioquest/-Truth 01 feb 2018 03:01 #8658

• WymaxReborn
  • WymaxReborn's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 10

Kaj. skrev: Minus lederne er coated med carbon loaded polyethylene. Kulstøv i det "isolerende" materiale kan man vel oversætte det til. Og det er elektrisk ledende.

Man kan hertil passende skænke en tanke til Van den Hul og hans carbon kabler, hvor det er kulfiber der er lederen. Det var lidt svært at fatte til at starte med, at det kan virke.

VdH

Sidste redigering: af WymaxReborn.
  • Side:
  • 1
Leveret af Kunena Forum