HiFi2you Banner11

Qed performance silver micro,tyndt kabel er ikke så ringe

Mere
5 år 5 dage siden - 5 år 4 dage siden #11397 af gasolin
Næsten hele mit anlæg er blevet op/nedgradere i 2019, pladespiller, mini all in one anlæg + argon riaa med et gammel strømkabel til mit all in one anlæg, efter det fik noget sort elekronik tape kom det til at se mere stil rent ud (merlin tarantula), Qed perfomance kabel til riaaen havde jeg, nyt qed perfomance usb kabel til min usb harddisk (dog kun usb 2),nyt optisk fra Qed (også perfomance) og så mangler der lige Qed højtaler kabler.

Qed micro silver micro havde fået nogen gode anmeldelser på futureshops hjemmeside og kostede ikke så meget, der er godt nok den alm version til ca 19kr meteren hvor silver micro kostede ca 39kr, om silver micro er prisen værd i forhold til den alm version skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke har hørt begge kabler, da hififreaks tager 75kr pr stk for Qed airloc forte banan stik incl montereing og furtureshop skulle have ca 86kr (10 pund) for 2 stk incl montering, så jeg valgte dem.

Præcis 1 uge gik der 6 marts til 13 marts før jeg fik kablet.

Det er ikke specielt tykt 16 AWG (1.291mm) Jacket OD - 2.80 mm, så med min vane for tykt kabel 2.5-4.0 mm² hvor det tykkeste jeg har haft er supra classic 6 (6.0 mm²), var jeg lidt skeptisk om det kunne spille bas, om den havde en tynd bas trods de gode anmeldelser jeg har set på futureshop som siger den har en god bas.

I det hele taget lyder det til prisen overraskende godt med en god bas og efter det blev spillet til en behalig top, har haft noget Qed profile 79 strand, original og mener det var silver anniversary-XT jeg prøvede da det var på tilbud, det syntes jeg den gang lyd meget skarpt i toppen, men ikke silver micro, det lyder bedre end det ca dobbelt så dyre kabel fra Qed.

Kimber KWIK 14 har jeg også haft en kort periode som jeg ikke syntes var noget særligt selv om jeg fik det til kun 35kr meteren.

Min konklusion er at Qed performance silver micro, tyndt kabel, er slet ikke så ringe som man skulle tro,tyndt kabel kan sagtens spille godt selv om det ikke er et eksotisk kabel til flere 100kr meteren

Kan klart anbefales hvis man leder efter noget kabel til en del under 50kr meteren.
Sidste redigering: 5 år 4 dage siden ved gasolin.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum