Ville opgradere min dac som er en T c electronic og som udgangspunkt for et så optimalt signal ud af min pc som muligt en M2tech hiface TWO
Blev efter læsning af forskellige forummer,test af dacer, en HiFime Sabre 9018 USB DAC, købt på amazon uk (for at undgå ekstra afgift med mere ved køb direkte fra usa, uden for eu) sendt i i tirsdag ca kl 17.45, fik den i onsdag (dagen efter) kl 10 for en pris på 70.50£ som er lidt mere en 600kr med express delivery
Købte 2 meter supra minijack til phono samme dag for lige over 400kr samlet pris ca 1050kr, som jeg også kunne hente samme dag som dacen lå i min postkasse
Størrelsen overraskede, den ligner en lille æske tændstikker med et kort kabel, dacen kan fås med alm usb stik, usb a og usb c stik
Optical og analog udgang er den samme mini jack stik,intet udnødvendigt som koster penge og ikke gir god lyd, Sabre ES9018k2m DAC chip and SABRE9601 headphone and line out driver, SA9023 USB receiver chip, understøtter alt fra 16/44.100hz til 24/96000hz
Out of the box tilsluttes den og genkendes af windows 10 64 bit, ingen driver nødvendig, i med kablet og det virker
Med min pc,forstærker ingen støj,knasen, monteret oven på min stationær med lidt alloround tack som er et genanvendligt selvklæbende masse der minder om tyggegummi eller blød fugemasse
Mit anlæg består groft sagt af en marantz PM8005 supra analoge og digitale kabler (bilinie som ikke er de billigste) Mission LX-2 med isoacoustic stander med supra classic 6 højtaler kabel og b.la sd fødder til cdafspilleren/forstækeren, strømskinne med netfilter,clearaudio alpha one strømkabel og tidal hifi
Det første jeg lagde mærke til var at lyden var lidt lysere (kan mine højtaler godt klare og stadig lyde neutral), senere kom jeg til at tænke på at lyden er ikke som sådan er lysere, jeg kunne bare tydligere høre toppen, bassen føltes mindre bamset,lidt mere slank, med da jeg spillede katie melua's moonshine var den dyb og fyldig som den plejer at være, men alligevel føles den renere, mindre bamset,oppustet, mellemtonen dejlig klar og åben med en overraskende god dybde og bredde i lyden
Man kan selvfølgelig vælge lidt billigere signalkabel, så lander prisen på den gode side af de 1000kr, til prisen
er den et rigtig godt køb, der er lige præcis det der skal være,den lyder godt og prisen virker fair, netop fordi den lyder godt
Vil man have en billig dac/lydkort kan man få en Behringer uca 202 U-Control for 309kr med hovedtelefon udgang, volumenknap, analog phono ind og udgang samt digital udgang, den lyder bare ikke lige så godt som en Hifime Sabre 9018 USB DAC, den lyder mere fladt og kedeligt,den mangler den gode dybde og bredde i lyden
HiFime Sabre 9018 USB DAC
lydogbillede test
Supra